coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

ورود کالاهای حوزه فناوری اطلاعات ممنوع شد [+ جزئیات]

براساس یک دستور ناگهانی، ورود کالاهای حوزه فناوری اطلاعات در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 1403 ممنوع اعلام شده است. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشبد.

رئیس اتحادبه فناوران رایانه از تصمیم ناگهانی دولت برای ممنوعیت ورود کالاهای حوزه فناوری اطلاعات به ایران در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 1403 خبر داد. به گفته وی، این تصمیم ناگهانی، منجربه نارضایتی‌هایی از سمت مردم و واردکنندگان در این زمان حساس شده است.

وی در ادامه می‌گوید که نمی‌دانیم هدف دولت از ممنوعیت کالاهای حوزه IT چیست. این مورد قطعاً مصرف‌کننده را به زحمت می‌اندازد و نمی‌داند که کالای موردنظرش را از کجا باید جستجو کند.

فرجی تهرانی همچنین توضیحاتی درخصوص اشتباهات وزارت صمت و وزارت اقتصاد در ارسال بخشنامه‌ها در دولت سیزدهم ارائه داده است که می‌توانید جزئیات کامل صبحت‌های وی را در پایین صفحه مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: سخنگوی فضای مجازی در خصوص هک و سرقت اطلاعات با شیوه جدید ماین کردن ارز هشدار داد

ممنوعیت ورود کالاهای حوزه فناوری اطلاعات

محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه و نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران توضیحاتی در باب ممنوعیت واردات آی‌تی به ایران در آستانه انتخابات ارائه کرده است. وی بیان کرد: «انتخابات می‌تواند بازه زمانی مناسبی برای فروش کالاهای آی‌تی باشد و ممنوعیت واردات این کالاها منجربه به ایجاد نارضایتی مردم و واردکنندگان شده است. برخی از واردکنندگان کالاهای آی‌تی، کالاهای خود را پیش‌تر به سازمان‌های دولتی فروخته و برای تحویل به آنان تعهد داده‌اند. اما به یکباره ورود این کالا به ایران ممنوع می‌شود.»

وی با اشاره به التهاب بازار در پی این اقدام ناگهانی گفت:

«نمی‌دانیم هدف از این ممنوعیت اقلام آی‌تی آن هم در زمان انتخابات ریاست جمهوری چیست؟ مصرف‌کننده در بازار به دنبال خرید کالای مربوطه است اما زمانی که از فروشنده می‌شنود کالای مربوطه در بازار موجود نیست معترض و دلسرد می‌شود. این رفتارها از سوی برخی مدیران وزارت صمت در حالی رخ می‌دهد که در این بازه زمانی کاندیدای ریاست جمهوری به دنبال جلب رضایت مردم و آمدن آنها بر سر صندوق‌های رأی هستند.»

ممنوعیت ورود کالاهای حوزه فناوری اطلاعات

فرجی تهرانی در ادامه به مدیران وزارت اقتصاد و صمت تاخته و ضمن انتقاد از عملکرد آنها در دولت سیزدهم بیان می‌کند: «در دوره 3 ساله شهید رئیسی برخی بخشنامه‌ها از سوی وزارت صمت و اقتصاد به اشتباه صادر می‌شد و با دوندگی‌ها و نامه‌نگاری‌هایی که با مدیران این وزارت‌خانه‌ها داشتیم برخی از این اشتباهات اصلاح می‌شد و با مذاکرات ما جلوی گرانی و التهاباتی که ممکن بود در بازار ایجاد شود را می‌گرفتیم.»

وی در ادامه به اهمیت انتخاب درست وزرای صمت و اقتصاد اشاره کرده  می‌گوید:

«5 روز به زمان انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و از چهاردهمین رئیس جمهور انتظار می‌رود در انتخابات وزرای صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد دقت کافی داشته باشند چرا که ممکن است از نگاه تجار و بازرگانان ۹۵ درصد مدیران مربوطه در این وزارت خانه عملکرد مطلوبی داشته باشند اما کافی است 5 درصد از این مدیران نسبت به امور نابلد باشند همین افراد در سیستم وزارت خانه‌ها خلل ایجاد کرده و به تنهایی عملکرد کل سیستم و دیگر مدیران را زیر سوال می‌برند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص تصمیم ناگهانی دولت برای ممنوعیت واردات کالاهای حوزه فناوری اطلاعات چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر