coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد

در این مطلب با بررسی ریلمی 12 پرو پلاس همراه شما هستیم؛ یک میان رده جدید با سیستم دوربین مجهز، ماندگاری شارژ طولانی و طراحی شیک و چشم‌نواز.

امسال بازار گوشی‌های میان رده بسیار پر رونق شده و تا این لحظه از سال، شاهد ارایه گوشی‌هایی با دوربین‌های قوی‌تر، پردازنده‌های پیشرفته‌تر و نمایشگرهایی بهتر هستیم. بررسی ریلمی 12 پرو پلاس نشان می‌دهد که مهم‌ترین ارتقای این گوشی هم نسبت به نسخه‌های قبلی، سخت‌افزار دوربین این گوشی است.

گوشی جدید ریلمی مجهز به یک سیستم دوربین تله فوتوی قوی و یک لنز پریسکوپ با قابلیت زوم 3 برابری است. چنین قابلیت‌هایی برای گوشی با قیمت ریلمی 12 پرو پلاس قابل توجه هستند. این گوشی با چیپ‌ست اسنپدراگون 7s نسل 2 ساخته شده که بر اساس فرایند 4 نانومتری مدرن تولید شده است.

دوربین 120 هرتزی OLED، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و سرعت شارژ 67 واتی از جمله سایر مشخصات ریلمی 12 پرو پلاس هستند. در ادامه مطلب، بررسی ریلمی 12 پرو پلاس را از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ادامه می‌دهیم تا راحت‌تر بتوانید درباره خرید این گوشی تصمیم گیری کنید. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بررسی ریلمی 12 پرو پلاس

ریلمی 12 پرو پلاس در یک جعبه معمولی حاوی راهنمای محصول، شارژر 67 واتی و یک کابل تبدیل USB-A به USB-C در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. می‌توان از این کابل برای انتقال داده و شارژ گوشی استفاده کرد. یک قاب سیلیکونی شفاف هم داخل جعبه گوشی قرار دارد که طراحی متمایز و منحصربفرد آن را مخفی نمی‌کند.

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس
بررسی ریلمی 12 پرو پلاس

جدول زیر مشخصات Realme 12 Pro Plus را به طور کامل نشان می‌دهد و در ادامه، بررسی این گوشی را ادامه می‌دهیم.

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس مشخصات فنی ریلمی 12 پرو پلاس
طراحی و ساختار
  • 161.5 × 74 × 8.8 میلی‌متر
  • وزن 196 گرم
  • دو سیم‌کارت (نانو سیم و dual stand by)
  • گواهینامه IP65 (ضد آب و گردوغبار)
  • رنگ بندی آبی، بژ، قرمز
نمایشگر
  • AMOLED، قابلیت نمایش 1 میلیارد رنگ، نرخ نوسازی 120 هرتز، روشنایی 950 نیت (peak)
  •  6.7 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه حدود 90.4 درصد
  • رزولوشن 2412× 1080 پیکسل، تراکم پیکسل حدود 394  ppi
نرم‌افزار
  • اندروید 14 با Realme UI 5.0
تراشه
  • کوالکام اسنپدراگون 7s نسل 2 (4 نانومتر)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای شامل 4 هسته 2.40 گیگاهرتزی کورتکس A78 و 4 هسته 1.95 گیگاهرتزی کورتکس A55
  • پردازنده گرافیکی Adreno 710
رم و حافظه داخلی
  • رم 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 گیگابایتی
  • رم 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی
  • رم 12 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی
  • رم 12 گیگابایتی با حافظه داخلی 512 گیگابایتی
  • درگاه حافظه ندارد
دوربین اصلی
  • 50 مگاپیکسل، لنز واید، PDAF چند جهته، لرزشگیر OIS، دیافراگم f/1.8
  • 64 مگاپیکسل تله فوتوی پریسکوپ، PDAF ،OIS، زوم اپتیکال 3 برابر، دیافراگم f/2.8
  • 8 مگاپیکسل، اولترا واید با پوشش 112 درجه، دیافراگم f/2.2
  • فلش LED، پانوراما، HDR
  • قابلیت ضبط ویدیوی 4k با نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080 پیکسل با نرخ 30، 60 و 120 فریم بر ثانیه
  • gyro-EIS
دوربین سلفی
  • 32 مگاپیکسل واید، دیافراگم f/2.4
  • قابلیت ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با نرخ 30 فریم بر ثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ باسیم 67 وات، شارژ 1 تا 50% ظرف 19 دقیقه
صدا
  • اسپیکر استریو
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو باند
  • بلوتوث نسخه  5.2،A2DP ،LE
  • NFC دارد (بسته به بازار/ منطقه)
  • رادیو ندارد
  • GPS, GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS
  • USB Type-C 2.0
  • اینترنت 5G
سنسورها
  • اثر انگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، قطب نما، مجاورت، ژیروسکوپ
قیمت ریلمی 12 پرو پلاس حدود 500 دلار

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس از نظر طراحی

بررسی گوشی ریلمی 12 پرو پلاس را با نگاهی به طراحی این گوشی آغاز می‌کنیم که نسبت به مدل سال قبل، تغییرات نسبتاً ظریفی در آن مشاهده می‌شود. بلاک دوربین این گوشی هم مثل قبل طراحی دایره‌ای دارد؛ اما بیشتر شبیه به طراحی ساعتی لوکس وان پلاس 12 و اوپو فایند N3 است. برجستگی دوربین گوشی هم نسبتاً کم است.

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس

سایر اجزای طراحی پشت گوشی مثل گذشته هستند – از جمله جنس چرم وگان نرم با یک نوار زیپ مانند در قسمت وسط. رویه چرم گوشی هم از سر خوردن آن در دست جلوگیری می‌کند.

رنگ‌های ریلمی 12 پرو پلاس شامل آبی، بژ و قرمز هستند. طراحی قسمت جلوی این گوشی، به غیر از انحنای نمایشگر که معمولاً در گوشی‌های میان رده مشاهده نمی‌شود، معمولی است و نمایشگر گوشی حاشیه‌های باریکی دارد.

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس نشان می‌دهد که کیفیت ساخت و حس و حال خاص این گوشی، جزء ویژگی‌های مهم آن هستند. این گوشی در دست کاملاً سبک و ظریف به نظر می‌رسد و کار کردن با آن بسیار راحت است. گواهینامه IP65 هم جزء مزایای این مدل نسبت به مدل سال گذشته است.

تنها ایرادی که از نظر طراحی در این گوشی ریلمی وجود دارد، محل نصب حسگر اثر انگشت است که با وجود سرعت واکنش بسیار خوب، بیش از حد به لبه نمایشگر نزدیک شده و کار کردن با آن با انگشت شست کمی سخت است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ 2024

بهترین گوشی های شیائومی 2024

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس از نظر نمایشگر

ریلمی 12 پرو پلاس هم با همان نمایشگر سری قبل ساخته شده؛ یعنی یک پنل OLED منحنی شکل 120 هرتز با رزولوشن 1080 پیکسل که جزئیات آن را در جدول مشخصات فنی Realme 12 Pro Plus مشاهده می‌کنید.

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس

نوع گلس جلوی مشخص نشده اما همانطور که قبلاً اشاره شد، نمایشگر این گوشی حاشیه‌هایی باریک و برش سلفی کوچکی دارد.

عملکرد این گوشی در تست‌ها، همانطور بوده که انتظار می‌رود؛ یعنی رسیدن به حداکثر روشنایی 497 نیت در حالت دستی و 802 نیت برای حالت خودکار، در محیط‌های بسیار روشن. این نمایشگر، روشنایی چشمگیری ندارد اما تصویر آن زیر نور خورشید کاملاً قابل مشاهده است.

متأسفانه، نمایشگر ریلمی 12 Pro پلاس از نظر امکانات با محصولات رقیب قابل مقایسه نیست. این گوشی (حداقل برای نت‌فلیکس) از فناوری HDR پشتیبانی نمی‌کند؛ اما ویدیوهای HDR یوتیوب در آن قابل پخش هستند. نمایشگر ریلمی 12 پرو پلاس گواهینامه Widevine را هم دارد بنابراین می‌توانید محتوای نت‌فلیکس را با این گوشی مشاهده کنید؛ اما بدون HDR.

سه حالت برای تنظیم نرخ نوسازی تصویر در این گوشی وجود دارد. حالت‌های High و Auto به یک صورت کار می‌کنند. حداکثر نرخ نوسازی هر دو حالت برای رابط کاربری و بعضی اپلیکیشن‌های پشتیبانی شده، 120 هرتز است و برای تصاویر ثابت، پخش ویدیو و اپلیکیشن‌های دیگری مثل گوگل مپز به 60 هرتز تغییر می‌کند.

در حالت خودکار، اپلیکیشن‌ها تحلیل شده و سپس نرخ نوسازی مناسب برای آنها انتخاب می‌شود.

در حالت استاندارد هم گوشی همواره با نرخ نوسازی 60 هرتز کار می‌کند و همه اپلیکیشن‌ها به این نرخ محدود هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ 2024

بهترین گوشی های پوکو 2024

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس از نظر باتری و شارژ

باتری ریلمی 12 پرو پلاس هم مثل سری قبلی این گوشی 5000 میلی‌آمپر ساعتی است اما انتظار می‌رود که پردازنده اسنپدراگون 7s نسل 2 این گوشی نسبت به سری قبل، بهره‌وری انرژی بهتری داشته باشد که بررسی ریلمی 12 پرو پلاس هم این موضوع را تأیید می‌کند. در واقع، ماندگاری شارژ این گوشی برای وبگردی و تماس تلفنی بیشتر است اما امتیاز مربوط به تست استفاده فعال، فقط کمی نسبت به مدل سال قبل بهبود پیدا کرده است. از نظر پخش ویدیو، بهبودی مشاهده نمی‌شود و ماندگاری شارژ این گوشی برای گیمینگ، بیش از 1 ساعت کمتر از مدل قبل است.

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس

در مقایسه با رقبا، ریلمی 12 پرو پلاس تقریباً از همه جهت برتری دارد. این گوشی در تست‌های گفتگوی تلفنی، وبگردی و پخش ویدیو ماندگاری شارژ بهتری داشته و فقط در تست گیمینگ، کمی ضعیف‌تر عمل کرده است.

متأسفانه این گوشی ریلمی از نظر سرعت شارژ نسبت به سری قبل و همچنین رقبا یک گام عقب‌تر است. سرعت شارژ باتری ریلمی 12 پرو پلاس 67 وات است؛ در حالی که سرعت سری قبل این گوشی، 100 وات بود.

البته در عمل تفاوت چشمگیری بین سرعت شارژ این دو گوشی مشاهده نمی‌شود. مدل جدیدتر، ظرف 15 دقیقه 49 درصد شارژ می‌شود (که این رقم برای مدل قبلی، 63 درصد بود). شارژ کامل این گوشی هم حدود 43 دقیقه زمان می‌برد.

از نظر سرعت شارژ، Realme 12 Pro Plus در حد محصولات رقیب است اما سری ردمی نوت، نسبت به این گوشی کمی سریع‌تر شارژ می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی 2024

بهترین گوشی های وان پلاس 2024

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس از نظر صدا و اسپیکرها

همانطور که در جدول مشخصات ریلمی 12 پرو پلاس مشاهده می‌کنید، این گوشی هم مثل چند نسل اخیر آن، مجهز به یک سیستم اسپیکر استریوی ترکیبی است. این یعنی از حفره پخش صدای مخاطب در تماس‌ها، به عنوان اسپیکر دوم استفاده می‌شود. این طراحی باعث شده که صدای اسپیکر پایینی گوشی کمی بلندتر باشد.

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس

صدای اسپیکر پایینی این گوشی، بیس بیشتری دارد و این گوشی ریلمی در تست بلندی صدا، امتیاز خیلی خوب را کسب کرده است.

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس از نظر عملکرد

نقد و بررسی ریلمی 12 پرو پلاس را با نگاهی به نرم‌افزار این گوشی ادامه می‌دهیم. این گوشی ریلمی با اندروید 14 و رابط کاربری اختصاصی Realme UI 5.0 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که شبیه به ColorOS اوپو و OxygenOS 14 وان پلاس است.

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس

بعضی از امکانات ریلمی UI 5.0 در این گوشی میان رده وجود ندارد؛ مثل تشخیص حرکات دست در هوا و اسلایدر هشدار. از نظر عملکردی، نرم‌افزار این گوشی هم کاملاً سریع و روان است.

این گوشی ریلمی با تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2 ساخته شده که جزئیات آن را در جدول مشخصات فنی ریلمی 12 پرو پلاس مشاهده می‌کنید.

بررسی Realme 12 Pro Plus از نظر تست‌های عملکردی نشان می‌دهد که این گوشی بین محصولاتی با قیمت مشابه، بهترین عملکرد را ندارد و عملکرد آن در سطح متوسط است؛ اما در تست گرافیکی 3DMark Wild Life عملکرد خوبی از این گوشی مشاهده می‌شود. در هر صورت، گزینه‌های ارزان قیمت‌تری هستند که نسبت به ریلمی 12 پرو پلاس عملکرد کلی بهتری دارند؛ مثل پوکو X6 پرو با پردازنده دایمنسیتی 8300 اولترا که بسیار قوی‌تر است.

نتایج بررسی گوشی ریلمی 12 پرو پلاس از نظر ثبات عملکرد هم بسیار خوب است. این گوشی 86 درصد از قدرت نظری پردازنده خودش را با سرعت کلاک پایدار حفظ کرده است. انتظار می‌رود که ریلمی 12 پرو پلاس برای گیمینگ طولانی مدت هم خوب کار کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ویوو 2024

بهترین گوشی های اوپو 2024

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس از نظر دوربین

نقد و بررسی Realme 12 Pro Plus را با نگاهی به سیستم دوربین این گوشی ادامه می‌دهیم. این گوشی، تنها میان رده مجهز به لنز تله فوتوی 3x و پریسکوپ است. این حسگرها چندان بزرگ نیستند اما نسبت به سایر گوشی‌های قبلی ریلمی، ارتقای قابل توجهی دارند. البته این ارتقاء باعث شده که دوربین اصلی گوشی نسبت به سال قبل از نظر مگاپیکسل افت پیدا کند و حالا به جای حسگر 200 مگاپیکسلی قبلی، یک حسگر 50 مگاپیکسلی در این گوشی داریم.

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس

بررسی Realme 12 Pro Plus نشان می‌دهد که تصاویر دوربین اصلی این گوشی در نور روز کاملاً واضح بوده و کنتراست و رنگ‌های خوبی دارند. سایه‌ها در تصویر این دوربین کمی تیره‌تر هستند؛ اما در مجموع، کیفیت تصاویر خوب است.

تصاویر زوم 2 برابری دوربین Realme 12 Pro Plus از برش تصاویر دوربین اصلی به دست می‌آیند. این تصاویر به ظاهر واضح و دارای جزئیات زیاد هستند اما با نگاهی دقیق‌تر، می‌توان متوجه شد که جزئیاتی مثل لبه‌ها چندان واضح نیستند.

تصاویر دوربین تله فوتوی 3x ریلمی 12 پرو پلاس کیفیت خوبی داشته و از نظر پردازش با تصاویر دوربین اصلی قابل قیاس هستند.

برای استفاده از زوم 6 برابری گوشی، باید گوشی را ثابت نگه داشته و کمی صبر کنید. اما این تصاویر بیشتر مواقع کیفیت خوبی ندارند و در سایه‌ها، نویز نسبتاً زیادی مشاهده می‌شود. برای ثبت بهترین حالت تصویر، باید در محیط‌هایی با نور مناسب عکاسی کنید.

بر خلاف آنچه که انتظار می‌رود، دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی گوشی، کیفیت تصویر خوبی دارد. پردازش تصویر در این حالت، شبیه به دوربین اصلی است و تصاویر دوربین از نظر جزئیات و شارپ شدگی هم کیفیت خوبی دارند.

بررسی کیفیت تصاویر در نور کم

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس نشان می‌دهد که نرم‌افزار این گوشی، در مواقع مورد نیاز به خوبی حالت Night را فعال می‌کند. تصاویر دوربین اصلی در نور کم بدون نویز، دارای محدوده پویای وسیع، جزئیات زیاد و شارپ شدگی مناسبی هستند.

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس

کیفیت تصاویر زوم 2x گوشی، چندان چشمگیر نیست. تقریباً در همه مواقع، حالت Night گوشی فعال می‌شود اما فعال شدن این حالت، تأثیر چشمگیری بر کیفیت کلی تصویر ندارد.

دوربین زوم 3x گوشی در محیط‌هایی با نور کم، عملکرد منسجمی ندارد. بعضی از تصاویر این دوربین کاملاً واضح و دارای جزئیات زیاد هستند و بعضی دیگر کیفیت کمتری داشته و از فوکوس خارج می‌شوند. اما تصاویر این دوربین، نسبت به دوربین اصلی کنتراست بیشتر و رنگ‌هایی شاداب‌تر دارند.

با توجه به اینکه تصاویر زوم 6x گوشی در نور روز کیفیت خوبی نداشتند، بدیهی است که این دوربین در نور کم هم عملکرد چشمگیری ندارد. حتی با وجود فعال بودن حالت Night در بیشتر مواقع، به سختی می‌توان با این دوربین ریلمی 12 پرو پلاس تصاویری با کیفیت مناسب ثبت کرد.

تصاویر دوربین اولتراواید گوشی هم عمدتاً ضعیف هستند؛ اما باز هم این دوربین منابع نور را به خوبی ثبت کرده و در سایه‌ها، جزئیات زیادی مشاهده می‌شود.

در نهایت، دوربین سلفی را داریم که کیفیت تصویر مطلوبی ندارد. تصاویر این دوربین رنگ‌هایی خنثی، وضوح کم و نویز زیادی دارند؛ اما جزئیات زیادی در آنها مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های آنر 2024

بهترین گوشی های نوکیا 2024

بررسی کیفیت ویدیوها

همانطور که در جدول مشخصات Realme 12 Pro Plus مشاهده می‌کنید، دوربین اصلی و تله فوتوی این گوشی، قابلیت ضبط ویدیوهای 2160 پیکسلی را با نرخ 30 فریم بر ثانیه دارند.

حالت لرزشگیر EIS برای همه دوربین‌های این گوشی (با حداکثر کیفیت 1080 پیکسل) وجود دارد و یک حالت اختصاصی Ultra Steady هم در اپلیکیشن دوربین مشاهده می‌شود که از نظر لرزشگیری قوی‌تر عمل می‌کند. این حالت، محدود به کیفیت 1080 پیکسل با نرخ 60 فریم بر ثانیه است و به دلیل اعمال تکنولوژی لرزشگیر EIS قوی‌تر، محدوده دید کمتری دارد.

ویدیوهای دوربین اصلی ریلمی 12 پرو پلاس، کیفیت چندانی ندارند. تصویر این دوربین فاقد کنتراست و رنگ‌های خوب است اما سایه‌ها و هایلایت‌ها را به خوبی مدیریت می‌کند. شارپ شدگی تصویر هم خوب است و جزئیات کافی در تصاویر به چشم می‌خورد.

دوربین تله فوتوی 3x گوشی، برای ضبط ویدیو ضعیف‌تر عمل می‌کند. مشکلات دوربین اصلی در این دوربین هم مشاهده می‌شود اما ویدیوهای تله فوتوی گوشی شارپ شدگی و وضوح کمتری دارند.

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس نشان می‌دهد که دوربین اولتراواید این گوشی هم برای ضبط ویدیو به هیچ وجه مناسب نیست. در عین حالت، دوربین اصلی گوشی در محیط‌هایی با نور کم، کیفیت خوبی دارد. ویدیوهای این دوربین بدون نویز، دارای محدوده پویای خوب، رنگ‌های نسبتاً طبیعی و کنتراست مناسب هستند.

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس از نظر قیمت و محصولات رقیب

پس از پایان نقد و بررسی ریلمی 12 پرو پلاس، نگاهی به قیمت و محصولات رقیب و قابل جایگزینی برای این گوشی داریم. ریلمی 12 پرو پلاس، از نظر سیستم دوربین نسبت به محصولات مشابه برتری دارد. همچنین طراحی شیک و راحت این گوشی و گواهینامه IP65 آن هم جزء مشخصات مثبت آن محسوب می‌شوند.

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس

در رابطه با سایر جنبه‌ها، این گوشی در سطح متوسط یا حتی پایین‌تر از محصولاتی با قیمت مشابه قرار دارد. می‌تونید با پرداخت این هزینه، به گوشی‌هایی با چیپ‌ست قدرتمندتر، نمایشگر روشن‌تر و حتی دوربین بهتر دسترسی داشته باشید.

قیمت Realme 12 Pro Plus با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی حدود 499 دلار است.

یکی از اولین گزینه‌هایی که به عنوان جایگزین برای ریلمی 12 پرو پلاس می‌توان پیشنهاد کرد، پوکو X6 پرو است. این گوشی قیمت مناسب‌تری دارد ولی با چیپ‌ست قدرتمندتر دایمنسیتی 8300، نمایشگری بهتری و حافظه پایه بیشتر ساخته شده است. در مقابل، گوشی ریلمی از نظر باتری و دوربین نسبت به گوشی پوکو برتری دارد.

جایگزین اقتصادی بعدی، موتورولا اج 40 است. نمایشگر این گوشی کمی روشن‌تر است، گواهینامه ضد آب بهتر، چیپ‌ستی قدرتمندتر و دوربین اولترا واید بهتری دارد اما این گوشی فاقد دوربین تله فوتو است.

گزینه بعدی، وان پلاس نورد 3 با نمایشگر روشن‌تر، رزولوشن بیشتر، چیپ‌ست بهتر و سرعت شارژ بالاتر است. دوربین Realme 12 Pro Plus مجهزتر است ولی هر دو گوشی حسگر اصلی مشابهی دارند.

آخرین گزینه، ردمی نوت 13 پرو پلاس فایوجی است. این گوشی ماندگاری شارژ کمتری دارد اما از نظر نمایشگر، ظرفیت حافظه، سرعت شارژ و امکانات دوربین نسبت به ریلمی 12 پرو پلاس بهتر است.

جمع‌بندی

بررسی ریلمی 12 پرو پلاس نشان می‌دهد که این گوشی از نظر طراحی، سخت‌افزار دوربین و ماندگاری شارژ نسبت به سری قبل پیشرفته‌تر شده اما توجیه قیمت بالاتر این مدل ریلمی نسبت به سری قبلی آن، کمی سخت است. نمایشگر ریلمی 12 پرو پلاس هم نسبت به سری قبل و رقبا از نظر حداکثر سطح روشنایی، ضعیف‌تر است و می‌توانید با پرداخت این هزینه، گوشی‌هایی با چیپ‌ست بهتر داشته باشید.

اگر ماندگاری شارژ طولانی، طراحی شیک و امکاناتی مثل دوربین تله فوتوی پریسکوپ 3x برای شما اهمیت دارند، این گوشی می‌تواند انتخاب خوبی باشد اما اگر ترجیح می‌دهید که با پرداخت قیمتی مشابه به امکانات بهتری دسترسی داشته باشید، می‌توانید سایر محصولات رقیب معرفی شده در این مطلب را بررسی کنید.

سوالات پرتکرار

دوربین ریلمی 12 پرو پلاس چند مگاپیکسلی است؟

این گوشی دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، تله فوتوی 64 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است.

قیمت Realme 12 Pro Plus چقدر است؟

قیمت ریلمی 12 پرو پلاس با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی حدود 499 دلار است.

اندروید ریلمی 12 پرو پلاس چند است؟

این گوشی با  اندروید 14 و رابط کاربری Realme UI 5.0 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی ریلمی 12 پرو پلاس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر