coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

چگونگی دریافت یک روزه گواهینامه موتورسیکلت [+ لینک ثبت‌نام]

دریافت یک روزه گواهینامه موتورسیکلت مدتی ست که مانند آب خوردن شده و دیگر آن سختی‌های گذشته را ندارد. در این مطلب روش دریافت آن را فرا خواهید گرفت.

موتورسیکلت یکی از وسایل نقلیه حیاتی برا تردد در شهرهای پرجمعیت و متراکم است این وسیله یقیناً بهترین وسیله نقلیه موتوری برای گذر از ترافیک‌های سنگین و مسیرهای پرتردد و سخت خواهد بود. استفاده از موتورسیکلت در تهران اما بیشتر از دیگر شهرها نمود پیدا کرده است و با توجه به این مورد، دریافت گواهینامه برای موتورسواران ضروری به نظر می‌رسد.

مدتی است که طرح دریافت یک روزه گواهینامه موتورسیکلت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به خصوص در شهرهای بزرگی مانند تهران پی‌ریزی شده است. لذا بهتر است از مراحل دریافت گواهینامه موتورسیکلت در یک روز اطلاع داشته باشید. پس به هیچ عنوان ادامه مطلب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: هزینه ثبت‌نام گواهینامه 50 درصد افزایش یافت؛ واکنش پلیس چیست؟

مراحل دریافت یک روزه گواهینامه موتورسیکلت

رانندگی با موتورسیکلت مانند خودرو بدون داشتن گواهینامه ممنوع است و اگر هر اتفاقی برای راننده رخ دهد، مقصر 10 درصد شناخته می‌شود. در بیشتر اوقات پلیس نیز برای مقابله به ایجاد سوانح رانندگی، موتورسیکلت‌ها را متوقف کرده تا مالک برای دریافت گواهینامه اقدام کند.

در حالت کلی دو شرط برای دریافت 1 روزه گواهینامه موتورسیکلت به شکل زیر وجود دارد:

  1. داشتن حداقل 18 سال سن (سن قانونی)
  2. مالکیت موتورسیکلت به نام خود فرد یا اقوام درجه اول وی

مراحل دریافت یک روزه گواهینامه موتورسیکلت

نحوه ثبت نام برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت 1 روزه

بدین منظور افراد متقاضی می‌بایست به سامانه آموزشگاه اینترنتی ایرانیان به آدرس iranianmotorco.ir مراجعه و تمامی مدارک هویتی خود را بارگذاری نمایند. در مرحله بعدی مدارک و شرایط وی تأیید و می‌توانید مرکز آموزش رانندگی موتورسیکلت منتخب خود را انتخاب و مبلغ 750 میلیون تومان برای خدمات دریافت گواهینامه پرداخت کنید.

در مرحله بعد باید زمان و مکان موردنظر خود را انتخاب کرده و در زمان مقرر برای اولین اقدام باید معاینه چشم را انجام دهید. پس از انجام این مرحله در همان روز باید از سامانه برای آزمون آئین‌نامه و آزمون شهری نوبت رزرو کنید.

مطابق انتظار، ابتدا آزمون آئین‌نامه گرفته می‌شود و پس از قبولی نوبت به آزمون شهری می‌رسد. دراین آزمون 3 تا 4 مانع پیش روی شماست و باید بدون اینکه پاهایتان به زمین برخورد کند از بین آنها گذر کنید. بدیهی‌ست که پروسه دریافت گواهینامه ممکن است کُل روزتان را دربر بگیرد؛ پس باید صبور باشید و حدالامکان دریافت آن را به روزهای دیگر واگذار نکنید.

این آزمون با هدف سنجش مهارت و کیفیت رانندگی شما تعیین شده و پس از گذراندن آن باید تبریک بگوییم؛ زیرا گواهینامه موتورسیکلت شما صادر خواهد شد.

در آخرین مرحله نیز 1 تا 2 هفته طول می‌کشد که شرکت پست ایران، گواهینامه‌تان را به دست شما برساند. پس از دریافت آن با خیال راحت می‌توانید تردد کنید.

دریافت یک روزه گواهینامه موتورسیکلت

مدارک موردنیاز جهت دریافت 1 روزه گواهینامه موتورسیکلت

برای ثبت‌نام نیاز است مدارک زیر را داشته باشید:

  • احراز محل سکونت و کدپستی در سامانه سخا
  • عکس پرسنلی در سامانه پلیس +10
  • مدارک مالکیت موتورسیکلت

بیشتر بخوانید:

آیا تاکنون برای دریافت گوهینامه موتورسیکلت به صورت 1 روزه اقدام کرده‌اید؟ لطفاً تجربه خود را با ما و دیگر مخاطبین تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر