coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

انودیا از اپل پیشی گرفت و به دومین شرکت ارزشمند آمریکا تبدیل شد

چهارشنبه، شرکت انودیا با پشت سر گذاشتن اپل از نظر ارزش بازار، به دومین شرکت ارزشمند دولتی در آمریکا تبدیل شد. این افزایش ارزش به دلیل سرمایه‌گذاری مستمر سرمایه‌گذاران در این شرکت سازنده چیپ‌های هوش مصنوعی صورت گرفت.در این روز، ارزش بازار انودیا پس از افزایش بیش از ۵ درصدی سهام آن به ۳ تریلیون دلار رسید. در پایان معاملات روز چهارشنبه، ارزش بازار انودیا به ۳.۰۱۹ تریلیون دلار رسید، در حالی که ارزش بازار اپل ۲.۹۹ تریلیون دلار بود. مایکروسافت با ارزش بازاری ۳.۱۵ تریلیون دلار همچنان در رتبه اول ارزشمندترین شرکت عام آمریکا قرار دارد و پس از انودیا در جایگاه دوم است.


بیشتر بخوانید:


رشد چشمگیر سهام شرکت انودیا نسبت به سه ماهه سال

سهام انودیا از ماه می، زمانی که این شرکت گزارش درآمد سه‌ماهه اول خود را اعلام کرد، بیش از ۲۴ درصد افزایش یافته و از سال گذشته به شکل قابل توجهی رشد کرده است. انودیا در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از سهم بازار چیپ‌های هوش مصنوعی برای مراکز داده را در اختیار دارد؛ که میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری از سوی شرکت‌های بزرگ خدمات ابری را به خود جلب کرده است.

در سه‌ماهه اخیر، درآمد بخش مراکز داده انودیا، که شامل فروش پردازنده‌های گرافیکی (GPU) است، ۴۲۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۲۲.۶ میلیارد دلار رسیده است، که حدود ۸۶ درصد از کل فروش شرکت را تشکیل می‌دهد.

از سوی دیگر، سهام اپل امسال به دلیل توقف رشد فروش، تنها حدود ۵ درصد افزایش یافته است. در آخرین گزارش درآمد سه‌ماهه خود، اپل اعلام کرد که کل فروش ۴ درصد کاهش یافته و فروش آیفون ۱۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش یافته است. اپل با مسائل استراتژیک و مشکلات تقاضا در چین، تولید و واکنش‌های متفاوت به هدست واقعیت مجازی جدید خود، Vision Pro، مواجه است.

اپل اولین شرکتی بود که به ارزش بازار ۱ تریلیون و سپس ۲ تریلیون دلار رسید و برای مدت طولانی عنوان ارزشمندترین شرکت آمریکا را در اختیار داشت، اما اوایل امسال توسط مایکروسافت پشت سر گذاشته شد. مایکروسافت نیز از تقاضای سرمایه‌گذاران برای زیرساخت‌های هوش مصنوعی بهره‌مند شده است.

سهام شرکت انودیا نسبت به سهام اپل نوسانات بیشتری داشته. این شرکت که در سال ۱۹۹۱ تأسیس شد و قصد داشت بازارهای ویدئویی را هدف قرار بگیرد و سخت‌افزارهایی برای بازی‌های سه‌بعدی کامپیوتری می‌فروخت. اخیراً، انودیا چیپ‌های ماینینگ ارزهای دیجیتال و خدمات اشتراک ابری را نیز به فروش می‌رساند.

سهام انودیا با توسعه کسب‌وکار هوش مصنوعی خود، در پنج سال گذشته بیش از ۳,۲۹۰ درصد افزایش یافته است. این شرکت در ماه می اعلام کرد که یک تقسیم سهام ۱۰ به ۱ انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: 

منبع: cnbc

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر