coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

پشت پرده تغییر اسم ایستگاه های مترو تهران [+ تصاویر]

در یک اقدام جذاب اسم ایستگاه های مترو تهران با اشعاری از شعرای بنام پارسی مزین شده که چهره زیبایی به سرسرای مترو پایتخت بخشیده است.

اگر به تازگی برای جابجایی از مترو استفاده کرده باشید، شاهد نوشته‌های جدیدی در قالب شعر بر روی تغییر اسم ایستگاه های مترو تهران خواهید بود. این اقدام توسط مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل مترو تهران انجام گرفته که اقدامی جذاب و درخور توجه به حساب می‌آید. ظاهراً هدف از این اقدام، معرفی شاعران و نویسندگان بزرگ ایرانی است و می‌شود  گفته که بهترین مکان برای این مهم، مترو است.

جالب است بدانید که ایده اولیه این طرح از نوشته‌های کاربران در فضای مجازی الهام گرفته شده است. با این تغییرات جذاب، پیش‌بینی می‌شود که ایستگاه‌های مترو و یا شاید ایستگاه‌های اتوبوس در شهرهای دیگر کشور نیز همین رویکرد را به کار گیرند.

بیشتر بخوانید: روشن کردن کولر در اتوبوس و مترو الزامی شد

ماجرای تغییر اسم ایستگاه های مترو تهران

مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: «تابلوها و بیلبوردهای شهری با مضامین اشعار فارسی و معرفی شاعران و نویسندگان که در چند سال اخیر شاهدش بودیم و در هر کجای شهر قابل رؤیت بود، به خوبی نشان می‌دهد که مدیریت شهری در شهرداری تهران اهمیت زیادی برای شعر و ادبیات فارسی قائل بوده و به شیوه‌های مختلف برای فرهنگ‌سازی در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کند.»

ازجمله نام ایستگاه‌های مترو شهر تهران که تغییر یافته، می‌توان به ایستگاه فردوسی، سعدی، این سینا، رودکی و غیره اشاره کرد و افرادی که هرروز از مترو استفاده می‌کنند، احتمالاً شاهد این اسامی جدید هستند.

نکته جالب اینجاست که ایده اولیه و اصلی این نامگذاری از شوخی‌های کاربران در فضای مجازی نشأت گرفته است. برخی از کاربران اسامی این ایستگاه‌ها را با طرح‌های گرافیکی تغییر داده و در فضای مجازی منتشر می‌کردند. مدیریت مترو تهران نیز با الهام از این طرح‌ها، طرح خودر ا پیاده‌سازی کرده است. در پایین تصویر نام ایستگاه‌های مترو تهران را مشاهده می‌کنید:

ماجرای تغییر اسم ایستگاه های مترو تهران

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص طرح‌های زیبای مترو تهران در اسامی ایستگاه‌ها چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر