coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

رویداد پاندورا با مشارکت زنان کارآفرین برگذار شد

روز نخست رویداد پاندورا با مشارکت کارآفرینان و مدیران استارت‌آپی برگزار شد. در این رویداد، زنان کارآفرین به موانع فرهنگی و اجتماعی اشاره کردند که حضور آنان را در عرصه کسب‌وکار محدود کرده است.طبق گزارش‌ها، مدیران کسب‌وکارها در پنل «استارت‌آپ یا SME» به چالش‌های موجود در مسیر راه‌اندازی و مدیریت استارت‌آپ‌ها پرداختند.

 

رویداد پاندورا و حضور پررنگ زنان کارآفرین

نقش زنان در کارآفرینی

شیوا ناصری، بنیانگذار ویپان، در رویداد پاندورا درباره نقش زنان در کارآفرینی اظهار داشت: به عنوان کسی که یک استارت‌آپ راه‌اندازی کرده‌ام، می‌توانم بگویم که موانع فرهنگی و اجتماعی، حضور زنان در این مسیر را کمرنگ کرده است. مشکلات فرهنگی، فضای محدود برای زنان در کسب‌وکارها و تجربیات دشوار ۱۵ ساله‌ام نشان داده است که زنان باید بیشتر از مردان حقوق خود را مطالبه کنند. انرژی زیادی از زنان در این مسیر صرف می‌شود که می‌تواند به جای پیشرفت در کسب‌وکار، صرف مبارزه با این موانع شود.

او افزود: حتی در پنل‌های آموزشی نیز کمتر از زنان دعوت می‌شود و آنها باید با روحیه جنگنده خود برای حضور تلاش کنند، زیرا این فضا در ایران بیشتر مردانه است.
ناصری درباره سختی‌های دریافت مجوز برای ویپان گفت: گرفتن مجوز برای ویپان نیاز به مدرک برق ساختمان فنی و حرفه‌ای دارد، اما این مدرک برای زنان ارائه نمی‌شود و این رشته فقط برای آقایان است؛ در حالی که دریافت این مدرک یکی از اولین گام‌ها برای کسب‌وکارهای کوچک است.

تفاوت‌های استراتژیک بین SME و استارت‌آپ

مرجان مبین، مدیرعامل شرکت امردادیان، بیان کرد: استارت‌آپ باید بداند که برای همه کار می‌کند و نه فقط برای خودش. استارت‌آپی شدن یک فرهنگ است و ما با پارادایمی مواجه هستیم که استراتژی‌های تولید شده در خارج از کشور را پس از ۵۰ سال وارد ایران می‌کنیم و می‌خواهیم آنها را بومی کنیم. در حالی که مهم‌ترین مسائل در یک استارت‌آپ، فرهنگ و داشتن ژن زایش است.

محمد مهدی پوربصیر، کارآفرین و سرمایه‌گذار مجموعه‌هایی مانند «فرادرس» و «قیمه دات کام»، به اهمیت توجه به ناآرامی‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: «قیمه دات کام» را احتمالاً می‌شناسید که غذای نذری می‌دهد. توصیه می‌کنم کسب‌وکارها به ناآرامی‌های اقتصادی توجه کنند. تغییرات قیمت دلار و مسائل ساختاری، حجم سرمایه‌گذاری‌ها را کاهش داده است.

او ادامه داد: برای کسب‌وکارها چند توصیه دارم که به آن مدل هیبریدی می‌گویم. یکی از مولفه‌های این مدل این است که محصول باید ساده و کم‌هزینه باشد. همچنین اجرای فنی کسب‌وکار باید به صورت درونی انجام شود. به عنوان مثال، در تیمی که تشکیل داده‌اید، تخصص‌های مورد نیاز را داشته باشید و کارها را در داخل تیم انجام دهید.

پوربصیر افزود: استارت‌آپ‌ها باید سراغ ایده‌هایی بروند که حاشیه سود داشته باشد و فاصله زمانی بین سوددهی و عرضه به بازار نزدیک باشد. در شرایط بحران، موتور اول که سرمایه آهسته‌ای ایجاد می‌کند، می‌تواند تیم را حمایت کند.

اسفندیار غفوری، عضو هیات مدیره کارایا، بر اهمیت داشتن تیم مالی برای استارت‌آپ‌ها تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها بسیار کم شده است و یکی از دلایل آن کم بودن ایده‌های خوب است. شرایط فعلی مطلوب نیست اما با وجود جوانانی که امکان مهاجرت کمتری دارند و برخی از آنها با استعداد هستند، آینده نسبتاً روشنی را می‌بینم.
در روز اول گردهمایی استارت‌آپی پاندورا که در «کوشک هنر» برگزار شد، استارت‌آپ‌های تازه‌کار حضور داشتند و ایده‌های خود را به سرمایه‌گذاران معرفی کردند.

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر