coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

دو گونه جدید از قارچ‌ های توهم‌ زا در آفریقا کشف شدند

دو گونه جدید از قارچ‌ های توهم‌ زا شناسایی شده‌ و به حدود 140  نوع شناخته شده از این نوع قارچ‌ های روان‌ گردان پیوسته‌اند.تحلیل‌های فیلوژنتیکی و مورفولوژیکی توسط محققان دانشگاه استلن‌باش و قارچ‌شناسان آماتور تایید کردند که این دو قارچ گونه‌های جدیدی در جنس پسیلوسایب هستند. این دو گونه با نام‌های P. ingeli و P. maluti در جنوب آفریقا کشف شدند که تعداد گونه‌های روان‌گردان بومی این قاره را به شش مورد می‌رساند.


بیشتر بخوانید:


کشف قارچ‌ های توهم‌ زا آفریقایی در میان کود گاوی

قارچ P. ingeli در مراتع استان کوازولو-ناتال آفریقای جنوبی یافت شد، در حالی که قارچ P. maluti در حدود 500 کیلومتر دورتر در استان فری‌استیت و همچنین در پادشاهی لسوتو مشاهده شد. قارچ P. maluti که به نام کوه‌های مالوتی نام‌گذاری شده است، به طور گسترده‌تری در آفریقای جنوبی شناسایی شده است.

این دو نوع جدید قارچ‌ های توهم‌ زا به لحاظ مورفولوژیکی تفاوت‌های خاصی با یکدیگر دارند. P. ingeli دارای کلاهی نیم‌کره‌ای و تیغه‌های آشکار بوده در حالی که P. maluti دارای کلاهی به شکل پیازی است. وجه مشترک این دو گونه، به جز مواد روان‌ گردان‌ شان، وجود کود گاوی است: هر دو گونه در خاک غنی از کود گاوی یا در حال رشد بر روی توده‌ای از کود گاوی یافت شدند.

یکی از دو نوع قارچ‌ های توهم‌ زا که در آفریقا کشف شدند
یکی از دو نوع کشف شده قارچ‌ های توهم‌ زا که در آفریقا به نام P. ingeli

پژوهشگران می‌گویند این دو نوع از قارچ های توهم زا بدون کمک علاقمندان به رشته قارچ‌شناسی ممکن نبود و احتمالا هرگز کشف نمی‌شدند. قارچ‌شناسان آماتور این دو نوع قارچ را برای توالی‌یابی DNA و تحلیل ژنتیکی بیشتر به بریتن فان در مروا در دانشگاه استلن‌باش فرستادند.

بریتن فان در مروا، نویسنده اصلی این مطالعه و قارچ‌شناس آموزش دیده، گفت:

“این دو گونه توسط دانشمندان شهروند به من فرستاده شدند. برای یک محقق تنها امکان‌پذیر نیست که حتی بخش کوچکی از منطقه‌ای را که این علاقه‌مندان به قارچ به آن دسترسی دارند، پوشش دهد. این تنها راهی است که می‌توانیم مطالعات قارچ‌شناسی در آفریقا را پیش ببریم.”

محققان همچنین دریافته اند که این گونه توسط درمانگران سنتی در LosothoCullen Taylor Clark استفاده می شود.
این گونه بنام P. maluti توسط درمانگران سنتی در LosothoCullen Taylor Clark استفاده می شود.

پژوهشگران همچنین با همکاری درمانگر سنتی موسوتو، ماموسبیتسی سثاتی، دریافتند که قارچ P. maluti در مراسم فرهنگی در کشور محصور در کوهستان لسوتو استفاده می‌شده است. این تنها گزارش ثبت شده از استفاده از قارچ‌ های روان‌ گردان در طب سنتی آفریقایی است. محلی‌ها به این قارچ “کوآه-ای-لکهوابا” می‌گویند.

پروفسور کارین جیکوبز از دپارتمان میکروبیولوژی دانشگاه استلن‌باش گفت:

“تنها تعداد کمی قارچ‌شناس در آفریقا به مستندسازی تنوع زیستی محلی مشغول هستند. با توجه به تنوع قارچی گسترده در این قاره، این وظیفه‌ای دلهره‌آور است. همکاری با قارچ‌شناسان شهروند به همین دلیل بسیار سودمند است. علاوه بر دریافت مواد بیشتر، این همکاری راه‌هایی برای گفتگو و کاوش باز می‌کند که می‌تواند به مستندسازی علاقه‌مندی به قارچ در قاره آفریقا منجر شود.”

این مطالعه در مجله Mycologia منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: 

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر