coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

اولین خودکشی یک ربات در کره جنوبی ثبت شد؛ علت چیست؟

امروز مورد عجیبی رخ داده که تعجب خیلی‌ها را دربر داشته است. اولین خودکشی یک ربات در کره جنوبی اتفاق افتاد. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشبد.

شاید هیچ وقت به ذهنتان هم نمی‌رسید که یک ربات بتواند به این نتیجه برسد که راهی جزء پایان دادن به زندگی خود وجود ندارد. اما این اتفاق افتاده و امروز اخبار رسانه‌ها به ماجرای اولین خودکشی یک ربات در کره جنوبی پرداخته‌اند. ظاهراً این ربات به دلیل انجام کارهای طاقت‌فرسا و سخت دست به خودکشی زده است؛ آن هم در صورتی که نه قوه ادراک دارد، نه قوه اختیار و نه از دیگر صفات انسانی بهره‌مند است.

این گفته ما اگرچه درست است، اما از سالهای پیش انسان همواره در تلاش برای تزریق احساسات مختلف انسانی به ربات‌ها بوده و حتی پس از روی کار آمدن هوش مصنوعی، این مهم به بالاترین حد ممکن رسیده است؛ حتی تا جایی که می‌توان گفت هوش یک ربات در زمانه فعلی بسیار نزدیک‌ به یک انسان است و شاید توانسته باشد برخی حالات روحی ما را شبیه‌سازی کند. به هر صورت خودکشی این ربات یک اتفاق نادر است و باید بگوییم که به طرز عجیبی حقیقت دارد.

بیشتر بخوانید: بسیاری از توئیت هایی که در فضای مجازی علیه کاندیداهای ریاست جمهوری وجود دارد را ربات ها منتشر کرده اندش

اولین خودکشی یک ربات در کره جنوبی اتفاق افتاد

مسئولان کره جنوبی پس از شنیدن خبر خودکشی این ربات با تشکیل تیمی مجرب به دنبال فهم این مسئله هستند. گفتنی‌ست که تمامی قطعات این ربات بخت برگشته درحال بررسی است. ایمن عیتانی، کارشناس فناوری اطلاعات در یک مصاحبه اختصاصی با شبکه اسکای نیوز عربی و در برنامه «الصباح» به این مورد اشاره کرده و می‌گوید: بشر عادت دارد هرچیزی را از دید انسانی ببینند و برای رسیده به این مهم، احساسات و تفکر را به ربات‌ها آموخته‌اند.»

این کارشناس می‌افزاید:

«این اتفاق می‌تواند برای هر دستگاه دیگری مانند کامپیوتر یا تلفن همراه نیز رخ دهد. گاهی دستگاه‌ها دچار اختلال می‌شوند و پس از مدتی دوباره به کار عادی خود باز می‌گردند. در این مورد، احتمالاً یک نقص فنی ساده رخ داده و دستگاه به دلیل نزدیکی به پله‌ها سقوط کرده و آسیب دیده است.»

اولین خودکشی یک ربات در کره جنوبی اتفاق افتاد

برخی افراد در دنیای تکنولوژی خواستار وضع قوانینی در خصوص استفاده از ربات‌ها هستند. اگر این قوانین وضع شوند، قطعاً مجازات‌ها و جرائمی برای برخوردهای سنگین و غیرمنطقی با این ربات‌ها نیز درنظر گرفته خواهد شد. با اوضاع کنونی که ربات‌ها بیشتر از هر زمان دیگری به زندگی ما داخل شده‌اند، بعید نیست که در آینده این نوع قوانین به کار گرفته شوند.

ایمن عیتانی تأکید کرد: «حقوق حیوانات با حقوق انسان و همچنین با حقوق احتمالی روبات‌ها در آینده کاملاً متفاوت است. او معتقد است که بشریت هنوز راه درازی تا دستیابی به پیشرفت قابل توجه در این زمینه در پیش دارد و در حال حاضر، ما هنوز بسیار از این مرحله دور هستیم.»

این حادثه عجیب توجه جهانی را به خود جلب کرده و بحث‌های جدیدی را درباره آینده هوش مصنوعی و تعامل انسان با ماشین‌ها برانگیخته است.

اولین خودکشی یک ربات در کره جنوبی اتفاق افتاد

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص این اتفاق عجیب چیست؟ آیا ربات‌ها می‌توانندت احساسات انسانی را به طور کامل شبیه‌سازی کنند؟ لطفاً نقطه نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر