coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

راهنمای خرید بهترین گوشی های سامسونگ تا 5 میلیون تومان [خرداد 1403]

اگر بودجه 5 میلیونی را برای خرید گوشی مشخص کرده‌اید، راهنمای خرید بهترین گوشی های سامسونگ تا 5 میلیون تومان به شما کمک می‌کند که مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید.

سامسونگ از معتبرترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون است. این کمپانی برای رقابت در بخش‌های مختلف بازار، گوشی‌های متنوعی را در رنج‌های قیمتی مختلف عرضه کرده تا اجتماع کاربران خود را گسترده‌تر کند. سامسونگ برای علاقه‌مندان به خرید گوشی های ارزان نیز گزینه‌های خوبی دارد. این راهنمای خرید تکراتو به معرفی موبایل های 5 میلیون تومانی سامسونگ اختصاص یافته تا شما را در خرید بهترین مدل یاری کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


راهنمای خرید بهترین گوشی های سامسونگ تا 5 میلیون تومان

گوشی‌های ارزان قیمت برای کارهای سنگین ساخته نشدند و بیشتر برای افرادی مناسب هستند که یک گوشی دوم می‌خواهند؛ یا کاربران کم‌مصرفی که زیاد از گوشی استفاده نمی‌کنند و نیازی به قابلیت‌های رده‌بالا ندارند. اگر شما هم جزء این دسته افراد هستید و نمی‌خواهید از گوشی برای بازی‌های سنگین،‌ عکاسی حرفه‌ای و تماشای فیلم و سریال‌های رزولوشن بالا استفاده کنید، با ما همراه شوید تا بهترین گوشی سامسونگ با قیمت 5 میلیون تومان را به شما معرفی کنیم. شما همچنین می‌توانید اسمارت فون مورد نظر خود را از لیست بهترین گوشی تا 3 میلیون و بهترین گوشی تا 4 میلیون نیز پیدا کنید. اما اگر بودجه پنج میلیونی را مشخص کرده‌اید، این راهنمای خرید برای شماست.

گلکسی A05

بهترین گوشی های سامسونگ تا 5 میلیون تومان
بهترین گوشی های سامسونگ تا 5 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.7 اینچ PLS LCD، رزولوشن 1600×720 پیکسل، نرخ نوسازی 60 هرتز
  • تراشه: مدیاتک Helio G85 (12 نانومتر)
  • رم: 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه: 64 و 128 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 50 مگاپیکسل واید + 2 مگاپیکسل تشخیص عمق / دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ 25 وات

گلکسی A05 از بهترین گوشی های پایین رده 2024 است و نسبت به سایر موبایل های اقتصادی بازار، طراحی ظاهری خوبی دارد. پنل پشتی این اسمارت‌فون از طرح راه‌راه برخوردار شده که باعث می‌شود مقاومت خوبی در برابر جذب لکه و اثر انگشت داشته باشد. این گوشی 5 میلیونی سامسونگ ساختار خوش‌دستی دارد و در استفاده طولانی‌مدت، دست شما را خسته نمی‌کند. نکته‌ای که قبل از خرید این دیوایس باید به‌خاطر داشته باشید، این است که اصلا دربرابر آب مقاوم نیست و نباید در معرض پاشش قطره‌های آب قرار بگیرد.

گوشی سامسونگ 5 تومنی گلکسی A05 از نمایشگر 6.7 اینچی PLS LCD با رزولوشن 1600×720 پیکسل و رفرش ریت 60 هرتز برخوردار شده و تراکم پیکسلی آن به 262 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. حداکثر روشنایی این نمایشگر 450 نیت است و از HDR پشتیبانی نمی‌کند؛ به همین دلیل، استفاده از آن در محیط‌های روشن و زیر نور مستقیم آفتاب چندان آسان نیست.

سامسونگ در این گوشی اقتصادی 5 میلیون تومنی از پردازنده مدیاتک Helio G85 استفاده کرده که یکی از بهترین‌ها در این رنج قیمتی است و عملکرد و کارایی مناسبی را به نمایش می‌گذارد. این تراشه برای اجرای بازی‌های سنگین و نیمه‌سنگین مناسب نیست؛ اما به‌طور کلی می‌تواند بازی‌های سبک را به‌خوبی اجرا کند. پیشنهاد می‌کنیم تنظیمات بازی را روی پایین‌ترین حالت قرار دهید تا از حداقل فریم‌ریت بهره‌مند شوید. در اینجا باید اشاره کنیم در کانفیگ‌های 4/64، 4/128 و 6/128 گیگابایت عرضه می‌شود؛ اما قیمت نسخه 128/6 گیگابایتی آن کمی بیشتر از 5 میلیون تومان است.

ویژگی مثبتی که گلکسی A05 را به یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا 5 میلیون تومان تبدیل کرده، عملکرد نرم‌افزاری خوب در این بازه قیمتی است. این گوشی ارزان قیمت سامسونگ نسبت به سایر رقیبان هم‌رده‌اش، تقریبا بدون لگ و باگ اجرا می‌شود و در طول روز، مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند.

تنظیمات دوربین گلکسی A05 شامل لنزهای واید 50 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسل تشخیص عمق می‌شود و قابلیت ضبط ویدیوهای 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه را دارد. بررسی‌ها نشان داده که این گوشی در حد 5 میلیون سامسونگ می‌تواند در شرایط نوری مناسب، عکس‌های خوبی بگیرد. جزئیات و محدوده داینامیک در عکس‌ها مناسب هستند و رنگ‌ها نیز طبیعی ثبت می‌شوند.

گلکسی A05 سامسونگ از باتری 5000 میلی‌آمپری بهره می‌برد و با حداکثر توان 25 وات شارژ می‌شود. میزان شارژدهی درواقع از دیگر دلایلی است که نام A05 را در لیست راهنمای خرید گوشی سامسونگ تا 5 میلیون تومان ثبت می‌کند. این موبایل ارزان قیمت سامسونگ نشان داده که برای 10 ساعت مکالمه مداوم، 10 ساعت وب‌گردی، 13 ساعت تماشای ویدیو و 8 ساعت بازی‌ معمولی و نیمه‌سنگین مناسب است و به‌طور کلی، یک روز کامل دوام می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ تا 9 میلیون

بهترین گوشی های سامسونگ تا 10 میلیون

گلکسی A04s

راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ تا 5 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.5 اینچ PLS LCD، رزولوشن 1600×720 پیکسل، نرخ نوسازی 90 هرتز
  • تراشه: اگزینوس 850 (8 نانومتر)
  • رم: 3 و 4 گیگابایت
  • حافظه: 32، 64 و 128 گیگابایت
  • دوربین: 50 مگاپیکسل واید + 2 مگاپیکسل ماکرو + 2 مگاپیکسل تشخیص عمق / دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ 15 وات

اسمارت‌فون دیگری که می‌توانیم در لیست راهنمای خرید گوشی تا 5 میلیون سامسونگ به شما معرفی کنیم، گلکسی A04s است که بدنه‌ای پلاستیکی و طراحی خوش‌دستی دارد. سامسونگ در این گوشی هوشمند از نمایشگر 6.5 اینچ PLS LCD استفاده کرده که نسبت به نمایشگر‌های TFT LCD برتری دارد. نمایشگر گلکسی A04s از رزولوشن 1600×720 پیکسل و نرخ نوسازی 90 هرتز پشتیبانی می‌کند که سرعت و وضوح خوبی در زمان پخش ویدیو و اجرای بازی‌ها دارد. روشنایی این نمایشگر خیلی زیاد نیست و مثل بسیاری از گوشی های ارزان قیمت بازار، عملکرد خیلی خوبی در فضای باز و روشن ندارد؛ با این حال در این بازه قیمتی نمی‌توانیم انتظار بیشتری داشته باشیم.

در تنظیمات پشتی پشتی این گوشی سامسونگ 5 میلیونی از دوربین واید 50 مگاپیکسل، لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسل و لنز ماکرو 2 مگاپیکسل استفاده شده که در روشنایی روز و محیط‌هایی که نور کافی وجود دارد، عکس‌هایی با وضوح خوب و رنگ‌های طبیعی می‌گیرد. روی لنز ماکرو هم می‌توان حساب کرد، اما جزئیات تصاویر آن خیلی زیاد نیست. عملکرد لنز تشخیص عمق نیز قابل قبول است؛‌ اما گاهی اوقات در تشخیص سوژه از پس‌زمینه دچار مشکل می‌شود. برای عکاسی سلفی هم به دوربین 5 مگاپیکسلی دسترسی خواهید داشت که عکس‌های خوبی می‌گیرد. به‌طور کلی، درباره دوربین این گوشی ارزان قیمت سامسونگ باید گفت که عملکرد رضایت‌بخشی در این بازه قیمتی دارد و از جمله نقاط قوتی است که A04s را به یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا 5 میلیون تومان تبدیل می‌کند.

گلکسی A04s از تراشه اگزینوس 850 با حداکثر کلاک 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G52 برخوردار شده و در نسخه‌های رم و حافظه 32/3، 32/4، 64/4 و 128/4 گیگابایت عرضه می‌شود؛ اما قیمت مدل 128/4 گیگابایتی آن کمی بیشتر از 5 میلیون تومان است. سیستم پردازشی این گوشی 5 میلیونی سامسونگ برای انجام کارهای معمولی و روزانه مناسب است و حتی برخی بازی‌های سبک را هم اجرا می‌کند.

این گوشی ارزان سامسونگ از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت برخوردار شده و ماندگاری شارژ خوبی دارد. اگر کاربر کم‌مصرفی باشید، شارژ باتری به حدود یک روز و نیم هم می‌رسد. A04s با توان 15 وات، به بیش از 2 ساعت زمان نیاز دارد تا کاملا شارژ شود.

مشخصات بیشتر درباره مشخصات این گوشی را در بررسی گلکسی A04s بخوانید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا 5 میلیون

بهترین گوشی تا 6 میلیون

گلکسی A04

راهنمای خرید گوشی سامسونگ تا 5 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.5 اینچ PLS LCD، رزولوشن 1600×720 پیکسل، نرخ نوسازی 60 هرتز
  • تراشه: مدیاتک Helio P35 (12 نانومتر)
  • رم: 3، 4، 6 و 8 گیگابایت
  • حافظه: 32، 64 و 128 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 50 مگاپیکسل واید + 2 مگاپیکسل تشخیص عمق / دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت، توان شارژ 15 وات

گوشی دیگری که می‌تواند در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی های سامسونگ تا 5 میلیون تومان قرار بگیرد، گلکسی A04 است که نسل قبلی گلکسی A05 به حساب می‌آید. این گوشی اقتصادی نیز طراحی ساده‌ای دارد و از هر زاویه‌ای، نشان می‌دهد که یک گوشی ارزان قیمت است. پنل‌ پشتی و فریم A04 نیز مثل A05، از جنس پلاستیک است و پنل شیشه‌ای جلوی آن، پوشش محافظ خاصی ندارد؛ پس پیشنهاد می‌کنیم که حتما از گلس استفاده کنید.

گوشی زیر 5 میلیون سامسونگ گلکسی A04 طراحی و وزن مناسبی دارد و خیلی راحت در دست شما جا می‌گیرد تا بتوانید طولانی‌مدت از آن استفاده کنید و احساس خستگی نداشته باشید. نمایشگری که در A04 استفاده شده، کیفیت و وضوح مناسبی دارد و از حداکثر نرخ نوسازی 60 هرتز پشتیبانی می‌کند. حداکثر روشنایی این گوشی ارزان قیمت سامسونگ به 400 نیت می‌رسد و مثل بسیاری از گوشی‌های اقتصادی، عملکرد خیلی خوبی در زیر نور مستقیم آفتاب ندارد. با این‌حال، در این رنج قیمتی جزء بهترین‌ها به حساب می‌آید.

گلکسی A04 به‌خاطر دوربین‌های خوبش در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ تا 5 میلیون تومان قرار می‌گیرد. لنز 50 مگاپیکسلی اصلی می‌تواند در طول روز و محیط‌هایی با روشنایی مطلوب، عکس‌های خوبی بگیرد و کاربر را از خود راضی نگه دارد. رنگ‌ها طبیعی هستند و به‌طور کلی، کیفیت خوبی ارائه می‌شود. لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی نیز صرف جنبه تزئینی ندارد و می‌تواند در ثبت عکس‌های پرتره و جدا کردن سوژه از پس‌زمینه به شما کمک کند.

تراشه‌ای که در گلکسی A04 استفاده شده، مدیاتک Helio P35 است که کمی کند عمل می‌کند؛ اما در مجموع به‌نسبت قیمتش، کارایی مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم از این گوشی برای بازی‌کردن استفاده نکنید و نهایتا، بازی‌های ساده‌ و سبک را روی آن اجرا کنید.

باتری نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که A04 را به یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا 5 میلیون تومان تبدیل کرده. این موبایل هوشمند شارژدهی بالایی دارد و باتری 5000 میلی‌آمپری آن می‌تواند نزدیک به دو روز دوام بیاورد. اما قبل از آن بهتر است بدانید که سرعت شارژ با حداکثر توان 15 وات اصلا زیاد نیست و هنگام شارژ شدن گوشی باید صبور باشید. این موبایل هوشمند در نسخه‌های رم 3، 4، 6 و 8 گیگابایت عرضه می‌شود؛ اما فقط نسخه‌های رم 3 و 4 گیگابایتی را می‌توان در بازه 5 میلیون خریداری کرد.

مشخصات بیشتر درباره مشخصات این گوشی را در بررسی گلکسی A04 بخوانید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا 7 میلیون

بهترین گوشی تا 8 میلیون

گلکسی F04

گوشی 5 میلیونی سامسونگ

  • نمایشگر: 6.5 اینچ PLS LCD، رزولوشن 1600×720 پیکسل،‌ نرخ نوسازی 60 هرتز
  • تراشه: مدیاتک Helo P35 (12 نانومتر)
  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه: 64 گیگابایت (پشتیبانی از نصب کارت حافظه)
  • دوربین: 13 مگاپیکسل واید + 2 مگاپیکسل تشخیص عمق / دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت، توان شارژ 15 وات

گوشی‌های سری F و M سامسونگ اغلب برای بازار هند عرضه می‌شوند و به همین دلیل است که در بازار ایران، اکثرا نام مدل‌های سری A را می‌شنویم. البته ضرر نمی‌کنیم؛ چون گوشی‌های سری A به‌طور کلی عملکرد بهتری دارند. اما در لیست بهترین گوشی های سامسونگ تا 5 میلیون تومان ما، نام یک گوشی ارزان زیر 5 میلیون تومان از سری F به چشم می‌خورد که در این رنج قیمتی،‌ کارایی مناسبی دارد.

گلکسی F04 طراحی خوب و رنگبندی مناسبی دارد و برخلاف اکثر گوشی‌ها، در رنگ‌های رایج مشکی و سفید عرضه نمی‌شود. این گوشی زیر 5 میلیون سامسونگ در رنگ‌های بنفش و سبز به بازار آمده که می‌تواند توجه کاربرانی را که از قاب در گوشی‌های پلاستیکی استفاده نمی‌کنند، جلب کند. فریم F04 به‌صورت یکپارچه با پنل پشتی نیست و طراحی متفاوتی دارد و فلزی به‌نظر می‌رسد. همین موضوع باعث شده تا ظاهری گرانتر داشته باشد.

گوشی سامسونگ 5 میلیونی گلکسی F04 به نمایشگر 6.5 اینچی PLS LCD مجهز شده و تصاویر را با رزولوشن 1600×720 پیکسل نمایش می‌دهد. نرخ نوسازی 60 هرتز و حداکثر روشنایی 400 نیت است و مثل دو گوشی دیگر این فهرست، عملکرد خیلی خوبی در روشنایی بالای محیطی ندارد. با این‌حال، در این رنج قیمتی مثل سایر گوشی های پایین رده و ارزان عمل می‌کند.

گلکسی F04 به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده که به‌خاطر نمایشگر و تراشه کم‌مصرف، شارژدهی مناسبی را ارائه می‌کند و می‌تواند نزدیک به دو روز دوام بیاورد. شارژ 15 واتی این موبایل به حدود 2 ساعت و نیم زمان نیاز دارد تا باتری را کاملا شارژ کند.

عکس‌هایی که با دوربین این گوشی 5 میلیونی سامسونگ ثبت می‌شوند، رنگ‌های طبیعی و روشنایی مناسبی دارند؛ اما جزئیات خیلی بالا نیست. F04 از نظر دوربین، ضعیف‌تر از A05 و A04 است؛ پس اگر یک گوشی در حد 5 میلیون سامسونگ می‌خواهید که دوربین خوبی داشته باشد، دو گوشی دیگر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سامسونگ در این اسمارت فون نیز از تراشه هلیو P35 استفاده کرده که عملکردی ضعیف‌تر از G85 در گوشی A05 دارد. این تراشه برای اجرا و پردازش برنامه‌های روزانه و کاربری عمومی مناسب است؛ اما گاهی اوقات کمی کند می‌شود و به‌طور کلی، نباید انتظار زیادی از آن داشت.

سوالات متداول

بهترین گوشی 5 میلیونی سامسونگ کدام است؟

گلکسی A05 از هر نظر نسبت به دو گوشی دیگری که معرفی کردیم، برتری دارد. این گوشی جدیدتر هم هست و می‌تواند آپدیت‌های نرم‌افزاری و امنیتی بیشتری را دریافت کند. بنابراین، ارزش خرید بالاتری دارد.

آیا گوشی‌های ارزان قیمت ارزش خرید دارند؟

گوشی‌های پایین رده و ارزان قیمت بیشتر برای افرادی که استفاده زیادی ندارند یا به‌عنوان گوشی دوم مناسب هستند. این موبایل‌های هوشمند می‌توانند برنامه‌های روزانه را اجرا کنند، عکس‌های قابل قبولی بگیرند و ماندگاری شارژ طولانی داشته باشند؛ چون نمایشگر و تراشه کم‌مصرفی دارند. پس اگر قصد خرید گوشی 5 میلیونی دارید، بهتر است انتظار زیادی از آنها نداشته باشید.

بهترین گوشی تا 5 میلیون سامسونگ از نظر دوربین کدام است؟

گلکسی A05 با دوربین اصلی 50 مگاپیکسل واید، سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل و دوربین سلفی 8 مگاپیکسل، بهترین گوشی سامسونگ تا 5 میلیون تومان از نظر دوربین است. این گوشی هوشمند در شرایطی که نور محیطی مناسب باشد، می‌تواند عکس‌های خوبی بگیرد؛ اما در محیط‌های کم‌نور نمی‌توان خیلی روی آن حساب کرد. این گوشی همچنین از ضبط ویدیوهای 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم‌درثانیه پشتیبانی می‌کند.

کدام گوشی 5 میلیونی سامسونگ سرعت شارژ بالاتری دارد؟

گلکسی A05 به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده که با حداکثر توان 15 وات شارژ می‌شود. تقریبا 1 ساعت و 50 دقیقه طول می‌کشد تا باتری این موبایل به‌طور کامل شارژ شود. مدت زمان فول‌شارژ شدن گوشی‌های دیگر به بیش از 2 ساعت می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راهنمای خرید گوشی سامسونگ تا 5 میلیون تومان چیست؟ از نظر شما کدام گوشی باید در این فهرست قرار می‌گرفت؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر