coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

برای ادغام چت‌بات OpenAI با محصولات اپل هیچ پولی رد و بدل نشده است

اپل در رویداد WWDC امسال خود رسما اعلام کرد که برای تقویت ویژگی های هوش مصنوعی در iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia با OpenAI همکاری می‌کند. در واقع اپل از مدل ChatGPT-4o این شرکت استفاده کرده تا قابلیت محصولات خود را ارتقا دهد اما جالب اینجاست که در این معامله هیچ پولی رد و بدل نشده است.اپل با کمک قدرتمندترین شرکت در حوزه هوش مصنوعی کیفیت محصولات خود را بالاتر برده و OpenAI با این همکاری تقریبا به تمام محصولات اپل راه پیدا کرده. در واقع این دو شرکت از این معامله دستاوردهایی ارزشمند‌تر از پول بدست آورده‌اند.

البته که اپل تمام تخم مرغ‌هایش را در یک سبد نمی‌گذارد و همچنان مذاکرات خود را با Anthropic و Google ادامه می‌دهد. در واقع اپل می‌خواهد با ادغام چت بات سایر غول‌های فناوری با سیستم عامل خود انتخاب‌های گسترده‌تری را به کاربرانش ارائه دهد تا آنها حق انتخاب داشته باشند.

از سوی دیگر اگر کاربران برای جستجو هوش مصنوعی را جایگزین مرورگر گوگل کنند، در دراز مدت باعث می‌شود اپل آسیب ببیند. چرا که تاکنون گوگل مبلغ قابل توجهی را پرداخت می‌کرد تا ارائه دهنده جستجوی پیش فرض اپل باشد. پایان این همکاری به نفع اپل نیست چرا که در این صورت باید به فکر یک منبع درآمد دیگر باشد.

به هرحال همانطور که مشخص است اپل برای بقا به این همکاری‌ها نیاز دارد. چون اگر به عنوان مثال، کسب درآمد OpenAI از نتایج حاصل از چت بات یکپارچه در دستگاه‌های iOS، iPadOS و macOS ممکن است منجر به حذف اپل شود.

ییشتر بخوانید:

نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر