coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

روابط نزدیک با دوستان و خانواده خطر ابتلا به بیماری‌ قلبی را تا 30 درصد کاهش می‌دهد

مطالعه‌ای جدید نشان داده است که روابط نزدیک با خانواده و دوستان که امکان بحث و گفتگو درباره مسائل شخصی را فراهم می‌کنند، خطر ابتلا به بیماری‌ قلبی را تا 30 درصد کاهش می‌دهد. این تحقیق نشان می‌دهد که اجتناب از تنهایی و انزوای اجتماعی برای قلب شما مفید است.ارتباطات اجتماعی نه تنها برای سلامت روانی بلکه برای سلامت جسمانی نیز اهمیت دارد، باعث بهبود روحیه و ایجاد حس تعلق، امنیت و ایمنی می‌شود. بسیاری از مطالعات تاثیرات منفی تنهایی و انزوای اجتماعی بر سلامت، به ویژه در افراد مسن را نشان داده‌اند.

این مطالعه جدید که به بررسی اهمیت اجتماعی شدن در حفظ سلامت قلب پرداخته، توسط دانشگاه موناش استرالیا هدایت شده و عوامل کلیدی پیش‌بینی کننده بیماری‌های قلبی – عروقی (CVD) را از گروهی از عوامل اجتماعی مختلف بررسی کرده است. به عنوان اولین مطالعه‌ای که خطر CVD را در ارتباط با طیف گسترده‌ای از عوامل اجتماعی مورد بررسی قرار داده، نشان داده است که جنسیت نیز نقش مهمی دارد.


بیشتر بخوانید:


اجتماعی شدن خطر ابتلا به بیماری‌ قلبی را کاهش می‌دهد

محققان داده‌های 9.936 استرالیایی سالم بالای 70 سال را که در جوامع محلی زندگی می‌کردند، مورد بررسی قرار دادند. این داده‌ها به طور متوسط بیش از شش سال جمع‌آوری شده و بخشی از آزمایش جاری ASPREE (آسپرین در کاهش رویدادهای سالمندی) بوده است. مدل‌های یادگیری ماشینی برای شناسایی عوامل اجتماعی مرتبط استفاده شدند.

آنها دریافتند که ازدواج یا داشتن شریک زندگی با کاهش خطر CVD برای هر دو جنس همراه است. برای مردان، داشتن سه تا هشت خویشاوند نزدیک که بتوانند از آنها کمک بگیرند، خطر CVD را 24 درصد کاهش می‌دهد. همچنین، مردانی که با سه تا هشت خویشاوند خود در مسائل خصوصی صحبت می‌کردند، خطر را تا 30 درصد کاهش می‌دهند. مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی رقابتی مانند بازی شطرنج یا کارت بازی، باعث کاهش 18 درصدی خطر می‌شود. برای زنان، زندگی با دیگران – مانند خانواده، دوستان یا خویشاوندان – خطر CVD را 26 درصد کاهش می‌دهد. داشتن سه یا بیشتر دوست که بتوانند در مسائل خصوصی با آنها صحبت کنند، با کاهش 29 درصدی همراه است.

آچامیله بیرهانو تشاله، دانشجوی دکترای دانشکده بهداشت عمومی و پزشکی پیشگیرانه دانشگاه موناش و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: «مطالعه ما نشان داد که دوستی‌های نزدیک زنان، به ویژه آنهایی که به حدی از راحتی رسیده‌اند که بتوانند مسائل شخصی خود را به اشتراک بگذارند، با کاهش خطر ابتلا به CVD مرتبط است. در حالی که برای مردان، داشتن خویشاوندان نزدیک که بتوانند به راحتی از آنها کمک بگیرند یا مسائل شخصی خود را با آنها در میان بگذارند، با کاهش وقوع CVD مرتبط است. علاوه بر این، مردان در این مطالعه ممکن است از طریق فعالیت‌های رقابتی مانند بازی‌ها اجتماعی شوند؛ در حالی که زنان ممکن است ترجیح دهند با یکدیگر بیشتر در ارتباط باشند فارغ از اینکه چه نوع فعالیتی انجام می‌دهند. این عوامل می‌توانند تاثیر مثبتی بر سلامت قلب و عروق داشته باشند.»

محققان می‌گویند یافته‌های آنها صرفا برای افراد بالای 70 سال نیست و برای همه کاربرد دارد

تشاله گفت: «بدون در نظر گرفتن سن، شواهدی مبنی بر فواید دوستان و خویشاوندان نزدیک برای سلامت قلب و عروق وجود دارد. این پدیده ممکن است به تأثیر مثبت به اشتراک گذاری احساسات با اعضای خانواده، دوستان یا همسایگان در ایجاد حس خوب و ارتباط مرتبط باشد.»

پیام اصلی این مطالعه ساده است: بیرون بروید و با دوستان و خانواده روابط نزدیک برقرار کنید و از آنها لذت ببرید. در این فرآیند به قلب خود کمک خواهید کرد؛ به این ترتیب خطر ابتلا به بیماری‌ قلبی را کاهش خواهید داد.

این مطالعه در مجله Epidemiology & Community Health منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: 

منبع: newatlas

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر