coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

سیری در iOS 18 مجهز به ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی خواهد بود

در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) که همواره محلی برای شایعات مربوط به به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آینده است؛ به نظر می‌رسد امسال تمرکز اصلی بر دستیار دیجیتال اپل باشد. گزارش‌ها حاکی از آن است که سیری در iOS 18 با قابلیت‌های هوش مصنوعی‌ معرفی خواهد شد. این افشا نشان می‌دهد که اپل در رویداد WWDC تمرکز زیادی بر بهبود توانایی سیری در درک دستورات زبان طبیعی دارد. ظاهراً این غول فناوری سیری را با درخواست‌های مبهم کاربران مانند «می‌خواهم یک وبلاگ درست کنم» یا «الان احساس نوستالژیک دارم» آموزش داده است.

هدف این است که سیری از نیاز به دستورات خاص برای انجام کارها فراتر رود. ایده‌آل این است که کاربران نیازی به استفاده از دستورات دقیقی مانند «قهوه‌ساز را روشن کن» نداشته باشند و به جای آن بتوانند چیزی طبیعی‌تر مانند «هی سیری، قهوه می‌خوام» بگویند.


بیشتر بخوانید:


سیری در iOS 18

در مورد زمان عرضه، متخصص افشای اطلاعات اپل، مارک گورمن، اشاره می‌کند که همه ویژگی‌های گفته شده سیری در iOS 18 بلافاصله در دسترس نخواهند بود. در حالی که احتمالا برخی از آنها در WWDC اعلام شوند، انتشار واقعی آنها می‌تواند تا سال 2025 از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری به تعویق بیافتد.

طبق اطلاعات فاش شده سیری در iOS 18 حداقل با 18 اپلیکیشن داخلی آیفون ادغام خواهد شد. برخی از نکات برجسته به شرح زیر است:

دوربین: سیری قادر خواهد بود به دستورات صوتی کاربران برای کنترل دوربین پاسخ دهد. کاربران می‌توانند بین حالت‌های ویدیو و عکس جابجا شوند، تایمر شاتر را شروع کنند و بین دوربین‌های جلو و عقب با دستورات صوتی تغییر وضعیت دهند.

ایمیل: در اپلیکیشن ایمیل، اپل از روش‌های یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا ایمیل‌ها به طور خودکار طبقه‌بندی شوند. علاوه بر این، سیری وظایفی مانند نوشتن، ارسال و زمان‌بندی ایمیل‌ها، علامت‌گذاری ایمیل‌ها به عنوان هرزنامه، تنظیم یادآوری‌ها، خلاصه کردن ایمیل‌ها و ایجاد پاسخ‌های هوشمند را بر عهده خواهد گرفت.

عکس‌ها: اپل ممکن است مجموعه‌ای از ویژگی‌های ویرایش عکس با استفاده از هوش مصنوعی مولد معرفی کند. لیست ویژگی‌ها ممکن است شبیه به ویژگی‌های موجود در گوشی‌های پیکسل باشد، مانند قابلیت حذف اشیاء ناخواسته از عکس‌ها و پر کردن فضاهای خالی با استفاده از هوش مصنوعی مولد، جستجوی عکس‌های خاص بر اساس افراد یا حیوانات موجود در آنها و اعمال فیلترهای هوش مصنوعی.

سافاری: ادغام سیری در سافاری می‌تواند مشابه با قابلیت‌هایی که توسط Gemini گوگل در اندروید ارائه می‌شود، خلاصه‌های صفحات وب را ارائه دهد. علاوه بر این، کاربران می‌توانند انتظار دستورات صوتی برای ایجاد گروه‌های تب جدید و باز کردن تب‌های خصوصی داشته باشند.

یادداشت‌های صوتی: سیری امکان ضبط یادداشت‌های صوتی به صورت کاملاً هندزفری (دستورات صوتی) را فراهم خواهد کرد. کاربران می‌توانند به سیری دستور دهند تا یک ضبط جدید ایجاد کند، صحبت کند، ضبط را متوقف کند، یک نام خاص تعیین کند و حتی آن را به یک پوشه مشخص منتقل کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر