coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

اعلان جنگ ایلان ماسک به اپل و OpenAI با یک توییت جنجالی

با اعلان جنگ ایلان ماسک به اپل و OpenAI مالک سیب گاززده باید استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT را در محصولاتش منتفی کند، و اِلا با خشم ماسک روبرو خواهد شد.

ایلان ماسک پرحاشیه سر نترسی دارد و مدام غول‌های تکنولوژی را وارد چالش می‌کند. وی در جدیدترین توییت خود در شبکه اجتماعی ایکس، به اپل و OpenAI تاخته و این دو غول فناوری را نقره‌داغ کرده است. حال موضوع چیست؟ شب گذشته اپل رویداد WWDC 2024 را برگزار و نسخه جدید سیستم‌عامل تمامی دستگاه‌های خود را معرفی کرد. اما در بخشی از مراسم، غول تکنولوژی ساکن کوپرتینو از همکاری جدید خود با غول هوش مصنوعی آمریکایی یعنی OpenAI خبر داد و مشخص شد که چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT قرار است در سطح سیستم‌عامل اپل گسترش پیدا کند.

پس از این مراسم، کاربران به نوعی با اعلان جنگ ایلان ماسک به اپل و OpenAI در توییت جنحالی این کارآفرین بزرگ آمریکایی مواجه شدند. مالک ایکس در صفحه شخصی خود در این شبکه اجتماعی گفته است که اگر اپل، خدمات OpenAI را در سطح سیستم‌عامل خود بکار گیرد، استفاده از محصولات اپل را در تمامی شرکت‌هایش ممنوع خواهد کرد. شرح ماجرا را در ادامه مطلب بحوانید.

بیشتر بخوانید: ChatGPT در iOS 18 عمیقا ادغام شده است؛ استفاده رایگان از چت‌بات OpenAI بعد از 2024

اعلان جنگ ایلان ماسک به اپل و OpenAI

به نظر می‌رسد که نگرانی ایلان ماسک از همکاری اپل با OpenAI به نقض حریم خصوصی برمی‌گردد. بدین وسیله وی اعتقاد دارد که انتقال اطلاعات بین دو شرکت قطعاً می‌تواند حریم خصوصی کاربران را به خطر اندازد.

ماسک همچنین در بخشی دیگر از توییت‌های خود به ضعف اپل در خصوص تولید هوش مصنوعی اختصاصی اشاره می‌کند و می‌گوید:

«این بسیار عجیب است که اپل آنقدر باهوش نیست که بتواند هوش مصنوعی مخصوص خود را بسازد اما به نوعی می‌تواند این اطمینان را حاصل کند که OpenAI می‌تواند حافظ امنیت و حریم خصوصی شما باشد.»

اعلان جنگ ایلان ماسک به اپل و OpenAI

ایلان ماسک در بخش دیگری از توییت‌های خود می‌گوید: «اپل وقتی داده‌های شما را به OpenAI تحویل می‌دهد هیچ سرنخی ندارد واقعاً چه اتفاقی می‌افتد. دارند تو را پایین رودخانه می‌فروشند.»

ماسک دراین توییت‌ها به شدت اپل را به سخره گرفته است و مشخص است که چهارمین فرد ثروتمند جهان نسبت به حفظ حریم خصوصی کاربرانش کوشا است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص نگرانی ایلان ماسم از نقض حریم خصوصی کاربران با همکاری اپل و OpenAI چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر