;
coinex

ویژگی های iOS 18 ؛ شایعات، تاریخ انتشار و آنچه تاکنون از این سیستم‌عامل می‌دانیم

با توجه به اخباری که تاکنون درباره ویژگی های iOS 18 منتشر شده، می‌توان پیش‌بینی کرد که این نسخه از سیستم عامل آیفون یکی از جذاب‌ترین آپدیت‌های نرم‌افزاری سال 2024 خواهد بود.

iOS 17 که در سال 2023 منتشر شد، از جذاب‌ترین نسخه‌های نرم‌افزاری آیفون بود و توانست تا حد زیادی انتظارات کاربران را برآورده کند. از نسخه جدید این سیستم‌عامل، یعنی iOS 18 هم انتظار داریم که قوی‌تر و بهتر از نسل قبلی خود ظاهر شود. در ادامه با ما همراه شوید تا هرآنچه درباره ویژگی‌ها و قابلیت های آی او اس 18 می‌دانیم را با شما به اشتراک بگذاریم. علاوه‌براین، تاریخ انتشار iOS 18 (احتمالی) و انتظارات از این سیستم‌عامل را نیز بیان می‌کنیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


گوشی های واجد شرایط دریافت iOS 18

در حال حاضر، اطلاعات محدودی درباره ویژگی های آی او اس 18 منتشر شده و جزئیات زیادی که رسما تایید شده باشند، در دست نیست. اما گمانه‌زنی‌هایی وجود دارند و حتی گزارش‌هایی هم درباره تاریخ عرضه iOS 18 به گوش می‌رسند.

ویژگی های iOS 18
ویژگی های iOS 18

هنوز مشخص نیست که کدام گوشی‌های آیفون آپدیت iOS 18 را دریافت می‌کنند. اما برای پیش‌بینی می‌توان به لیست گوشی‌های واجد شرایط iOS 17 مراجعه کرد. تمامی آیفون‌ها از مدل iPhone XR و iPhone XS به بعد، آپدیت آی او اس 17 را دریافت کردند. کمپانی اپل در زمان انتشار سیستم‌عامل آی او اس 17 تصمیم گرفت که گوشی‌های آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X را از فهرست موبایل‌های واجد شرایط حذف کند. این گوشی‌ها در سال 2017 به بازار عرضه شده بودند.

با این اوصاف، پیش‌بینی می‌شود که آیفون سال‌های 2018 از لیست گوشی های واجد شرایط دریافت iOS 18 حذف شوند. این آیفون‌ها شامل مدل‌های آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS Max می‌شوند. پس اگر می‌خواهید از قابلیت‌ها و ویژگی های iOS 18 بهره‌مند شوید، باید حداقل آیفون 11 یا بالاتر از آن را داشته باشید.

تاریخ انتشار iOS 18

تاریخ انتشار آی او اس 18 هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست؛ اما می‌توان سابقه اپل در انتشار نسخه‌های قبلی را به‌عنوان مبنایی برای پیش‌بینی‌ها در نظر گرفت. کمپانی اپل از iOS 6 به بعد، تقریبا تمام آپدیت‌های سیستم‌عامل را از 13 تا 20 سپتامبر منتشر کرده است. این احتمال وجود دارد که تاریخ عرضه آی او اس 18 هم برای همین بازه زمانی برنامه‌ریزی شده باشد. گفته می‌شود که گوشی‌های سری آیفون 16 نیز در اواسط سپتامبر 2024 (شهریور 1403) معرفی می‌شوند.

تاریخ انتشار iOS 18

البته، لازم نیست برای کار کردن با نسخه‌های اولیه یا مشاهده ویژگی های iOS 18 تا شهریور ماه منتظر بمانید؛ چون اپل معمولا پیش‌نمایشی از نسخه جدید سیستم‌عاملش را در رویداد WWDC به‌نمایش می‌گذارد. این رویداد به احتمال زیادی در خرداد ماه برگزار می‌شود. مارک گورمن، تحلیلگر معروف بلومبرگ رسما اعلام کرده که بسیاری از ویژگی های هوش مصنوعی iOS 18 در رویداد WWDC 2024 معرفی می‌شوند.

در این رویداد می‌توانیم بسیاری از قابلیت های آی او اس 18 را ببینیم. مدت کوتاهی پس از رویداد WWDC 2024، نسخه‌ای از این سیستم‌عامل در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد و سپس، نسخه‌های بتا منتشر می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

فعال سازی هات اسپات آیفون

ترفندهای آیفون 13

اخبار و شایعات iOS 18

شایعات آی او اس 18 زیاد نیستند؛ اما مهم‌ترین خبری که تاکنون منتشر شده، مربوط به سرمایه‌گذاری زیاد اپل روی سرورها و ویژگی های هوش مصنوعی است. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اپل در حال توسعه‌ی Apple GPT (رقیب ChatGPT) است که درواقع نسخه‌ای پیشرفته‌ و بهینه‌تر از سیری و AppleCare به حساب می‌آید. این غول آمریکایی همچنین به‌دنبال توسعه‌ی هوش مصنوعی مولد تصویر است. گفته می‌شود که این دو قابلیت هوش مصنوعی در دستیار مجازی Siri قرار می‌گیرند و اپل امیدوار است که با این کار، دستیار ناامیدکننده‌ی خود را تا حدودی بهبود ببخشد.

قابلیت های iOS 18

براساس شایعات iOS 18 باید گفت که اپل در رویداد WWDC 2024 از نسخه جدید‌ سیری با قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز رونمایی می‌کند. احتمالا این ویژگی فقط روی گوشی‌های سری آیفون 16 در دسترس خواهد بود و برخلاف سایر ویژگی های iOS 18 ، به گوشی‌های واجد شرایط راه پیدا نمی‌کند. چون پیاده‌سازی این فناوری هوش مصنوعی به سخت‌افزارهای داخلی هم نیاز دارد و تنها با انتشار آپدیت‌های نرم‌افزاری امکان‌پذیر نیست.

هنوز مشخص نیست که دستیار مجازی سیری تا چه اندازه پیشرفت می‌کند؛ اما احتمالا می‌تواند جایگزین اپلیکیشن شورتکات شود و راهکار ساده‌تری را برای کامل‌ کردن کارهای پیچیده‌تر ارائه کند. برای مثال، شاید بتوانید از نسخه جدید سیری بخواهید که با 5 عکس آخر گالری، یک GIF بسازد و آن را همراه با یک پیام صوتی ساده، برای مخاطب مورد نظر ارسال کند.

مارک گورمن، تحلیلگر بلومبرگ مدعی شده که اپل از آی او اس 18 به‌عنوان یک آپگرید بزرگ یاد می‌کند و آن را «جاه‌طلبانه و قانع‌کننده» می‌داند. این تحلیلگر همچنین از ویژگی‌ها و طرح‌های جدید خبر داده  است.

بااین‌حال، گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اپل از نوامبر 2023، روند توسعه آی او اس 18 را متوقف کرده تا برخی از اشکالات را برطرف کند. این اتفاق تقریبا نادر است و نشان می‌دهد که برخی از ویژگی‌های برنامه‌ریزی شده، احتمالا مشکل ساز هستند. این احتمال وجود دارد که برخی ویژگی های iOS 18 با کمی تاخیر منتشر شوند یا اینکه به‌طور کلی از دور خارج شوند.

آپدیت‌های iOS

مارک گورمن در ژانویه 2024 اعلام کرد که آی او اس 18 می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین آپدیت‌های iOS یا حتی بزرگ‌ترین آپدیت تاریخ اپل باشد. کارمندان اپل از آپدیت‌های آینده به‌عنوان یکی از برگ‌های برنده‌ی گوشی‌های آیفون یاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین برنامه ضبط تماس برای اندروید، آیفون و کامپیوتر

ضبط تماس در آیفون بدون برنامه

انتظارات از ویژگی های iOS 18

چند ویژگی مهم وجود دارند که انتظار داریم آنها را در iOS 18 ببینیم؛ این ویژگی‌ها عبارتند از:

عرضه جهانی تمام ویژگی‌های کلیدی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های iOS 17، قابلیت Live Voicemail بود که متاسفانه فقط در آمریکا و کانادا منتشر شد. این مسئله باعث شد تا بسیاری از کاربران سری آیفون 15 در سایر نقاط جهان به این ویژگی کاربردی دسترسی نداشته باشند.

شایعات آی او اس 18

انتظار داریم که اپل تمام قابلیت های iOS 18 را برای کاربران آیفون در سراسر جهان منتشر کند؛ یا اینکه محدودیت‌های انتشار آپدیت‌ها را صادقانه و واضح‌تر با کاربرانش در میان بگذارد.

آپگرید هوش مصنوعی برای سیری

شایعات حاکی از آن هستند که اپل می‌خواهد ویژگی‌های هوش مصنوعی زیادی را در iOS 18 قرار دهد و گفته می‌شود که سیری هم تا حد زیادی، شامل برنامه‌های هوش مصنوعی جدید اپل می‌شود. دستیار مجازی سیری یکی از نقاط ضعف اکوسیستم اپل به‌ حساب می‌آید و قابلیت رقابت با رقیبان خود را ندارد. بسیاری امیدوارند که سیری در آی او اس 18، بهینه‌تر و پیشرفته‌تر شود.

آپگریدهای هوش مصنوعی احتمالا به سیری اجازه می‌دهند که مکالمه‌های روان‌تر و بهتری داشته باشد و بتواند کارهای پیچیده‌تری را انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین برنامه های ادیت ویدیو در آیفون

بررسی ویژگی های iOS 17

قرار گرفتن نشانگر تایپ در وسط لغت با یک ضربه

یکی از ویژگی‌هایی که انتظار داریم در آی او اس 18 اصلاح شود، این است که کاربر بتواند با یک ضربه، نشانگر تایپ را در هر قسمت از لغت قرار دهد و به‌راحتی غلط تایپی خود را اصلاح کند.

در حال حاضر، برای اینکه به وسط لغت مورد نظر برسید، باید کلید اسپیس را نگه‌ دارید و درگ کنید. این قابلیت به‌خوبی کار می‌کند؛ اما سرعت آن نسبت به اندروید کمتر است. امیدواریم که اپل این قابلیت‌ را در آی او اس 18 اصلاح کند؛ هرچند که بعید به نظر می‌رسد.

شایعات آی او اس 18

سازگاری عمیق، اما هوشمندانه با هوش مصنوعی

ویژگی دیگری که منتظر آن هستیم، قابلیت های هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف سیستم‌عامل iOS 18 است. از اپل انتظار داریم که ویژگی‌های هوش مصنوعی را به‌صورت هوشمندانه پیاده‌سازی کند؛ نه اینکه اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها صرفا با ویژگی‌های AI غیرکاربردی انباشته شوند.

سیستم تصویربرداری سیستم‌عامل آی او اس به ابزارهای هوش مصنوعی نیاز دارد تا کاربر بتواند با استفاده از آنها، عکس‌ها را به‌صورت دلخواه ویرایش کند. ابزارهایی مثل Magic Eraser و Magic Editor که در گوشی‌های پیکسل 8 قرار دارند، از جمله قابلیت‌های هوش مصنوعی جذابی هستند که انتظار داریم مشابه آنها را در سیستم عامل جدید اپل هم ببینیم.

سوالات متداول

تاریخ انتشار iOS 18 چه زمانی است؟

نسخه جدید سیستم عامل آی او اس احتمالا همراه با گوشی‌های سری آیفون 16 در اواسط سپتامبر 2024 (شهریور 1403) منتشر می‌شود.

کدام گوشی‌های آیفون آپدیت آی او اس 18 را دریافت می‌کنند؟

هنوز هیچ‌چیز به‌صورت رسمی تایید نشده؛ اما گفته می‌شود که سری آیفون 11 و مدل‌های جدیدتر، آپدیت iOS 18 را دریافت می‌کنند و از آیفون‌های قبل از آن، از لیست گوشی‌های واجد شرایط خط می‌خورند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ویژگی های iOS 18 چیست؟ شما چه انتظاری از نسخه جدید آی او اس دارید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر