coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

لیست لپتاپ های مجهز به پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت (Snapdragon X Elite)؛ سامسونگ، اچ‌پی و …

کوالکام سال گذشته از پردازنده پرچمدار خود برای رایانه‌های شخصی رونمایی کرد. در ادامه برای شما لیست لپتاپ های مجهز به پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام از برندهای ایسر، ایسوس، دل، لنووو، اچ‌پی، مایکروسافت و سامسونگ قرار داده شده است.

طی چند ماه گذشته، برندهای مختلف از لپ‌تاپ‌های جدید خود با تراشه اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام رونمایی کرده‌اند. همان‌طور که می‌دانید این پردازنده سال گذشته معرفی شد و طبق گفته شرکت سازنده بهره‌وری انرژی چشمگیر، عملکرد عالی و قابلیت‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه خواهد داد. در ادامه لیستی از تمام لپ‌تاپ‌های موجود در بازار با این چیپست را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


لیست لپتاپ های مجهز به پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت

مدت زیادی از زمان عرضه تراشه اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام نمی‌گذرد، اما برندهای مختلف در رقابت با یکدیگر، محصولات جدیدی را با این تراشه روانه بازار کرده‌اند. در ادامه لیستی از محصولات مهم‌ترین و معروف‌ترین برندهای بازار رایانه‌های شخصی را برای شما تدارک دیده‌ایم.

  • ایسر

در ماه می 2024، برند ایسر از لپ‌تاپ Acer Swift 14 AI خود رونمایی کرد. این لپ‌تاپ به چیپست پرچمدار کوالکام یعنی Snapdragon X Elite مجهز شده و از یک نمایشگر 14.5 اینچی با نسبت تصویر 16:10 و نرخ نوسازی 120 هرتز برخوردار است.

لیست لپتاپ های مجهز به پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت
Acer Swift 14 AI

جالب است بدانید که در این دستگاه هنگام استفاده از Microsoft Copilot، نمادهای روی پد لمسی و درب نمایشگر روشن می‌شوند. این لپ‌تاپ با برچسب قیمت 1099 دلار آمریکا معرفی شده و قرار است که فروش آن از آگوست 2024 آغاز شود.

بهترین لپ تاپ های ایسر 2024 ؛ راهنمای خرید لپ تاپ ایسر در بازار ایران

  • ایسوس

ایسوس طبق معمول از رقبای خود عقب نمانده و از تراشه اسنپدراگون X Elite در لپ‌تاپ Vivobook S 15 OLED خود که در ماه گذشته معرفی شد، استفاده کرده است. نسخه قبلی این لپ‌تاپ به چیپست Meteor Lake-H اینتل مجهز شده بود، اما نسل جدید با چیپست پرچمدار ARM مخصوص نوت‌بوک‌ها نیز به بازار عرضه می‌شود.

لیست لپتاپ های مجهز به پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت
ASUS Vivobook S 15 OLED

این رایانه شخصی با ‌هوش مصنوعی ایسوس (ASUS AI) یک تجربه کار با هوش مصنوعی بر اساس نیازهای شخصی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. همان‌طور که از نام آن پیداست، این دستگاه یک صفحه نمایش 120 هرتزی OLED HDR دارد.

بهترین لپ تاپ های ایسوس 2024 ؛ راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس برای بودجه و سلیقه‌های مختلف

  • دل

برند Dell اخیرا محصولات خود را با لپ‌تاپ‌های جدید مجهز به تراشه‌های سری X اسنپدراگون گسترش داده است. این لپتاپ‌ها در سری‌های XPS ،Inspiron و Latitude جای می‌گیرند و طبف وسیعی از جامعه با بودجه‌های مختلف را پوشش می‌دهند. در این میان، لپ‌تاپ‌های XPS 13 و Inspiron 14 Plus از تراشه اسنپدراگون X Plus استفاده می‌کنند، در حالی که مدل‌های Latitude 7455 و Latitude 5455 از نسخه‌های مجهز به تراشه Snapdragon X Elite نیز برخوردار هستند.

لیست لپتاپ های مجهز به پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت
لیست لپتاپ های مجهز به پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت

Latitude 7455 از مشخصات برجسته دیگری مانند صفحه نمایش لمسی QHD+ و فناوری پیشرفته Wi-Fi 7 با پشتیبانی از شبکه 5G برای اتصال یکپارچه برخوردار است. این چهار لپ‌تاپ قرار است که در اواخر سال جاری معرفی شوند.

بهترین لپ تاپ های دل 2024 [اردیبهشت 1403]؛ راهنمای خرید لپ تاپ Dell

  • اچ‌پی

در اوایل امروز (19 ژوئن 2024)، برند HP از دو لپ‌تاپ مجهز به هوش مصنوعی در هند رونمایی کرده است. این دو لپ‌تاپ EliteBook Ultra و OmniBook X نام دارند و قبلا در اوایل سال جاری در بازار جهانی عرضه شده‌اند. همچنین هر دو از پردازنده Snapdragon X Elite با گرافیک Adreno استفاده می‌کنند.

لیست لپتاپ های مجهز به پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت
لیست لپتاپ های مجهز به پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت

لازم به ذکر است که هر دو لپ‌تاپ از یک NPU اختصاصی برای تسریع وظایف مرتبط با هوش مصنوعی برخوردار هستند. علاوه بر این، هر دو دارای فناوری PolyCamera Pro هستند که یک‌سری فیلترهای هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قیمت الیت بوک اولترا در بازار آمریکا برابر 1699 دلار است و OmniBook X نیز حدودا 1149 دلار قیمت دارد.

بهترین لپ تاپ های اچ پی 2024 [اردیبهشت 1403]؛ راهنمای خرید لپ تاپ HP در بازار ایران

  • لنوو

لنوو هم درست مانند HP دو محصول با تراشه Snapdragon X Elite را روانه بازار کرده است. این دو دستگاه Yoga Slim 7x 14 Gen 9 و ThinkPad T14s Gen 6 نام دارند. مورد اول یک نوت‌بوک نازک و سبک با وزن 1.28 کیلوگرم است، در حالی که مورد دوم برای افراد حرفه‌ای با مصارف متفاوت ساخته شده و دارای وزن فوق‌العاده سبک 1.24 کیلوگرم است. یوگا اسلیم 7 ایکس دارای یک پنل 14.5 اینچی اولد با وضوح 3K و نرخ نوسازی 90 هرتزی است.

لیست لپتاپ های مجهز به پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت
لیست لپتاپ های مجهز به پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت

در عین حال، نسل ششم ThinkPad T14s از یک پنل 14 اینچی WUXGA IPS با وضوح 1920 در 1200 پیکسل بهره می‌برد. مدل یوگا در حال حاضر در وب‌سایت لنوو با قیمت 1289 دلار آمریکا برای پیش‌خرید در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. مدل ThinkPad نیز در وب‌سایت این برند با قیمت 2699 دلار آمریکا پیش‌خرید می‌شود. همچنین گفته می‌شود که لپ‌تاپ Yoga Air 14s Q8X9 با همین چیپست در دست ساخت است.

بهترین لپ تاپ های لنوو 2024 ؛ راهنمای خرید لپ تاپ لنوو در بازار ایران

  • مایکروسافت

مایکروسافت از دو رایانه شخصی Copilot+ با نام‌های Surface Laptop 7th Edition و Surface Pro 11th Edition در بازار رونمایی کرده است. این دو لپ‌تاپ از تراشه‌های Snapdragon X Elite و X Plus قدرت می‌گیرند. انتظار می‌رود که مدل پرو دارای یک پنل اولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی باشد. همچنین قرار است که هر دو مدل با طراحی اصلاح‌شده، حاشیه‌های نازک و ویژگی‌های پیشرفته به بازار عرضه شوند.

بهترین لپ تاپ های مایکروسافت 2024 ؛ راهنمای خرید لپ تاپ Microsoft

  • سامسونگ

غول فناوری کره جنوبی در این هفته از اولین لپ تاپ مجهز به تراشه اسنپدراگون ایکس الیت خود رونمایی کرده است. این دستگاه گلکسی بوک 4 اج (Galaxy Book 4 Edge) نام دارد و دارای یک صفحه نمایش لمسی 14 اینچی Dynamic AMOLED 2x است. سامسونگ به خریداران این دستگاه قول عمر باتری بالا و قابلیت حمل آسان را داده است. به ادعای شرکت سازنده، باتری این دستگاه تنها با یک بار شارژ کامل تا 18 ساعت آماده به کار است. این لپ‌تاپ در حال حاضر با برچسب قیمت اولیه 1349 دلار آمریکا برای خرید در دسترس است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره لیست لپتاپ های مجهز به پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام از برندهای مطرح بازار چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر