coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

Apple Intelligence و Private Cloud Compute؛ گام جدید اپل در امنیت و هوش مصنوعی

پس از ماه‌ها شایعه، اپل بالاخره از سرویس جدید خود به نام Apple Intelligence رونمایی کرد که امکانات بیشتری به کاربران ارائه می‌کند. به عبارت دیگر، Apple Intelligence عملکرد پیچیده‌تری نسبت به هوش مصنوعی مولد دارد که تنها می‌تواند تصویر ایجاد کند. طبق ادعای اپل، قابلیت‌های گسترده‌تری مانند خلاصه‌سازی اعلان‌ها، نوشتن و ویرایش متون، و انجام اقدامات درون‌برنامه‌ای را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در انتهای سخنرانی اصلی اپل در کنفرانس WWDC 2024، پس از اعلام به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل‌های اصلی، این شرکت به معرفی پروژه بزرگ خود در حوزه یادگیری ماشین پرداخت.


بیشتر بخوانید:


Apple Intelligence ؛ هوش مصنوعی قدرتمند اپل

این سرویس جدید با استفاده از مدل‌های زبان بزرگ (LLM)، توانایی انجام وظایف مختلف متنی، تصویری و درون‌برنامه‌ای را دارد. برای شروع، Apple Intelligence یا هوش مصنوعی اپل می‌تواند اعلان‌های کلیدی را خلاصه کرده و مهم‌ترین موارد را بر اساس زمینه به کاربران نمایش دهد.

ابزارهای نوشتاری این سیستم در سطح سیستم‌عامل، می‌توانند به طور خودکار متن‌ها را بنویسند، ویرایش کنند و خلاصه‌سازی کنند. این قابلیت در تمامی اپلیکیشن‌های داخلی و اپلیکیشن‌های ثالث قابل دسترسی است.

Apple Intelligence همچنین توانایی ایجاد تصاویر را دارد که می‌تواند در اپلیکیشن‌های داخلی مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این تصاویر در سه سبک طراحی، انیمیشن و واقع‌گرایانه ایجاد می‌شوند و به‌عنوان مثال در مکالمات پیام‌رسانی با مخاطبین خاص شخصی‌سازی می‌شوند.

این سیستم همچنین می‌تواند به نیابت از کاربر اقدامات مختلفی را در اپلیکیشن‌ها انجام دهد. برای مثال، می‌تواند اپلیکیشن Photos را باز کرده و تصاویر گروه‌های خاصی از افراد را براساس درخواست کاربر نمایش دهد.

اپل می‌گوید که Apple Intelligence براساس زمینه درخواست و داده‌های کاربر کار می‌کند. به‌عنوان مثال، می‌تواند اعضای خانواده کاربر را تشخیص دهد و برنامه‌ریزی ملاقات‌ها را مدیریت کند تا تداخل نداشته باشد.

بخش عمده‌ای از این پردازش‌ها به صورت محلی و روی دستگاه برای حفظ امنیت و حریم خصوصی انجام می‌شود. گفته شده که چیپ A17 Pro در خط تولید آیفون 15 پرو به اندازه کافی قدرتمند است که بتواند این سطح از پردازش را انجام دهد.

Private Cloud Compute: پردازش ابری امن و خصوصی

اگرچه بسیاری از مدل‌ها روی دستگاه اجرا می‌شوند، گاهی اوقات نیاز به پردازش ابری وجود دارد. این موضوع ممکن است به مسائل امنیتی منجر شود، اما روش اپل متفاوت است.

Private Cloud Compute به Apple Intelligence اجازه می‌دهد تا در فضای ابری کار کند و در عین حال امنیت و حریم خصوصی را حفظ کند. مدل‌ها روی سرورهایی که با Apple Silicon کار می‌کنند اجرا می‌شوند و از جنبه‌های امنیتی Swift استفاده می‌کنند.

فرآیندهای روی دستگاه تعیین می‌کنند که آیا درخواست به سرورهای ابری ارسال شود یا به صورت محلی پردازش شود.

اپل اصرار دارد که سرورها امن هستند، داده‌های کاربر را ذخیره نمی‌کنند و از عناصر رمزنگاری برای حفظ امنیت استفاده می‌کنند.

این پیشرفت‌ها نشان‌دهنده تعهد اپل به ارائه تجربه‌های هوش مصنوعی قدرتمند و در عین حال حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران است.

بیشتر بخوانید: 

منبع: appleinsider

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر