coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بررسی پوکو F6 Pro ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد

بررسی پوکو F6 Pro نشان می‌دهد که این گوشی جدید پوکو هم یک پرچمدار خوب با پردازنده قوی، نمایشگر باکیفیت و دوربین پیشرفته اما با قیمت مناسب است.

برند پوکو همیشه در تلاش بوده تا محصولات ارزشمندی را در اختیار کاربرانش قرار دهد و F6 پرو هم از این شرایط مستنثی نیست. با توجه به “پرو” بودن این گوشی، انتظار می‌رفت که این گوشی پوکو مشخصات سطح بالاتر و امکانات پیشرفته‌تری داشته باشد. بررسی پوکو F6 پرو نشان می‌دهد که این انتظار بی‌جا نبوده و این گوشی هم مثل پوکو F5 Pro یک محصول پرچمدار از سری محصولات جدید پوکو است.

از جمله مشخصات پوکو F6 Pro می‌توان به بهترین چیت‌ست کوالکام سال پیش، نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سیستم لرزشگر OIS، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و سرعت شارژ 120 وات اشاره کرد. در ادامه مطلب، بررسی پوکو F6 Pro را از زوایای مختلف ادامه می‌دهیم تا مشخص کنیم که این گوشی ارزش خرید مورد انتظار را دارد یا خیر. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بررسی پوکو F6 Pro

F6 Pro هم داخل یک جعبه مقوایی دو قسمتی معمولی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در راستای حفظ تم رنگی کلی برند پوکو، رنگ این جعبه هم مشکی است و روی آن نوشته‌های زرد به چشم می‌خورد. به غیر از یک قطعه پلاستیکی که برای نگه داشتن گوشی استفاده شده، سایر اجزای مورد استفاده در این جعبه، با محیط زیست سازگار هستند.

بررسی پوکو F6 Pro
بررسی پوکو F6 Pro

لوازم جانبی که با F6 Pro در اختیار شما قرار می‌گیرند نسبتاً زیاد هستند؛ از جمله شارژر 120 واتی HyperCharge همراه با کابل USB Type-A به Type-C که برای بهره‌مندی از سرعت شارژ کامل گوشی، باید از آنها استفاده کنید. در این جعبه، یک قاب TPU مشکی غیرشفاف، زیبا و نسبتاً ضخیم هم وجود دارد. جدول زیر مشخصات فنی پوکو F6 پرو را به طور کامل نشان می‌دهد.

بررسی پوکو F6 Pro مشخصات فنی پوکو F6 Pro
طراحی و ساختار
  • 160.9 × 75 × 8.2 میلی‌متر
  • وزن 209 گرم
  • پنل جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، پنل پشت شیشه‌ای، فریم آلومینیوم
  • دو سیم‌کارت (نانوسیم و dual stand by)
  • گواهی IP54 (مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب)
  • رنگ بندی مشکی، سفید
نمایشگر
  • AMOLED، قابلیت نمایش 68 میلیارد رنگ، نرخ نوسازی 120 هرتز، دالبی ویژن، +HDR10، حداکثر روشنایی 4000 نیت (peak)
  •  6.67 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه حدود 89 درصد
  • رزولوشن 3200×1440 پیکسل، تراکم پیکسل حدود 526 ppi
نرم‌افزار
  • اندروید 14 با رابط کاربری HyperOS
تراشه
  • اسنپدراگون 8 نسل 2 (4 نانومتر)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای شامل 1 هسته 3.2 گیگاهرتزی کورتکس X-3 و 2 هسته 2.8 گیگاهرتزی کورتکس A715 و 2 هسته 2.8 گیگاهرتزی کورتکس A710 و 3 هسته 2 گیگاهرتزی کورتکس A510
  • پردازنده گرافیکی Adreno 740
رم و حافظه داخلی
  • رم 12 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی
  • رم 12 گیگابایتی با حافظه داخلی 512 گیگابایتی
  • رم 16 گیگابایتی با حافظه داخلی 1 ترابایتی
  • نوع حافظه UFS 4.0
  • درگاه حافظه ندارد
دوربین اصلی
  • 50 مگاپیکسل، لنز واید، دیافراگم f/1.6، سیستم لرزشگیر OIS و PDAF
  • 8 مگاپیکسل، اولترا واید با دیافراگم f/2.2
  • 2 مگاپیکسل ماکرو با دیافراگم f/2.4
  • فلش LED، پانوراما، HDR
  • قابلیت ضبط ویدیوی 8k با نرخ 24 فریم بر ثانیه، 4k با نرخ 24، 30، 60 فریم بر ثانیه، 1080 پیکسل با نرخ 30، 60، 120، 240 و 960 فریم بر ثانیه و 720 پیکسل با نرخ 1920 فریم بر ثانیه،
  • gyro-EIS
دوربین سلفی
  • 16 مگاپیکسلی واید
  • HDR
  • قابلیت ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه
  • gyro-EIS
باتری
  • غیرقابل تعویض با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ باسیم 120 وات، PD3.0 ،QC3+، شارژ 100% ظرف 19 دقیقه (طبق تبلیغات کمپانی)
صدا
  • اسپیکر استریو
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6/7 (بسته به بازار/منطقه خرید)، دو باند، وای فای دایرکت
  • بلوتوث نسخه 5.3، A2DP ،LE ، aptX HD، LHDC
  • NFC دارد (بسته به بازار/منطقه)
  • رادیو ندارد
  • GPS (L1+L5), BDS (B1I+B1c+B2a), GALILEO (E1+E5a), QZSS (L1+L5), NavIC (L5), GLONASS
  • USB Type-C 2.0 و OTG
  • اینترنت 5G
سنسورها
  • اثر انگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، قطب نما، مجاورت، ژیروسکوپ
قیمت پوکو F6 Pro حدود 499 یورو

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی 2024

بهترین گوشی های سامسونگ 2024

بررسی پوکو F6 Pro از نظر طراحی و ساختار

بررسی گوشی پوکو F6 Pro نشان می‌دهد که طراحی این گوشی پوکو چندان جدید نیست. در واقع، این گوشی مدل تغییر نام یافته شیائومی ردمی K70 است؛ در نتیجه قبلاً هم طراحی آن را دیده بودیم. قسمت پشت گوشی عمق یکنواخت و بافتی نرم و مخملی دارد. برای پشت گوشی از یک نوع گلس خاص استفاده شده اما پوکو نوع این گلس را به صورت دقیق اعلام نکرده است. طراحی پشت گوشی حالت مرمری دارد و رنگ‌های گوشی شامل مشکی و سفید هستند. خوشبختانه لک انگشت روی قسمت پشت گوشی باقی نمی‌ماند.

بررسی پوکو F6 Pro

قسمت میانی گوشی از آلومینیوم ساخته شده و رنگ آن با پشت گوشی همخوانی دارد. این قسمت از گوشی هم دارای رویه‌ای مات است.

مجموعه کلیدهای کنترلی F6 Pro تقریباً مثل همه گوشی‌های امروزی هستند. دکمه تنظیم صدا و پاور در سمت راست گوشی قرار گرفته و هر دو عملکرد خوبی دارند. در این گوشی LED نشان دهنده اعلان یا جک صوتی 3.5 میلی‌متری وجود ندارد؛ اما یک بلستر مادون قرمز در آن تعبیه شده است.

قسمت جلوی گوشی، کاملاً ساده است و تنها یک دوربین سلفی پانچ هول نسبتاً کوچک داخل نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED صاف گوشی مشاهده می‌شود. حاشیه‌های تصویر گوشی هم کاملاً باریک هستند و همه حسگرها به خوبی در آن مخفی شده و قابل مشاهده نیستند.

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر گوشی عملکرد بسیار سریع و دقیقی دارد؛ اما به گفته پوکو، استفاده از محافظ نمایشگر اضافه از جنس پلاستیک یا گلس می‌تواند باعث تضعیف عملکرد این حسگر شود. لازم به ذکر است که قسمت جلوی گوشی با گوریلا گلس 5 حفاظت شده است.

متأسفانه این گوشی، گواهینامه ضد آب قوی ندارد و تنها دارای گواهینامه IP54 است؛ در حالی که پوکو F6 معمولی، گواهینامه IP64 داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پوکو 2024

بهترین گوشی های هواوی 2024

بررسی پوکو F6 Pro از نظر نمایشگر

یکی از مهم‌ترین مشخصات فنی Poco F6 Pro نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED این گوشی با نرخ نوسازی 120 هرتز است. اوج روشنایی این نمایشگر 4000 نیت و حداقل روشنایی قابل تنظیم برای آن، 2 نیت است. نمایشگر این گوشی، قابلیتی موسوم به Wet Touch دارد که باعث می‌شود هنگام خیس بودن، عملکرد بهتری داشته باشد.

بررسی پوکو F6 Pro

طبق مشخصات پوکو F6 پرو، این گوشی از سه نرخ نوسازی پشتیبانی می‌کند یعنی 60، 90 و 120 هرتز و سه تنظیم هم برای نرخ نوسازی دارد: حالت خودکار و دو حالت اختصاصی (با نرخ‌های 60 و 120 هرتز).

در حالت 60 هرتز، نرخ نوسازی روی همین رقم قفل می‌شود. دو حالت خودکار و 120 هرتز، رفتار بسیار مشابهی دارند. در این دو حالت، زمانی که با گوشی کار می‌کنید یا حرکتی روی صفحه باشد، نرخ نوسازی 120 هرتز خواهد بود و در سایر مواقع به 60 هرتز کاهش پیدا می‌کند.

تنها تفاوت مهم بین حالت خودکار و 120 هرتز این است که در حالت دوم می‌توان تنظیمات را برای هر اپلیکیشن دلخواه به صورت مجزا تغییر داد. مثلاً می‌توانید بعضی از اپلیکیشن و بازی‌ها را ملزم به استفاده از نرخ نوسازی بالا کرده یا برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، نرخ نوسازی آنها را کاهش دهید.

پوکو F6 پرو قابلیت پشتیبانی از HDR10+ و دالبی ویژن و همچنین دیکدر انواع فرمت‌های HDR محبوب را دارد؛ از جمله HDR10، HDR10+، HLG و دالبی ویژن.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های وان پلاس 2024

بهترین گوشی های ویوو 2024

بررسی پوکو F6 Pro از نظر نرم‌افزار

نقد و بررسی پوکو F6 Pro را با نگاهی به مشخصات نرم‌افزاری این گوشی ادامه می‌دهیم. این گوشی پوکو با سیستم‌عامل نسبتاً جدید HyperOS در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این سیستم‌عامل، بیشتر برای اکوسیستم هوشمند موسوم به “انسان × خودرو × خانه” طراحی شده و قبلاً در گوشی‌هایی مثل شیائومی 14 آن را مشاهده کرده بودیم.

بررسی پوکو F6 Pro

پوکو F6 پرو و F6 هر دو سه سال آپدیت نرم‌افزاری اصلی و چهار سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کنند.

سیستم‌عامل HyperOS از نظر طراحی و عملکرد شبیه به MIUI به نظر می‌رسد. قطعاً در این نسخه هم تغییراتی از نظر طراحی یا عملکرد نرم‌افزاری وجود دارد؛ اما این نسخه، برای کاربران قدیمی شیائومی کاملاً آشنا خواهد بود.

در این نسخه، پیاده سازی چند پنجره‌ای را داریم که حالا عملکرد دکمه‌های آن واضح‌تر از قبل شده است. بررسی پوکو F6 Pro نشان می‌دهد که این گوشی هم امکانات نرم‌افزاری هوش مصنوعی مختلفی دارد. از جمله قابلیت تولید پرتره‌های هوش مصنوعی که با چهره کاربر، تصاویر پرتره بسیار واقع گرایانه‌ای ایجاد می‌کند.

قابلیت بعدی، Ai Expansion است که می‌تواند تصاویر را با کمک هوش مصنوعی کامل‌تر کند. پاک کن هوش مصنوعی هم برای حذف کردن اشیاء از تصاویر استفاده می‌شود. می‌توانید برای پیدا کردن سریع عکس‌های مرتبط از گالری گوشی، از قابلیتی موسوم به Ai Album Search استفاده کنید.

قابلیت بعدی، امکان زیرنویس کردن ویدیوها به صورت بلادرنگ و همچنین ترجمه بلادرنگ صدا است. لازم به ذکر است که بررسی پوکو F6 پرو نشان داده برخی از این قابلیت‌ها برای کاربران همه مناطق یا از همان ابتدا در دسترس نیستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های اوپو 2024

بهترین گوشی های آنر 2024

بررسی پوکو F6 Pro از نظر عملکرد

بررسی Poco F6 Pro را با نگاهی به عملکرد این گوشی ادامه می‌دهیم. همانطور که در جدول مشخصات Poco F6 Pro مشاهده می‌کنید، این گوشی با چیپ‌ست اسنپدراگون 8 نسل 2 ساخته شده که بهترین چیپ‌ست سال پیش است. علیرغم به روز نبودن این پردازنده، سرعت و قدرت پردازشی آن بسیار قابل توجه است.

بررسی پوکو F6 Pro

بررسی Poco F6 Pro نشان می‌دهد که چیپ‌ست اسنپدراگون 8 نسل 2 به کار رفته در این گوشی، عملکرد بسیار خوبی دارد. در واقع پوکو F6 پرو و پردازنده آن، جزء بهترین‌ها در این سطح قیمت هستند. پوکو X6 پرو و پردازنده دایمنسیتی 8300 اولترای آن به این گوشی نزدیک هستند؛ اما نه در حد چشمگیر.

نتایج تست AnTuTu که کامل‌تر بوده و شامل بنچمارک‌های گرافیکی و حافظه است، بیشتر به نفع پوکو F6 Pro هستند. باز هم پوکو X6 پرو به این گوشی نزدیک است اما نه در حد قابل توجه.

پوکو F6 پرو از نظر عملکرد یک حالت معمولی و همچنین حالتی موسوم به Performance دارد. در حالت Performance گوشی برای مدتی طولانی‌تر به سختی کار کرده و عملکرد قوی آن برای مدتی طولانی‌تر حفظ می‌شود. در مقابل، دمای سطح و قطعات داخلی گوشی افزایش پیدا می‌کند. خود گوشی و به خصوص فریم آلومینیوم آن در حالت Performance افزایش دمای قابل توجهی پیدا می‌کند، اما نه در حدی که نتوان آن را در دست نگه داشت.

پوکو F6 Pro مجهز به فناوری جدید LiquidCool 4.0 است و برای خنک کردن آن از یک راهکار محفظه بخار جدید IceLoop استفاده شده که عملکرد خوبی دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های نوکیا 2024

بهترین گوشی های ریلمی 2024

بررسی پوکو F6 Pro از نظر باتری و سرعت شارژ

در این قسمت، نگاهی به مشخصات باتری پوکو F6 Pro و سرعت شارژ این گوشی داریم. همانطور که در جدول مشخصات فنی پوکو F6 Pro مشاهده می‌کنید، این گوشی دارای یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که ماندگاری شارژ آن در حالت استفاده فعال به 10 ساعت و 29 دقیقه می‌رسد.

بررسی پوکو F6 Pro

پوکو F6 Pro از فناوری 120 واتی HyperCharge شیائومی هم پشتیبانی می‌کند و با یک شارژر 120 واتی با کابل دارای رتبه 6 آمپر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

این گوشی هم مثل سایر گوشی‌های شیائومی که سرعت شارژ 120 وات دارند، حالت اختصاصی Boost Charge را دارد. این قابلیت، امکان استفاده از بیشترین سرعت شارژ یعنی 120 را وات فراهم می‌کند اما برای پیشگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی، این گزینه تنها در صورت خاموش بودن نمایشگر قابل استفاده است. می‌توانید این گزینه را که در حالت پیش فرض غیرفعال است، در تنظیمات باتری پوکو F6 پرو فعال کنید.

بررسی گوشی پوکو F6 Pro نشان می‌دهد که این گوشی تنها ظرف 5 دقیقه، 31 درصد و ظرف 15 دقیقه تا 64 درصد شارژ می‌شود. شارژ کامل گوشی هم حدود 27 دقیقه زمان می‌برد که با رقم 19 دقیقه‌ای تبلیغ شده برای آن تطبیق ندارد اما باز هم بسیار سریع است.

در نهایت، لازم به ذکر است که حین استفاده از قابلیت شارژ سریع 120 واتی، دمای گوشی افزایش چشمگیری پیدا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های اینفینیکس 2024

بهترین گوشی های موتورولا در بازار ایران

بررسی پوکو F6 Pro از نظر کیفیت صدا و اسپیکرها

پوکو اف 6 پرو مجهز به سیستم اسپیکر استریو از نوع ترکیبی است؛ یعنی قسمت پخش صدای مخاطب در تماس‌های تلفنی، به عنوان اسپیکر دوم هم کاربرد دارد.

بررسی پوکو F6 Pro

بلندی صدای این گوشی از پوکو F5 Pro بیشتر و به اندازه پوکو F5 معمولی است. در مجموع، کیفیت صدای این گوشی بسیار خوب است و فرکانس‌های میانی در آن کاملاً واضح هستند؛ فرکانس‌های بالایی هم اعوجاج بدی پیدا نمی‌کنند و مقداری بیس هم در صدای گوشی شنیده می‌شود. ساند استیج این گوشی هم بسیار غنی است.

F6 پرو از فناوری دالبی اتموس هم پشتیبانی کرده و مجهز به سیستم صدای فضایی پوکو به نام immersive sound (صدای فراگیر) است. یک اکولایزر خوب و پر از امکانات هم در این گوشی وجود دارد، به همراه یکسری تنظیمات از پیش آماده و قابل تغییر.

بررسی پوکو F6 Pro از نظر دوربین

نقد و بررسی پوکو F6 Pro را با نگاهی به دوربین این گوشی ادامه می‌دهیم که جزئیات آن را در جدول مشخصات پوکو F6 Pro مشاهده می‌کنید.

بررسی پوکو F6 Pro

تصویر دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی این گوشی در نور روز کیفیت بسیار خوب و جزئیات زیادی دارد. سیستم نورپردازی خودکار گوشی عملکرد خیلی خوبی دارد و محدوده پویای تصویر هم خوب است. تصویر دوربین پوکو F6 Pro از نظر توازن سفید و رنگ‌ها هم خوب است. مثل همیشه، حالت عکاسی با رزولوشن کامل تغییر چشمگیری از نظر جزئیات تصویر ایجاد نمی‌کند.

دکمه زوم 2 برابری گوشی که در نمایاب آن قرار دارد، تصاویر زوم دیجیتال بسیار خوبی ثبت می‌کند که در اکثر مواقع نسبت به تصاویر 50 مگاپیکسلی، دارای جزئیات بیشتری هستند.

با توجه به مشخصات دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی Poco F6 Pro انتظار زیادی از این دوربین وجود ندارد و با در نظر گرفتن این نکته، تصاویر این دوربین جزئیات، محدوده پویا و توازن سفیدی مناسبی دارند. رنگ‌های این دوربین هم کاملاً شاداب و زیبا به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین

بهترین گوشی های سامسونگ از نظر دوربین

تنها ایراد این دوربین پوکو F6 پرو این است که به دلیل فوکوس ثابت، نمی‌توان عکس‌های خیلی واضحی از اشیای بسیار نزدیک ثبت کرد. عمق میدان دید حسگر این دوربین زیاد است اما این موضوع مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند.

برای عکاسی کلوزاپ، پوکو F6 پرو یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی دارد اما به نظر می‌رسد که این دوربین صرفاً برای افزایش تعداد لنزهای پوکو F6 پرو در آن تعبیه شده است. توصیه می‌شود که به جای این دوربین، از دوربین اصلی گوشی با حداقل فاصله فوکوس آن استفاده کنید. حتی می‌توانید برای بزرگنمایی بیشتر، از سطح زوم 2 برابری گوشی استفاده کنید و باز هم تصاویر این دوربین نسبت به دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی گوشی بهتر هستند.

سلفی‌های پوکو F6 پرو کیفیت خوبی دارند اما چندان چشمگیر نیستند؛ رنگ‌های این دوربین کمی کمرنگ هستند اما رنگ چهره در این تصاویر حالت خوب و سرزنده‌ای دارد. محدوده پویای تصاویر این دوربین هم خوب است.

کیفیت تصاویر در نور کم

بررسی پوکو F6 Pro را با نگاهی به کیفیت تصویر دوربین این گوشی در محیط‌هایی با نور کم ادامه می‌دهیم. دوربین Poco F6 Pro در محیط تاریک حالت شب را به صورت خودکار فعال می‌کند. در این حالت، نورپردازی تصاویر خوب است، هایلایت‌ها به خوبی حفظ شده و سایه‌ها هم به خوبی تشکیل می‌شوند. حالت شب اختصاصی این گوشی، هایلایت‌ها را بهتر حفظ می‌کند اما نه همیشه. جزئیات تصاویر پوکو F6 پرو در چنین شرایطی خوب است، نویز به خوبی مدیریت شده و رنگ‌ها هم بد نیستند.

بررسی پوکو F6 Pro

شرایط دوربین اولتراواید گوشی هم به همین صورت است. این تصاویر از نظر نورپردازی و محدوده پویا از دور خوب به نظر می‌رسند اما رنگ‌ها در آنها کمی بیش از حد گرم و اشباع شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین سلفی

کیفیت ویدیوها

همانطور که در جدول مشخصات پوکو F6 پرو مشاهده می‌کنید، این گوشی قابلیت ضبط ویدیوهای 8K را دارد اما بررسی پوکو F6 پرو نشان داده که این گزینه صرفاً برای ارتقای مشخصات گوشی در نظر گرفته شده و ویدیوهای 8K این گوشی کیفیت چندان چشمگیری ندارند.

ویدیوهای 4K پوکو F6 Pro کیفیت بسیار خوب و جزئیات زیادی دارند. در نرخ فریم 60fps این گوشی، ویدیوها کمی صاف می‌شوند اما افت چشمگیری در کیفیت آنها مشاهده نمی‌شود.

محدوده پویای این ویدیوها خوب است. رنگ‌ها در این ویدیوها کمی بیش از حد اشباع شده به نظر می‌رسند اما باز هم چشم نواز و زیبا هستند.

ویدیوهای دوربین اولتراواید گوشی کیفیت کمتری دارند و رزولوشن 1080 پیکسلی آنها نشان می‌دهد که نباید انتظار چشمگیری از این ویدیوها داشت.

بررسی پوکو F6 Pro نشان می‌دهد که سیستم لرزشگیر این گوشی در هر دو دوربین آن بسیار خوب کار می‌کند و لرزش‌های ناشی از فیلمبرداری حین قدم زدن را به خوبی کاهش می‌دهد.

در محیط‌هایی با نور کم، دوربین اصلی گوشی خوب کار می‌کند. جزئیات ویدیوها در چنین محیط‌هایی خوب هستند، نورپردازی به صورتی است که به تشکیل سایه‌ها کمک کرده و در عین حال، هایلایت‌ها را هم در سطح خوبی حفظ می‌کند. باز تولید رنگ‌ها هم به خوبی انجام می‌شود.

بررسی پوکو F6 Pro از نظر قیمت و محصولات رقیب

قیمت پوکو F6 پرو با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی 499 دلار است. قیمت این گوشی با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی 549 دلار اعلام شده و برای مدل 1 ترابایتی گوشی با 16 گیگابایت رم به 629 دلار می‌رسد. قیمت‌های اعلام شده، نرخ رسمی هستند و در بعضی از سایت‌ها، این گوشی با قیمت کمتری به فروش می‌رسد. می‌توان گفت که قیمت Poco F6 Pro نسبت به قیمت‌های فعلی بازار و امکاناتی که این گوشی در اختیار شما قرار می‌دهد، کاملاً رقابتی است.

بررسی پوکو F6 Pro

اولین محصولی که به عنوان رقیب و جایگزین پوکو F6 Pro می‌توان توصیه کرد، گلکسی A55 است. قیمت این گوشی کمی ارزان‌تر از پوکو F6 پرو است، چون بیشتر یک میان رده سطح بالا محسوب می‌شود و چیپ‌ست اگزینوس 1480 داخل آن، به اندازه اسنپدراگون 8 نسل 2 پیشرفته نیست. این گوشی امکاناتی مثل گواهینامه IP67، گوریلا گلس ویکتوس پلاس، اسپیکر استریو و نمایشگر 6.6 اینچی 120 هرتزی Super AMOLED دارد. همچنین، سیستم دوربین A55 بسیار قوی و با دوربین پوکو F6 Pro کاملاً قابل مقایسه است.

بین محصولات شیائومی هم چند گزینه خوب وجود دارد از جمله سری ردمی نوت 13 که در حال حاضر، محبوب‌ترین آنها ردمی نوت 13 پرو است. قیمت این گوشی نسبت به قیمت پوکو F6 Pro ارزان‌تر و دارای گواهینامه IP54 است اما پردازنده آن یعنی اسنپدراگون 7s نسل 2 چندان قوی نیست. می‌توانید با صرف هزینه‌ای کمی بیشتر، ردمی نوت 13 پرو پلاس را بخرید که امکاناتی مثل گواهینامه IP68، سرعت شارژ 120 وات، دوربین 200 مگاپیکسلی و پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 7200 اولترا دارد.

پوکو F6 معمولی و موتورولا اج 50 پرو هم می‌توانند جایگزین‌های خوبی برای پوکو F6 پرو باشند.

جمع‌بندی

در انتهای بررسی پوکو F6 Pro می‌توان گفت که این گوشی ایراد چندان چشمگیری ندارد. قطعاً بهتر بود که این محصول پوکو با گواهینامه ضد آب سطح بالاتر و قابلیت توسعه حافظه به دست کاربران می‌رسید. اما به غیر از این موارد، Poco F6 Pro یک گوشی کامل با ساختار قوی، نمایشگری فوق‌العاده، اسپیکرهایی خیلی خوب و سرعت شارژ بالا محسوب می‌شود.

یکی از تصمیمات خوب شیائومی برای این گوشی، انتخاب اسنپدراگون 8 نسل 2، یعنی چیپ‌ست پرچمدار سال پیش بوده که همچنان عملکرد خیلی خوبی دارد و انتخاب آن به مقرون به صرفه‌تر شدن قیمت این گوشی کمک زیادی کرده است. در مجموع خرید Poco F6 Pro با توجه به امکانات و قیمت آن کاملاً توصیه می‌شود.

سوالات پرتکرار

دوربین پوکو F6 پرو چند مگاپیکسلی است؟

این گوشی دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی، ماکروی 2 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است.

قیمت پوکو F6 پرو چقدر است؟

قیمت Poco F6 Pro با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی 499 دلار است. قیمت این گوشی با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی 549 دلار اعلام شده و برای مدل 1 ترابایتی گوشی با 16 گیگابایت رم به 629 دلار می‌رسد.

نسخه اندروید پوکو F6 پرو چند است؟

این گوشی با اندروید 14 و سیستم‌عامل جدید HyperOS در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و سه سال آپدیت نرم‌افزاری اصلی و چهار سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی پوکو F6 Pro چیست؟ به نظر شما این گوشی ارزش خرید دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر