coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بدعهدی اپراتورها در افزایش سرعت اینترنت ؛ آخرین وضعیت اینترنت 5G کشور

با اینکه قرار بود تا آخر خرداد 1403 شاهد افزایش سرعت اینترنت توسط اپراتورها باشیم، اما این اپراتورها برعهد خود پایبند نبوده و سرعت اینترنت پیشرفت خاصی نداشته است.

امروز شنبه، 9 تیرماه 1403 وزیر ارتباطات برای افتتاح نمایشگاه الکامپ در محل حاضر و در غرفه ایرانسل، رسماً آغاز این نمایشگاه فناوری را اعلام کرد. وی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت که 20 درصد از تعهدات اپراتورها مبنی‌بر افزایش سرعت اینترنت حاصل شده و هنوز 10 درصد دیگر بلاتکلیف است.

با گفتن این حرف چنین پنداشتیم که شاید زارع‌پور جریمه‌ای برای اپراتورها در نظر گرفته باشد؛ اما ظاهراً زور اپراتورها بر وزیر ارتباطات می‌چربد، زیرا وی به آنان مهلت داد که تا آخر سال 10 درصد بدهی خود را صاف کنند.

بی‌شک همه از سرعت و کیفیت اینترنت ایران ناراضی هستند و پس از افزایش تعرفه‌های اینترنت، انتظار داشتیم بلافاصله سرعت هم افزایش یابد. در ادامه با جزئیات صحبت‌های وزیر ارتباطات همراه تکراتو باشید.

بیشتر بخوانید: افزایش سرعت اینترنت همراه اول و ایرانسل ؛ افزایش 20 درصدی سرعت اینترنت ایران

فقط 20 درصد قول افزایش سرعت اینترنت اپراتورها حاصل شده است

پس از آنکه تعرفه‌های اینترنت 34 درصد افزایش شد، اپراتورها قول دادند که تا آخر خرداد 1403، سرعت اینترنت را 30 درصد افزایش دهند. اما به وضوح می‌بینیم که تفاوتی در سرعت اینترنت ایران دیده نمی‌شود. در این خصوص عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «اپراتوها تا آخر سال مهلت دارند 10 درصد عقب‌ماندگی سرعت اینترنت را جبران کنند.»

به نقل از دیجیاتو؛ زارع‌پور در حاشیه برگزاری نمایشگاه الکامپ 1403 بیان کرد:

«سرعت حدوداً ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است که داشبوردهای جهانی، مانند اسپیدتست، هم آن را تأیید می‌کنند. این مسیر را دنبال می‌کنیم تا تعهد بعدی، افزایش ۵۰ درصدی سرعت تا پایان سال، بتواند این عقب‌ماندگی ۱۰ درصدی را جبران کند.»

فقط 20 درصد قول افزایش سرعت اینترنت اپراتورها حاصل شده است

زارع‌پور رسماً گزارش داد: «سرعت اینترنت ایرانسل، پس از اعلام تعهدات به میزان 15.43 و سرعت اینترنت همراه اول 21.19 درصد افزایش یافته است.»

🔸وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره توسعه شبکه 5G گفت:‌

«توسعه سایت‌های نسل پنجم طبق برنامه جلو می‌رود. نزدیک به ۲ هزار سایت نسل پنجم در این مدت راه‌اندازی شده است و تا آخر سال تعهد ۶ هزار سایت انجام می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما چیست؟ به نظر شما چرا اپراتورها در انجام تعهدات خود کوتاهی می‌کنند و مسئولین نیز نمی‌توانند جلوی خودکامگی آنان را بگیرند؟ اگری نظری دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما و دیگر مخاطبین تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر