;
coinex

شهردار نیویورک از شبکه های اجتماعی شکایت کرد

شهردار نیویورک و چند تن از مدارس و سازمان‌های دولتی این شهر، به دلیل آسیب‌های وارده بر فرزندانشان از شبکه های اجتماعی شکایت کردند.

اریک آدامز، شهردار نیویورک اخیراً گفته است که به اتفاق تنی چند از مدارس و سازمان‌های دولتی، به علت آسیب‌های وارد شده بر سلامت ذهن کودکان و نوجوانان از شبکه های اجتماعی شکایت کرده است. این موضوع در کشور ما نیز تا حد بسیار خطرناکی پیش رفته و کمتر خانواده‌ای را می‌بینیم که خود و فرزندانشان به فضای مجازی علاقه‌ای نشان ندهند.

پلتفرم‌هایی همچون، اینستاگرام، فیس‌بوک، اسنپ‌چت، تیک‌تاک، ایکس و غیره از جمله شبکه‌های اجتماعی هستند که با زندگی افراد در هم آمیخته شده و اگر روزی از آنها استفاده نکنیم، انگار به یک بیماری مبتلا دچار شده‌ایم. حال علاقه به این پلتفرم‌ها در کشورهایی مانند آمریکا که هیچگونه فیلترینگی در فضای مجازی ندارند، بسیار بیشتر از کشورهایی مانند ماست و استفاده از آنها نیز رایج‌تر است.

بیشتر بخوانید: سند حمایت از حریم خصوصی افراد در شبکه های اجتماعی در دست بررسی است

شکایت شبکه های اجتماعی از شبکه های اجتماعی

در این پرونده به شبکه‌های اجتماعی تیک‌تاک، اینستاگرام، فیسبوک، اسنپ‌چت و پلتفرم یوتیوب اشاره شده است و تمامی شرکت‌ها در واکنشی به قابلیت‌ها و ابزارهای پلتفرم‌شان برای محدود کردن آسیب در سنین پایین اشاره کرده‌اند.

شاکیان می‌گویند شرکت‌های فناوری چندین قانون بزرگترین شهر ایالات متحده در رابطه با آزار عموم و اهمال‌کاری گسترده را با طراحی و بازاریابی محصولات اعتیادآور زیر پا گذاشته‌اند. اعتیاد جوانان و کودکان به شبکه‌های اجتماعی یکی از موضوعات مهمی است که طیف سیاسی ایالات متحده را روی شبکه‌های اجتماعی مختلف متمرکز کرده است.

شهردار نیویورک می‌گوید:

«در یک دهه گذشته دیدیم که جهان آنلاین تا چه اندازه می‌تواند اعتیادآور و پرفشار باشد، کودکان را در شرف سیل مداومی از محتوای خطرناک قرار دهد و به بحران سلامت ذهن جوانان در سطح ملی دامن بزند.»

شکایت شبکه های اجتماعی از شبکه های اجتماعی

مدیران ارشد شبکه‌های اجتماعی از جمله مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا و مالک فیسبوک، اینستاگرام، تردز و واتساپ، چند پیش با حضور در مقابل کنگره آمریکا هدف انتقادات تندی در رابطه با تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سلامت ذهن کودکان و نوجوانان قرار گرفتند. ویدیو عذرخواهی زاکربرگ از خانواده کسانی که فرزندانشان از شبکه‌های اجتماعی آسیب جدید دیده بودند توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

با این حال شرکت‌های شبکه اجتماعی می‌گویند از بالاترین سطح مراقبت‌ها برای جلوگیری از آسیب پیروی می‌کنند و شرکت متا در یک سال گذشته رشد چشمگیری را از لحاظ قیمت سهامی تجربه کرده است.

طخنگوی تیک‌تاک در بیانیه‌ای اعلام کرده است که «مراقبت‌های پیشرو صنعتی» از جمله قابلیت‌های نظارت والدین و امکاناتی برای محدودیت سنی را اعمال کرده است و همواره برای شناسایی و اجرای جدید‌ترین روش‌ها در راستای امنیت جامعه تلاش می‌کند.

نماینده گوگل، مالک یوتیوب، نیز می‌گوید این اتهامات «اساسا درست نیستند.» گوگل مدعی است که ارائه تجربه‌ای امن‌تر و سالم‌تر همواره در اولویت اصلی کار آنها است و با متخصصان اینا حوزه برای تنظیم خدمات و سیاست‌ها همکاری می‌کنند.

گوگل می‌گوید:

«ما خدمات و سیاست‌هایی ساختیم تا تجربه‌ای مناسب سن را در اختیار جوانان بگذاریم و والدین هم کنترل بالایی داشته باشند.»

شکایت شبکه های اجتماعی از شبکه های اجتماعی

شرکت متا نیز در واکنش به این شکایت اعلام کرد «یک دهه‌ای است روی این موضوعات کار می‌کند» و می‌خواهد «نوجوانان تجربه‌هایی امن و مناسب سن» داشته باشند و این شکرت بیش از ۳۰ ابزار برای حمایت از آنها و والدین دارد.

از آنجایی که بیشتر این شرکت‌ها در ایالت کالیفرنیا مستقر هستند، شکایت فوق در شاخه لس آنجلس دیوان عالی کالیفرنیا مطرح شده است.

در سال ۲۰۲۲ نیز شکایت مشابهی در منطقه شمالی کالیفرنیا علیه شرکت‌های شبکه اجتماعی مطرح شد و در آن زمان چندین فرد و مدرسه مدعی شدند از آنجایی که محصولات این شرکت‌ها برای صرف بیشترین زمان پشت گوشی طراحی شده به آسیب‌های احساسی و فیزیکی بسیاری از جمله مرگ دامن زده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص آسیب های شبکه های اجتماعی بر کودکان و نوجوانان چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر