coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

محدودیت استفاده از اینستاگرام و فیس بوک برای نوجوانان آمریکایی

قانون جدیدی مبنی بر محدودیت استفاده از اینستاگرام و فیس بوک برای نوجوانان آمریکایی وضع شده است که دیگر نیاز به توضیح نیست. ظاهراً کشورها، درخصوص خطرات استفاده ناصحیح از شبکه‌های اجتماعی به آگاهی کافی رسیده‌اند.

خطرات و آسیب‌های فضای مجازی به قدری شدید شده‌اند که دولت‌ها سعی می‌کنند حداقل این فضا را برای کودکان، نوجوانان و جوانان با وضع قوانین جدید و محدودیت‌های شدید، مناسب این قشر از جامعه کنند. 2 روز پیش پیش‌نویس لایحه حمایت از کودکان در فضای مجازی، رسانه‌ای و فرهنگی ابلاغ شد که هدف از آن حمایت از کودکان در فضای مجازی است و توسط دبیر مرجع ملی حقوق کودک به اطلاع رسید.

اگر کمی در این موضوع تأمل کنید متوجه می‌شوید که نگرانی دولت و مردم درخصوص شیوه استفاده شبکه‌های اجتماعی بسیار منطقی است. فضای مجازی در این سالهای اخیر به شدت فضای اعتیادآور و مسموی شده و اکثریت افراد فقط برای گذراندن روزگار و سرگرمی از آن استفاده می‌برند. حال فکرش را بکنید که یک کودک یا نوحوانان که هنوز به بلوغ نرسیده و نمی‌تواند خوب را از بد و درست را از اشتباه تشخیص دهد، چطور می‌تواند بر بدی‌های آن فائق آید. جزئیات محدودیت استفاده از اینستاگرام و فیس بوک برای نوجوانان آمریکایی را می‌توانید در ادامه مطلب بخوانید.

بیشتر بخوانید: متهمان فروش داروهای کمیاب در فضای مجازی دستگیر شدند[+جزئیات]

محدودیت استفاده از اینستاگرام و فیس بوک برای نوجوانان آمریکایی

به نقل از وال استریت ژورنال؛ این قانون با هدف منع شبکه‌های اجتماعی از فراهم کردن خودکار محتوا برای افراد نوحوان و زیر سن قانونی ارائه شده است.

این لایحه مانند لایحه مشابه در کشور ما، فعلاً نهایی نشده، ام پیش‌بینی می‌شود که در هفته جاری برای ابلاغ آن رأی‌‌گیری شده و طبق آن اجازه ارسال اعلان برای کودکان در هنگام شب از شبکه‌های اجتماعی گرفته شده است؛ مگر اینکه با اجازه والدین آنان باشد.

اریک آدامز، شهردارد نیویورک فوریه 2024 گفته بود که «از شرکت های رسانه ای از جمله فیس‌بوک و اینستاگرام (متعلق به متا پلتفرمز) به دلیل دامن زدن به بحران روحی نسل جوان شکایت کرده است.»

محدودیت استفاده از اینستاگرام و فیس بوک برای نوجوانان آمریکایی

مارس 2024 فرماندار ایالت فلوریدا نیز لایحه ممنوعیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کودکان زیر 14 سال را امضا کرد. طبق این قانون، کودکان 14 تا 15 سال نیز باید اجازه والدین خود را برای استفاده از فضای مجازی داشته باشند.

بهتراست بدانید که در همین ماه ایالت یوتا اولین ایالت آمریکا بود که قوانینی در خصوص محدودیت‌های ذکر شده وضع کرد. پس از یوتا ایالت‌های آرکانزاس، لوییزیانا، اوهایو و تگزاس نیز قوانین مشابهی را ابلاغ کردند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص قوانین محدودکننده کودکان در استفاده از فضای مجازی چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر