coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

افزایش سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران در گزارش ماه می SpeedTest

سایت SpeedTest به تازگی نتیجه سنجش کیفیت و سرعت اینترنت جهان در ماه می را منتشر کرده که براساس آن افزایش سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران محسوس است.

ما به شنیدن کلمات افزایش سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران عادت نداریم؛ زیرا سالهاست که کیفیت و سرعت اینترنت در کشور ما روبه افول رفته و مدام بر اختلالات نیز افزوده می‌شود. اما لازم است بدانید که در ماه می 2024 هم سرعت اینترنت سیار و هم سرعت اینترنت ثابت ایران افزایش داشته است.

طبق گزارش اسپبدتست، جایگاه ایران در زمینه سرعت اینرنت موبایل 3 پله و از لحاظ اینترنت ثابت نیز 2 پله صعود کرده است. در ادامه مطلب جزئیات میزان افزایش سرعت اینترنت کشور را به همراه نمودارهای مخصوص اسپیدتست مشاهده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری با ترفند دریافت 20 گیگابایت اینترنت رایگان دولت

افزایش سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران

میانه سرعت اینترنت موبایل ثابت ایران در گزارش SpeedTest اعلام شد. در این گزارش که مربوط به مه 2024 است، میانه سرعت جهانی اینترنت همراه 52.48 و میانه سرعت جهانی اینترنت ثابت نیز 93.67 مگابیت برثانیه است.

افزایش سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران

جایگه ایران در میانه سرعت اینترنت موبایل و ثابت

میانه سرعت اینترنت همراه ایران بر اساس این گزارش 37.36 مگابیت برثانیه که با صعود 3 پله‌ای در جایگاه 73 رده‌بندی چهانی قرار می‌گیرد. در طرف دیگر میانه سرعت اینترنت ثابت ایران 15.28 مگابیت برثانیه است که با صعود 2 پله‌ای به جایگاه 154 رسیده است.

افزایش سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران

این در حالی است که در آوریل 2024 میانه سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۵.۶۶ و میانه سرعت اینترنت ثابت آن ۱۴.۲۳ مگابیت برثانیه بوده است. طبق گزارش SpeedTest نیز جایگاه ایران در رده‌بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل با یک پله سقوط نسبت به ماه قبل رده ۷۶ اعلام شده بود. اما جایگاه ایران در رده‌بندی اینترنت ثابت بدون تغییر نسبت به ماه قبل رده ۱۵۶ مانده بود.

همچنین میانه سرعت اینترنت موبایل ایران از ۳۵.۶۶ مگابیت برثانیه در آوریل به ۳۷.۳۶ مگابیت برثانیه در می افزایش یافت. در بخش اینترنت ثابت نیز میانه سرعت ایران از ۱۴.۲۳ به ۱۵.۲۸ مگابیت برثانیه ارتقا یافته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در ایران چیست؟ آیا آثار این افزایش سرعت را حس کرده‌اید؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر