coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بررسی ردمی 13 شیائومی؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد

در این مطلب با بررسی ردمی 13 همراه شما هستیم و پس از مرور امکانات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، مزایا و معایب این گوشی، ارزش خرید آن را مشخص می‌کنیم.

ردمی 13 یک گوشی ساده، زیبا و کوچک است. این گوشی ارزان‌ترین محصول ردمی نیست اما مدل پایه آن یعنی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 180 دلار فروخته می‌شود که نسبت به امکانات این گوشی قیمت مناسبی است.

ردمی 13 اولین مدل از سری ساده ردمی است که دوربین 108 مگاپیکسلی دارد. وجود چنین دوربینی، در مقایسه با محصولاتی با قیمت مشابه، قابلیت مهمی محسوب می‌شود. در عین حال این گوشی هم نقطه ضعف‌هایی مثل عدم پشتیبانی از اینترنت فایوجی و چیپ‌ست قدیمی هلیو و تراشه‌های حافظه eMMC 5.1 دارد که امروزه کند محسوب می‌شوند. همچنین این گوشی سیستم اسپیکر استریو ندارد و با یک پنل ال‌سی‌دی 90 هرتز و بدون گواهینامه ضد آب قوی ساخته شده است.

در عین حال، این گوشی ردمی امکاناتی مثل پشتیبانی از دو سیم کارت، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، باتری 5030 میلی‌آمپر ساعتی و سرعت شارژ باسیم 33 وات دارد. در این مطلب با بررسی ردمی 13 همراه شما هستیم و مزایا و معایب این گوشی را به طور کامل بررسی می‌کنیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بررسی ردمی 13

ردمی 13 یک جعبه مقوایی ساده با رنگ‌های قرمز و سفید دارد. در این جعبه محکم و زیبا قطعه پلاستیکی خاصی قرار ندارد و این گوشی در همه بازارها با شارژر ارایه نمی‌شود. یک کابل USB Type-A به Type-C معمولی هم در جعبه گوشی قرار دارد که می‌توان از آن برای انتقال دیتا استفاده کرد.

بررسی ردمی 13
بررسی ردمی 13

در بعضی از مناطق، یک قاب TPU شفاف هم با این گوشی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. مشخصات فنی ردمی 13 را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

بررسی ردمی 13 مشخصات فنی ردمی 13
طراحی و ساختار
  • 168.6 × 76.3 × 8.3 میلی‌متر
  • وزن 205 گرم
  • پنل جلو شیشه‌ای، فریم پلاستیکی، فریم پلاستیکی، پنل پشت شیشه‌ای
  • دو سیم‌کارت هیبریدی (نانو سیم، dual stand by)
  • گواهینامه IP53 (مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب)
  • رنگ بندی مشکی، طلایی، آبی، صورتی
نمایشگر
  • IPS LCD با نرخ نوسازی 90 هرتز، حداکثر روشنایی 550 نیت (HBM)
  •  6.79 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه حدود 85.1 درصد
  • رزولوشن 2460×1080 پیکسل، تراکم پیکسل حدود 396 ppi
  • لایه محافظ گوریلا گلس
نرم‌افزار
  • اندروید 14 با رابط کاربری HyperOS
تراشه
  • مدیاتک هلیو جی 91 اولترا (ساخته شده با فرایند 12 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای شامل 2 هسته 2 گیگاهرتزی کورتکس A75 با 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی کورتکس A55
  • پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
رم و حافظه داخلی
  • رم 6 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 گیگابایتی
  • رم 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 گیگابایتی
  • رم 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی
  • درگاه حافظه microSDXC (مشترک با اسلات سیم کارت)
دوربین اصلی
  • 108 مگاپیکسل، لنز واید، دیافراگم f/1.8، پشتیبانی از PDAF
  • 2 مگاپیکسل، ماکرو
  • فلش LED و HDR
  • قابلیت ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با نرخ 30 فریم بر ثانیه
دوربین سلفی
  • 13 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.5
  • HDR
  • قابلیت ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با نرخ 30 فریم بر ثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض با ظرفیت 5030 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ باسیم 33 وات
صدا
  • اسپیکر معمولی
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری دارد
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو باند
  • بلوتوث نسخه 5.4، A2DP ،LE
  • NFC دارد (بسته به بازار/منطقه)
  • رادیو FM
  • پورت مادون قرمز
  • GPS, GALILEO, GLONASS, BDS
  • USB Type-C
  • اینترنت LTE (فورجی)
سنسورها
  • اثر انگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، قطب نما، حسگر مجاورت مجازی
قیمت ردمی 13 حدود 170 یورو

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های گیمینگ 2024

بهترین گوشی های شیائومی 2024

بررسی شیائومی ردمی 13 از نظر طراحی

بررسی ردمی 13 را با نگاهی به طراحی ساده این گوشی شروع می‌کنیم. پشت این گوشی چند ماژول دوربین دایره‌ای شکل و در قسمت جلوی آن یک پانچ هول با ابعاد و در محل مناسب قرار دارد.

بررسی ردمی 13

این گوشی شیائومی رنگ‌های زیبا و چشم‌نوازی دارد؛ از جمله مشکی، طلایی، صورتی و آبی اقیانوسی. طرح کلی دکمه‌های Redmi 13 مثل بیشتر گوشی‌های امروزی است. سمت راست گوشی دکمه پاور و تنظیم صدا قرار دارد که حسگر اثر انگشت هم روی دکمه پاور نصب شده و کاملاً دقیق و سریع کار می‌کند.

دکمه‌های گوشی از نظر ارتفاع در محل مناسبی قرار گرفته و عملکرد دقیق و خوبی دارند.

در سمت چپ گوشی فقط سینی سیم کارت و microSD وجود دارند. در قسمت پایین، میکروفون اصلی، تک اسپیکر و پورت Type-C قرار دارند و جک هدفون 3.5 میلی‌متری به همراه بلستر مادون قرمز در قسمت بالا نصب شده‌اند.

نمایشگر ردمی 13 دارای حاشیه‌هایی پهن و یک حفره بزرگ برای دوربین سلفی است. با وجود اقتصادی بودن ردمی 13 دو لایه گلس در این گوشی به کار رفته – یکی در قسمت جلو و یکی پشت گوشی که گلس جلو از نوع کورنینگ گوریلا گلس است.

قاب گوشی از پلاستیک ساخته شده اما حس و حال خوبی در دست دارد. همانطور که قبلاً اشاره شد، ردمی 13 گواهینامه ضدآب ساده IP53 را دارد.

گوشه‌های گرد Redmi 13 باعث شده که این گوشی در دست حس و حال راحتی داشته باشد. سطح گوشی هم زیاد لک انگشت را جلب نمی‌کند.

بررسی ردمی 13 از نظر نمایشگر

همانطور که در جدول مشخصات فنی Redmi 13 مشاهده می‌کنید این گوشی یک نمایشگر FHD+ با رزولوشن 1080×2460 پیکسل و تراکم پیکسل 396 ppi دارد. تصویر نمایشگر این گوشی در فضای تاریک چندان بد به نظر نمی‌رسد اما در صورت وجود منبع نور، انعکاس آن روی صفحه گوشی مانع از دیده شدن تصویر می‌شود.

بررسی ردمی 13

طبق آنچه در برگه مشخصات ردمی 13 اعلام شده، روشنایی تصویر این گوشی به 550 نیت می‌رسد و حداقل نرخ روشنایی تصویر این گوشی هم 3.3 نیت است.

پنل نمایشگر ردمی 13 از عمق رنگ استاندارد 8 بیتی استفاده می‌کند. این گوشی چند حالت تنظیم رنگ مختلف از جمله حالت دستی دارد اما باز هم نمی‌توان آن را طوری تنظیم کرد که رنگ‌های کاملاً دقیقی داشته باشد. نمایشگر این گوشی در همه حالت‌ها فضای رنگی sRGB را هدف می‌گیرد و ظاهراً همیشه هم در این زمینه ناکام می‌ماند!

نمایشگر تصویر ردمی 13 دارای نرخ نوسازی 90 هرتز است که در سطح بعضی محصولات رقیب مثل پوکو ام 6 پرو نیست اما باز هم نسبت به نرخ 60 هرتز بهتر است. نرخ نوسازی تصویر ردمی 13 بر اساس آنچه که حال نمایش است، اپلیکیشن در حال استفاده و اینکه با تصویر تعامل دارید یا خیر، تغییر می‌کند. گیمینگ با نرخ نوسازی بالا هم در این گوشی به خوبی انجام می‌شود.

این گوشی شیائومی از تکنولوژی HDR پشتیبانی نمی‌کند و با وجود داشتن قابلیت دیکد HDR10 و HLG، فاقد قابلیت پشتیبانی از دالبی ویژن یا HDR10+ است.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های سامسونگ 2024

بهترین گوشی های پوکو 2024

بررسی ردمی 13 از نظر شارژ و باتری

نقد و بررسی ردمی 13 را با نگاهی به باتری و سرعت شارژ این گوشی ادامه می‌دهیم. باتری Redmi 13 یک باتری بزرگ 5030 میلی‌آمپر ساعتی است اما با توجه به آمار موجود درباره عملکرد تراشه‌های هلیو جی 85 و جی 88 نمی‌توان برای ماندگاری شارژ این گوشی انتظار زیادی داشت.

بررسی ردمی 13

در تست استفاده فعال، Redmi 13 رکورد 10 ساعت و 28 دقیقه را ثبت کرده که چندان چشمگیر نیست.

همانطور که قبلاً اشاره شد، ردمی 13 در بعضی بازارها با یک شارژر 33 وات در اختیار خریداران قرار می‌گیرد و اطلاعاتی راجع به استاندارد شارژ تحت پشتیبانی این گوشی در دست نیست. در مجموع، بررسی ردمی 13 نشان داده که این گوشی سرعت شارژ چشمگیری ندارد.

بررسی ردمی 13 از نظر صدا و بلندگو

ردمی 13 تنها یک اسپیکر دارد که در قسمت پایین گوشی نصب شده و البته نمی‌توان از این تک اسپیکر انتظار زیادی داشت.

این گوشی شیائومی در تست‌های بنچمارک برای بلندی صدا به امتیاز متوسط رسیده و از نظر کیفیت هم عملکرد چشمگیری ندارد. صداهای بلند در این گوشی کمی دچار اعوجاج می‌شوند و فرکانس‌های متوسط هم کمی کدر هستند اما در مجموع بد نیستند.

بررسی ردمی 13 از نظر نرم‌افزار

بررسی گوشی ردمی 13 را با نگاهی به نرم‌افزار این گوشی ادامه می‌دهیم. این گوشی با سیستم‌عامل نسبتاً جدید HyperOS در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که با تمرکزی ویژه بر اکوسیستم خانه و ماشین هوشمند طراحی شده است.

بررسی ردمی 13

اطلاعات دقیقی درباره تعداد سال‌های پشتیبانی نرم‌افزاری از این گوشی در دست نیست اما شیائومی اعلام کرده که برای این گوشی 36 ماه تجربه نرم‌افزاری شبه جدید ارایه می‌دهد. احتمالاً منظور شیائومی از این اصطلاح، ایجاد یکسری تغییر در HyperOS است.

رفتار و ظاهر HyperOS شباهت زیادی به MIUI دارد و قطعاً برای کاربران قدیمی شیائومی کاملاً آشناست. یکسری تغییر نسبتاً جزئی مثل طراحی تخت‌تر و لبه‌های گرد در عناصر مختلف این سیستم‌عامل مشاهده می‌شود.

با وجود اینکه ردمی 13 با HyperOS در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، اما سبک جدید منوی تنظیمات فوری در آن مشاهده نمی‌شود. همچنین در این گوشی امکان فعال یا غیرفعال کردن مرکز کنترل و گزینه‌ای برای چند پنجره‌ای کردن اپلیکیشن‌ها وجود ندارد.

یکسری قابلیت هوش مصنوعی مثل آنچه در گوشی‌های پوکو از جمله پوکو F6 وجود داشت، در این گوشی هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های هواوی 2024

بهترین گوشی های وان پلاس 2024

بررسی ردمی 13 از نظر عملکرد

یکی از نقطه ضعف‌های Redmi 13 عملکرد آن است؛ طوری که این گوشی حتی برای اجرای رابط کاربری و کارهای جزئی روزمره دچار چالش می‌شود.

بررسی ردمی 13

تراشه مدیاتک هلیو جی 91 اولترا که جزئیات آن را در جدول مشخصات Redmi 13 مشاهده می‌کنید، چندان قدرتمند نیست. جی 91 در سال 2024 یک تراشه نسبتاً جدید محسوب می‌شود اما تفاوت قابل توجهی با جی 85 یا جی 88 ندارد. در واقع پیکربندی سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یوی این تراشه شبیه به دو مدل ذکر شده است و مثل آنها با فرایند 12 نانومتری تولید شده است.

در هر دو تست تک و چند هسته‌ای گیک‌بنچ، ردمی 13 و تراشه هلیو جی 91 اولترای این گوشی تقریباً در پایین‌ترین سطح قرار دارند.

در تست AnTuTu اوضاع کمی بهتر است اما باز هم ردمی 13 تقریباً در انتهای نمودار قرار گرفته و فقط گوشی‌های ساخته شده با هلیو جی 85 و 88 از این گوشی عقب‌تر هستند.

این شرایط در تست جی‌پی‌یو هم مشاهده می‌شود. Mali-G52 MC2 از رقبایی مثل Adreno 613 و 610 پیش است؛ اما نه زیاد.

در مجموع، عملکرد Redmi 13 برای سال 2024 بسیار ضعیف است و حتی برای یک گوشی اقتصادی هم کافی نیست. لازم به ذکر است که مثلاً ردمی نوت 9 تولید 2020 با همین جی‌پی‌یو و سی‌پی‌یو ساخته شده بود.

با وجود ضعیف بودن هلیو G91 اولترا، بررسی Redmi 13 نشان داده که این تراشه چندان داغ نمی‌شود و کنترل گرمای خوبی دارد.

بررسی ردمی 13 از نظر دوربین

مهم‌ترین مشخصه ردمی 13، دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی این گوشی است. این گوشی یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی هم دارد.

بررسی ردمی 13

رابط کاربری دوربین ردمی 13 تغییر چندانی نداشته و دوربین این گوشی یک رابط کاربری مرتب با همان گزینه‌های معمول دارد.

بررسی ردمی 13 نشان داده که دوربین اصلی این گوشی تصاویری با کیفیت با جزئیات زیاد و رنگ‌هایی نسبتاً طبیعی ثبت می‌کند. کنتراست و محدوده پویای این تصاویر هم خوب است.

اما اگر از نزدیک به این تصاویر نگاه کنید، متوجه پردازش زیاد آنها و وجود مقداری نویز می‌شوید. در مجموع، این تصاویر برای یک گوشی اقتصادی کیفیت خوبی دارند.

Redmi 13 برای تشخیص سوژه‌های انسانی هم عملکرد خوبی دارد. رنگ و بافت چهره در تصویر دوربین این گوشی خوب و نزدیک به واقعیت است. پرتره‌های دوربین اصلی گوشی از نظر تشخیص سوژه و کیفیت محو شدگی پس زمینه وضعیت خوبی دارند.

ردمی 13 دوربین تله فوتوی اختصاصی ندارد اما رزولوشن دوربین اصلی این گوشی برای ثبت تصاویر زوم دیجیتال مناسب است. یک دکمه 3x در رابط کاربری دوربین گوشی وجود دارد که تصاویر بسیار زیبایی ثبت می‌کند. این تصاویر از نظر کیفیت به تصاویر اصلی بسیار شبیه هستند و جزئیات زیاد، رنگ‌های زیبا، کنتراست عالی و محدوده پویای خوبی دارند.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های ویوو 2024

بهترین گوشی های اوپو 2024

می‌توانید با دوربین اصلی Redmi 13 عکس‌های 108 مگاپیکسلی هم ثبت کنید. جزئیات تصویر در این حالت چندان بیشتر نیست اما پردازش تصویر شدت کمتری دارد و این موضوع باعث طبیعی‌تر به نظر رسیدن تصویر می‌شود.

اگر زیاد شدن حجم فایل‌ها برای شما مهم نیست، توصیه می‌کنیم که برای عکاسی با دوربین اصلی این گوشی از حالت 108 مگاپیکسلی استفاده کنید.

بررسی ردمی 13

دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی ردمی 13 هم عملکرد چشمگیری ندارد. رزولوشن محدود و فوکوس ثابت این گوشی در همان حدی است که انتظار می‌رود. با کمی جابجایی و دستکاری می‌توانید عکس‌های زیبایی ثبت کنید اما نمی‌توان انتظار ثبت تصاویر بسیار باکیفیت یا کلوزاپ‌هایی زیبا را از این دوربین داشت.

بررسی ردمی 13 نشان داده که دوربین سلفی این گوشی بر خلاف انتظار تصاویری زیبا با جزئیات زیاد، رنگ‌های زیبا (به خصوص از نظر رنگ پوست) ثبت می‌کند. این تصاویر از نظر کنتراست و محدوده پویا هم خوب هستند.

کیفیت تصاویر در نور کم

کیفیت دوربین Redmi 13 برای عکاسی در نور کم خوب است اما چشمگیر نیست. جزئیات در قاب تصویر کافی به نظر می‌رسد و صحنه‌های تاریک هم خوب نورپردازی می‌شوند اما گوشه‌های تصویر زیاد صاف شده و منابع نور هم به خوبی مدیریت نمی‌شوند.

یک حالت Night اختصاصی هم وجود دارد که تأثیر زیادی از آن مشاهده نمی‌شود. این حالت تصویر را کمی صاف می‌کند که چندان مطلوب نیست.

تصاویر 3x گوشی هم چندان بهتر نیستند و برای دستیابی به نتیجه مطلوب، باید با قابلیت فوکوس خودکار گوشی کلنجار بروید.

حالت Night هم تأثیر زیادی برای این تصاویر ندارد. لرزش جزئی دوربین و تنظیمات فوکوس خودکار، تأثیر زیادی بر کیفیت عکس‌ها دارد.

سلفی‌ها هم در محیط‌های تاریک کاملاً صاف و پرنویز هستند. حالت Night در این مورد هم تأثیر خاصی ندارد و صرفاً کمی نویز را کاهش داده و وضعیت منابع نور را بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های آنر 2024

بهترین گوشی های نوکیا 2024

کیفیت ویدیوها

سیستم ISP تراشه مدیاتک هلیو جی 91 اولترا نسبت به جی 85 و جی 88 ارتقاء یافته اما حداکثر رزولوشن پشتیبانی شده در اینجا 1080 پیکسل است.

بررسی شیائومی ردمی 13 نشان می‌دهد که ویدیوهای فول اچ دی دوربین اصلی این گوشی کیفیت خوبی دارند. جزئیات این ویدیوها مناسب است اما شارپ شدگی کمی زیاد به نظر می‌رسد. رنگ‌ها هم زیبا هستند اما شباهت زیادی به واقعیت ندارند. محدوده پویا و کنتراست تصویر هم مناسب به نظر می‌رسد.

هنگام استفاده از گزینه 3x برای ضبط ویدیو هم تصویر کمی صاف‌تر به نظر می‌رسد اما بیش از حد شارپ می‌شود.

ردمی 13 سیستم لرزشگیر ویدیو ندارد و هر گونه حرکت و لرزشی حین فیلمبرداری با هر یک از دوربین‌های این گوشی، باعث لرزش شدید تصویر می‌شود.

دوربین سلفی این گوشی هم ویدیوهای خوبی ثبت می‌کند. این ویدیوها جزئیات کافی و رنگ‌های زیبایی دارند اما کنتراست و محدوده پویای آنها به هیچ وجه ایده آل نیست.

در محیط‌هایی با نور تاریک هم جزئیات تصویر نسبتاً مناسب و رنگ‌ها خوب هستند. اما کنترل منابع نور بسیار ضعیف است و همیشه نورها حالت انفجاری دارند.

بررسی ردمی 13 از نظر قیمت محصولات رقیب

در پایان نقد و بررسی ردمی 13 نگاهی به محصولات رقیب و قابل جایگزینی برای این گوشی داریم. قیمت Redmi 13 از حدود 170 یورو شروع شده و برای بالاترین سطح آن به حدود 200 یورو می‌رسد. این گوشی یک محصول اقتصادی محسوب می‌شود اما کیفیت گوشی‌های اقتصادی هم روزبروز بیشتر شده و می‌توان از چند رقیب خوب برای ردمی 13 نام برد.

بررسی ردمی 13

نزدیک‌ترین رقیب به این گوشی وان پلاس نورد CE 3 لایت است. این گوشی هم یک دوربین 108 مگاپیکسلی و یک پنل 6.72 اینچی IPS LCD با نرخ نوسازی 120 هرتز دارد. بعلاوه این گوشی دارای یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی، سرعت شارژ 67 واتی و چیپ‌ست اسنپدراگون 695 است. در حال حاضر این گوشی با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 210 یورو فروخته می‌شود.

گوشی بعدی، ریلمی C55 است که در حال حاضر می‌توان مدل 6/128 گیگابایتی آن را با قیمت حدود 150 یورو پیدا کرد. این گوشی با چیپ ست هلیو جی 88 ساخته شده که به جی 91 شباهت زیادی دارد اما دوربین آن 64 مگاپیکسلی است. این گوشی هم یک پنل 6.72 اینچی IPS LCD با رزولوشن 90 هرتز، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و سرعت شارژ 33 وات دارد.

گزینه‌های بعدی که مشخصات و قیمت آنها با ردمی 13 قابل قیاس است، پوکو M6 پرو و گلکسی A25 هستند.

همه گوشی‌های ذکر شده جک هدفون 3.5 میلی‌متری و اسلات microSD دارند. بیشتر این گوشی‌ها به جز ریلمی و ردمی دارای سیستم اسپیکر استریو هستند.

جمع‌بندی

در پایان بررسی ردمی 13 می‌توان گفت که این گوشی از نظر مشخصات فنی به خصوص دوربین محصول خوبی به نظر می‌رسد. اما با وجود چنین مشخصاتی، در عمل یکسری ایراد در این گوشی مشاهده می‌شود به خصوص از نظر کیفیت ضبط ویدیو. قسمت جلو و پشت این گوشی، ورقه گوریلا گلس دارد اما گواهینامه ضد آب این گوشی IP53 است. نمایشگر گوشی هم از نظر مشخصات خوب به نظر می‌رسد اما حداکثر روشنایی آن کافی نیست. باتری ردمی 13 هم ماندگاری چشمگیری ندارد.

در نهایت می‌توان گفت که بزرگترین ایراد این گوشی مربوط به عملکرد آن و سرعت مدیاتک هلیو جی 91 است که حتی کارهای روزانه را به کندی انجام می‌دهد. با در نظر گرفتن این کاستی‌ها، خرید ردمی 13 نسبت به سایر رقبایی که در این مطلب معرفی شدند، زیاد توصیه نمی‌شود. با این حال، باید دید که قیمت آن در بازار ایران چقدر رقابتی خواهد بود و آیا نسبت به مدل‌های دیگر،‌ ارزش خرید خواهد داشت یا خیر.

سوالات پرتکرار

قیمت Redmi 13 چقدر است؟

قیمت ردمی 13 از حدود 170 یورو شروع شده و برای بالاترین مدل آن به حدود 200 یورو می‌رسد.

دوربین ردمی 13 چند مگاپیکسلی است؟

این گوشی یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی دارد.

آیا خرید ردمی 13 توصیه می‌شود؟

با در نظر گرفتن کاستی‌هایی مثل کم بودن روشنایی نمایشگر، نداشتن اسپیکر استریو، عملکرد ضعیف چیپ‌ست هلیو جی 91 اولترا و محدودیت ضبط ویدیو به 1080 پیکسل، خرید ردمی 13 نسبت به سایر رقبایی که در این مطلب معرفی شدند، زیاد توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بررسی ردمی 13 چیست؟ به نظر شما این گوشی ارزش خرید را دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر