coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

کوالکام تاریخ عرضه اسنپدراگون 8 نسل 4 را تایید کرد

کوالکوم تاریخ عرضه اسنپدراگون 8 نسل 4 را تائید کرد. طبق گفته این شرکت تراشه پرچمدارش را در رویداد سالانه Snapdragon Summit 2024 که از 24 تا 26 اکتبر در مائوئی هاوایی برگزار می شود، معرفی خواهد کرد. این رویداد به صورت سالانه و برای معرفی جدیدترین پردازنده موبایل پرچمدار این شرکت برگزار می‌شود. مرکز توجه این سری از مراسم تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 4 است که از مدت‌ها قبل شایعه‌های زیادی در مورد آن منتشر شده بود.


بیشتر بخوانید:


تاریخ عرضه اسنپدراگون 8 نسل 4

تراشه SoC که توسط  TSMC توسعه یافته، قرار است برروی یک گره 3 نانومتری ساخته شود و از CPU  سفارشی Oryon استفاده کند. برخلاف چیدمان 1 + 3 + 4 اسنپدراگون 8 نسل 3، ظاهراً طراحی تراشه جدید کوالکوم 2 + 6 بدون هسته های کارآمد خواهد بود.

با استناد بر اطلاعات منتشر شد، دو هسته مذکور حداکثر سرعتی برابر با 4 گیگاهرتز خواهند داشت و آنطور که در گزارش‌ها آمده، توانسته بیش از 3000 هزار امتیاز در تست‌های تک‌هسته‌ای و 10000 امتیاز در تست‌های چند هسته را در گیک‌بنچ دریافت کند.

انتظار این است که کوالوم از ساختار GPU ارتقا یافته بهمراه حافظه کش و فناوری فشرده‌سازی حافظه بهبود یافته برای عملکرد بهتر این تراشه استفاده کند.

یکی از ویژگی‌های جذاب اسنپدراگون 8 نسل 4 این است که می‌تواند بازی سنگین Genshin Impact با پایداری به مدت 45 دقیقه با نرخ فریم ثابت  اجرای کند. از آنجایی که این بازی به گرافیک بالا نیاز دارد، این مسئله بسیار تحسین‌برانگیز است

همانطور که می‌دانید و پیش‌تر اخبار آن منتشر شده بود، سری شیائومی 15 اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که به این تراشه مجهز می‌شوند؛ بنابراین انتظار می‌رود بعد از برگزاری این مراسم، شیائومی هم دست‌به‌کار شده و سریع‌تر پرچمدار امسالش را رونمایی کند.

همچنین شایعه شده که وان‌پلاس و آیکو نیز خود را برای تولید وان‌پلاس 13  آیکو 13 با تراشه پرچمدار کوالکوم آماده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر