coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

اتحادیه اروپا قانون کنترل چت را بررسی می‌کند؛ اسکن پیام‌های دیجیتال و رمزگذاری شده

اتحادیه اروپا قصد دارد قانون کنترل چت را به موجب آن اسکن پیام‌های دیجیتال کاربران، حتی پیام‌های رمزگذاری شده اجباری می‌شود را تصویب کند. هدف از این قانون، شناسایی محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان (CSAM) است. در روز پنج‌شنبه، دولت‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره قانون کنترل چت پیشنهادی تصمیم‌گیری می‌کنند تا مشخص شود آیا این پیشنهاد از حمایت کافی برای ادامه روند قانون‌گذاری برخوردار است یا خیر.

به عبارت دیگر، اتحادیه اروپا قصد دارد با این قوانین جدید، نظارت گسترده‌تری بر پیام‌های دیجیتال برای مقابله با سوءاستفاده از کودکان اعمال کند.


بیشتر بخوانید:


قانون کنترل چت چیست و از چه زمانی آغاز شد؟

این قانون که نخستین بار در سال 2022 معرفی شد، سیستمی به نام “مدیریت آپلود” را اجرایی خواهد کرد که تمام پیام‌های دیجیتال شما، از جمله تصاویر، ویدیوها و لینک‌های به‌اشتراک‌گذاشته‌شده را اسکن می‌کند.

هر سرویس موظف به نصب این تکنولوژی نظارتی تأیید شده است و همچنین باید اجازه شما را برای اسکن پیام‌هایتان بگیرد. اگر موافقت نکنید، قادر به به‌اشتراک‌گذاری تصاویر یا لینک‌ها نخواهید بود.

این قانون پیشنهادی به نوعی رمزگذاری سرتاسری (end-to-end) را هم تأیید و هم رد می‌کند. از یک سو، به اهمیت رمزگذاری سرتاسری به عنوان ابزاری ضروری برای حفاظت از حقوق بنیادین اشاره می‌کند، اما از سوی دیگر، بیان می‌کند که خدمات پیام‌رسانی رمزگذاری شده می‌توانند به طور ناخواسته به مناطقی امن برای به‌اشتراک‌گذاری محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان تبدیل شوند.

با تصویب قانون کنترل چت اتحادیه اروپا قصد دارد پیام‌های دیجیتال را بدون اینکه حریم‌خصوصی کاربران نقض شود اسکن کند. راه‌حل پیشنهادی این است که محتوای پیام‌ها قبل از اینکه توسط برنامه‌هایی مانند سیگنال، واتس‌اپ و مسنجر رمزگذاری شوند، اسکن شوند.

به عبارت دیگر، پیام‌ها در مرحله‌ای که هنوز رمزگذاری نشده‌اند بررسی می‌شوند تا محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان (CSAM) شناسایی و پس از آن رمزگذاری شوند تا حریم خصوصی کاربران حفظ شود.

اتحادیه اروپا قانون کنترل چت را بررسی می‌کند؛ اسکن پیام‌های دیجیتال و رمزگذاری شده

نظر توسعه دهندگان و چهره‌های سیاسی و مدافعان حریم خصوصی درباره‌ اسکن پیام‌های رمزگذاری شده

در پاسخ به این پیشنهاد، مریت ویتاکر، رئیس سیگنال، اعلام کرده که اگر این قوانین اجرایی شوند، این اپلیکیشن در اتحادیه اروپا متوقف خواهد شد، زیرا این پیشنهاد “اساساً رمزگذاری را (حتی اگر اسکن قبل از رمزگذاری انجام شود)  تضعیف می‌کند”

ویتاکر می‌گوید: “می‌توانیم آن را یک درب پشتی، یک درب جلویی یا ‘مدیریت آپلود’ بنامیم، اما هر چه که آن را بنامیم، هر یک از این روش‌ها یک ضعف ایجاد می‌کنند که می‌تواند توسط هکرها و کشورهای دشمن مورد سوءاستفاده قرار گیرد و محافظتی که از طریق ریضیات ایجاد شده و البته غیرقابل شکست است را به یک نقطه ضعف شیرین تبدیل می‌کند.”

چندین سازمان، از جمله بنیاد الکترونیک فرانتیر، مرکز دموکراسی و فناوری و موزیلا نیز یک بیانیه مشترک امضا کرده‌اند و از اتحادیه اروپا خواسته‌اند که پیشنهادات مربوط به اسکن محتوای کاربران را رد کند.

مدافعان حریم خصوصی تنها کسانی نیستند که درباره این پیشنهاد هشدار می‌دهند. این هفته، ده‌ها عضو پارلمان به شورای اتحادیه اروپا نامه‌ای نوشتند و مخالفت خود را با این پیشنهاد اعلام کردند. پاتریک برایر، یکی از اعضای آلمانی پارلمان اروپا، نیز درباره این قانون صحبت کرده و گفته که “جستجوهای افراطی و افشای خطاهای احتمالی چت‌های خصوصی و عکس‌های صمیمی حق بنیادین ما برای مکاتبات خصوصی را از بین می‌برد.”

به گفته برایر، بحث‌های مجدد پیرامون قانون کنترل چت بی‌دلیل ظاهر نشده‌اند. او می‌گوید که حامیان کنترل چت اکنون جلو می‌آیند تا از دوره پس از انتخابات اروپا که در آن توجه عمومی کمتر است و پارلمان جدید اروپا هنوز تشکیل نشده، استفاده کنند.

اگر این قانون تصویب شود، مذاکرات بین پارلمان، شورا و کمیسیون اتحادیه اروپا برای تشکیل متن نهایی قانون آغاز خواهد شد. اما حتی با حمایت دولت‌های اتحادیه اروپا، حامیان قانون کنترل چت ممکن است هنوز هم با مشکلاتی در پیشبرد آن مواجه شوند. سال گذشته، یک نظرسنجی که توسط گروه حقوق دیجیتال اروپا (EDRi) انجام شد نشان داد که 66 درصد از جوانان در اتحادیه اروپا با سیاست‌هایی که به ارائه‌دهندگان اینترنت اجازه اسکن پیام‌هایشان را می‌دهد، مخالف هستند.

برایر می‌گوید: “بسیاری از قانون‌گذاران درک می‌کنند که حقوق بنیادین مانع نظارت جمعی می‌شود، اما نمی‌خواهند به نظر برسد که با طرحی که به عنوان مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان مطرح شده، مخالفت می‌کنند.” پیام من این است که کودکان و قربانیان سوءاستفاده شایسته اقداماتی هستند که واقعاً مؤثر باشند و در دادگاه قابل قبول باشند، نه فقط وعده‌های پوچ، راه‌حل‌های تکنولوژیکی و اهداف پنهان.”

بیشتر بخوانید:

منبع: theverge

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر