coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

صدای Sky در ChatGPT به دلیل شباهت با اسکارلت جوهانسون موقتا متوقف شد

شرکت OpenAI تصمیم گرفته است صدای Sky در ChatGPT را که شباهت زیادی به صدای اسکارلت جوهانسون دارد، به حالت “تعلیق” درآورد. این تصمیم پس از پوشش گسترده خبری و حتی اشاره به آن در برنامه Saturday Night Live گرفته شد.OpenAI در بیانیه‌ای اعلام کرد: “ما معتقدیم که صداهای هوش مصنوعی نباید به‌طور عمدی تقلید صدای یک فرد مشهور باشند. صدای Sky تقلیدی از صدای اسکارلت جوهانسون نیست و متعلق به یک بازیگر حرفه‌ای دیگر است که با صدای طبیعی خود صحبت می‌کند.”


بیشتر بخوانید:


OpenAI صدای Sky در ChatGPT را حذف کرد؟

میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI، در مصاحبه با The Verge توضیح داده که شباهت صدای Sky به صدای اسکارلت جوهانسون تصادفی بوده و عمدی در کار نبوده است. با این حال، سام آلتمن، مدیرعامل OpenAI، به نظر می‌رسد از این شباهت آگاه بوده و به نوعی آن را تأیید کرده است. او پس از این رویداد در شبکه اجتماعی X یک پیام کوتاه با کلمه “her” منتشر کرده است که به نظر می‌رسد به فیلم Her اشاره دارد. این فیلم، ساخته اسپایک جونز، درباره یک دستیار مجازی با صدای اسکارلت جوهانسون است و آلتمن قبلاً گفته بود که این فیلم مورد علاقه اوست.

OpenAI صدای Sky در ChatGPT را حذف کرد؟ 

این موضوع نشان می‌دهد که هرچند OpenAI به‌صورت رسمی ادعا می‌کند شباهت صدای Sky به صدای جوهانسون عمدی نبوده، اما آگاهی سام آلتمن از این شباهت و ارتباط آن با فیلم محبوبش، به نوعی تائیدی غیرمستقیم بر این شباهت است.

OpenAI ذکر نکرده است که آیا تماس یا چالش قانونی احتمالی در مورد شباهت صدای این دستیار با صدای جوهانسون یا نقشش در فیلم Her دریافت کرده است یا خیر.

بر اساس گفته‌های OpenAI، پنج پروفایل صدای فعلی ChatGPT از میان بیش از 400 بازیگر صدا و تصویر انتخاب شده‌اند. این شرکت به منظور “حفظ حریم خصوصی بازیگران” از اعلام نام آنها خودداری کرده است.

قابلیت‌های جدید دستیار صوتی ChatGPT قرار است “در هفته‌های آینده” به صورت محدود برای مشترکان ChatGPT Plus عرضه شود. OpenAI برنامه دارد تا در آینده صداهای بیشتری را معرفی کند تا “با علاقه‌ها و ترجیحات متنوع کاربران بهتر سازگار شود.”

بیشتر بخوانید: 

منبع: theverge

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر