coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

جریمه 100 میلیونی تبلیغات دخانیات ؛ جزئیات نرخ جدید جرائم دخانیات

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات در وزارت بهداشت از جریمه 100 میلیونی تبلیغات دخانیات خبر داد که در راستای نرخ جدید جرائم دخانیات ایجاد شده است.

در کشور قانونی وجود دارد به نام «قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات» که هر 3 سال یکبار باید بازنگری شود. براساس این قانون نرخ جدید جرائم دخانیات اعلام شده که یک مورد آن جریمه 100 میلیونی تبلیغات دخانیات است که برای واحدهای صنفی یک عمل بازدارنده محسوب می‌شود.

قوانین جدید در این حوزه فعلاً اجرایی نشده و آنطور که بهزاد ولی‌زاده بیان می‌کند، اجرایی شدن و مهر تأیید بر نرخ‌های جدید جرائم دخانیاتی، منوط به صدور مصوبه هیئت وزیران است و احتمالاً این مصوبه به زودی نهایی و برای اجرا ابلاغ می‌شود. در ادامه با جزئیات خبر همراه تکراتو باشید.

بیشتر بخوانید: وزارت بهداشت: قلیان اکسیژن بکشید، مشکلی ندارد؛ ماده ای توهم زا که مجاز است!

جریمه 100 میلیونی تبلیغات دخانیات

قانون ذکر شده بالا از سال 98 تاکنون تغییری نداشت اما فی‌الحال مفاد این قانون از سمت وزارت بهداشت برای معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال شده است.

به نقل از ایسنا؛ در این خصوص بهزاد ولی‌‎زاده، رئیس دبیرخانه ستاد مشور کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفته است که طبق گزارش وزارت دادگستری، برخی از نرخ‌های تخلفات دخانیات افزایش یافته است. بررسی نرخ‌ جریمه‌های اعلامی با آنچه که وزارت بهداشت می‌گوید مطابقت دارد.

ولی‌زاده درباره زمان اجرای جرایم دخانی براساس نرخ جدید گفت:

«در حال حاضر، در انتظار صدور مصوبه هیات‌وزیران هستیم. دو ماه از سال را سپری کرده‌ایم و در سومین ماه سال به سرمی‌بریم؛ انتظار داریم هیات‌وزیران نرخ جرایم تخلفات دخانی را در سریع‌ترین زمان ممکن ابلاغ کند.»

جریمه 100 میلیونی تبلیغات دخانیات

وی ادامه داد: «پس از ابلاغ نرخ‌های جریمه دخانیات، دستگاه قضا نیز باید نرح جدید جرائم دخانی را به دادستان‌های کشور ابلاغ کند تا براساس این جرائم، آرای متخلفان صادر شود.»

رئیس دبیرخانه ستاد مشور کنترل دخانیات وزارت بهداشت با اشاره به سابقه نرخ جرایم در حوزه تبلیغات محصولات دخانی خاطرنشان کرد:

«نرخ جرایم محصولات دخانی برای آخرین بار در سال ۹۸ افزایش یافت. براساس نرخ جرایم سال ۹۸، متخلفان در صورت تکرار تخلف در حوزه تبلیغات می‌بایست مبلغ ۴۴ میلیون تومان پرداخت می‌کردند. نرخ جرایم تخلفات با افزایش نرخ تورم محاسبه می‌شود؛ بر این اساس، نرخ جریمه تخلفات تبلیغات در صورت تکرار باید به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در سال جاری برسد.»

ولی‌زاده درخصوص مزایای این طرح نیز گفته است که پرداخت جریمه 100 میلیون تومانی برای واحدهای صنفی مربوطه یک عمل بازدارنده است و به همین علت از تبلیغ محصولات دخانی امتناع می‌کنند. قطعاً این نرخ جریمه برای واحدهای صنفی حکم بازدارندگی دارد.

رییس دبیرخانه ستاد کشوری مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت خاطرنشان کرد:

«نرخ جریمه تکرار تخلف تبلیغات محصولات دخانی برای جاهای دیگر بازدارنده به حساب نمی‌آید چرا که هزینه‌هایی که برای سوق دادن و تشویق جوانان به سوی دخانیات صرف می‌کنند نسبت به نرخ جرایم بسیار بیشتر است.»

بیشتر بخوانید:

نظر  شما درخصوص جریمه‌های تعیین شده تبلیغ محصولات دخانی چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر