coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

پردازنده پرچمدار کوالکوم با ثبت امتیاز بالا در بنچمارک رقیب سرسختی برای مدیاتک خواهد بود

طبق گزارش‌های جدید، پردازنده پرچمدار کوالکوم ، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4، تغییرات بزرگی در خط تولید SoC (سیستم روی چیپ) گوشی‌های هوشمند ایجاد خواهد کرد. این پردازنده با هسته‌های سفارشی طراحی شده Oryon عرضه می‌شود. Digital Chat Station اطلاعاتی درباره‌ی عمکلرد قابل توجه این پردازنده فاش کرده که نشان از رقابت سخت آن با MediaTek’s Dimensity 9400 دارد.

این منبع ادعا می‌کند که هسته‌ی پرقدرت اسنپدراگون 8 نسل 4 با سرعتی شگفت‌انگیز 4.2 گیگاهرتز عمل می‌کند. در سال 2021، اسنپدراگون 888+ با سرعت 3 گیگاهرتز خبرساز شد و اکنون، تنها پس از سه سال، شاهد سرعت بالای 4 گیگاهرتز برای یک SoC گوشی هوشمند هستیم.


بیشتر بخوانید:


10 هزار امتیاز چند‌هسته‌ای در بنچمارک برای پردازنده پرچمدار کوالکوم

علاوه بر این، این منبع خبری فاش کرده که یک نمونه آزمایشگاهی از اسنپدراگون 8 نسل 4 در بنچمارک‌ها (احتمالاً Geekbench) امتیازات چشمگیری کسب کرده است؛ 3,000 امتیاز در تک هسته‌ای و 10,000 امتیاز در چند هسته‌ای.

در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 3، این افزایش به ترتیب 35.5% و 33.9% در عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای را نشان می‌دهد. در ادامه، امتیازات متوسط بنچمارک Geekbench برای جدیدترین SoCهای گوشی‌های هوشمند آورده شده است:

10 هزار امتیاز چند‌هسته‌ای در بنچمارک برای پردازنده پرچمدار کوالکوم 

همچنین، در پاسخ به نظر یک کاربر، این منبع خبری تأیید کرد که اسنپدراگون 8 نسل 4 با استفاده از فناوری 3 نانومتری TSMC تولید خواهد شد. این امر بهبود عملکرد و کارایی را به همراه خواهد داشت، اما احتمالاً قیمت گوشی‌های مجهز به این پردازنده به دلیل افزایش هزینه‌های ویفرهای TSMC بالاتر خواهد بود. گزارشی که امروز منتشر شد نشان می‌دهد که قیمت گوشی‌های دارای این SoC حدود 4,500 یوان خواهد بود.

10 هزار امتیاز چند‌هسته‌ای در بنچمارک برای پردازنده پرچمدار کوالکوم 

برای مقایسه، شیائومی 14 با قیمت پایه 3,999 یوان (حدود 550 دلار) عرضه شد، بنابراین ما درباره افزایش قیمتی حدود 500 یوان (حدود 70 دلار) صحبت می‌کنیم. همچنین، شایعات حاکی از آن است که شیائومی 15 اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 بهره‌مند خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر