coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

محققان سوئیسی سیستم خنک‌کننده فوق‌العاده سرد برای کامپیوترهای کوانتومی ساختند

با پیشرفت‌های روزافزون در زمینه هوش مصنوعی، اهمیت قدرت پردازشی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. خوشبختانه، کامپیوترهای کوانتومی که به طور چشمگیری پیشرفته‌تر از کامپیوترهای سنتی هستند، در این زمینه نقش حیاتی ایفا می‌کنند.برای کسانی که با این موضوع آشنا نیستند، کامپیوترهای کوانتومی بر پایه اصول مکانیک کوانتومی کار می‌کنند، در حالی که کامپیوترهای کلاسیک از بیت‌ها (0 یا 1) برای پردازش داده‌ها استفاده می‌کنند. کامپیوترهای کوانتومی از کیوبیت‌ها (بیت‌های کوانتومی) استفاده می‌کنند.

اگرچه این فناوری مسئله قدرت پردازشی را حل می‌کند، اما اجرای چنین سیستمی چالش‌های دیگری مانند گرما را به همراه دارد. با این حال، دانشمندان این مشکل را با یک سیستم خنک‌کننده که سردتر از فضای خارج از جو زمین است، حل کرده‌اند. در ادامه به جزئیات بیشتری می‌پردازیم…


بیشتر بخوانید:


توسعه سیستم خنک‌کننده فوق‌العاده سرد توسط محققان برای کامپیوترهای کوانتومی

محققان در موسسه فناوری فدرال سوئیس که مدتی است در حال تحقیق بر روی روش‌های جدید خنک کردن کامپیوترهای کوانتومی هستند، سرانجام یک سیستم خنک‌کننده توسعه داده‌اند که محیطی سردتر از فضای بیرون جو زمین برای این سیستم‌ها ایجاد می‌کند.

در آزمایش خود، آنها موفق شدند پردازنده یک کامپیوتر کوانتومی را تا دمای منفی 273 درجه سانتی‌گراد خنک کنند. این دما حتی سردتر از میانگین دمای خارج اتمسفر زمین است که به حدود منفی 270 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اما چرا محققان تلاش می‌کنند سیستم را تا این حد خنک کنند؟

همانطور که می‌دانید، کامپیوترهای کوانتومی برخلاف کامپیوترهای کنونی، نیاز به خنک شدن مداوم دارند. اما نمی‌توان به سادگی یک خنک‌کننده کامپیوتر به آن متصل و راه‌اندازی کرد. اجزایی که محاسبات کوانتومی را انجام می‌دهند، به نام «کیوبیت‌ها»، باید تا حد ممکن به صفر مطلق نزدیک باشند تا از تأثیر گرما در امان باشند.

کامپیوترهای کوانتومی و سیستم خنک‌کننده جدید: پیشرفتی شگرف در علم پردازش
کامپیوترهای کوانتومی و سیستم خنک‌کننده جدید: پیشرفتی شگرف در علم پردازش

بنابراین، تلاش‌های زیادی برای اجرای کامپیوترهای کوانتومی به دقیق‌ترین و روان‌ترین شکل ممکن انجام شده است. نکته جالب این است که این سیستم خنک‌کننده پیشگامانه با استفاده از قطعات کامپیوتر موجود در بازار ساخته شده است.

این بدان معناست که توسعه آن میلیون‌ها دلار هزینه نداشته است. همچنین نشان می‌دهد که مانعی جدی برای استفاده از این فناوری در الکترونیک مصرفی وجود ندارد. همانطور که می‌دانید، با اینکه سخت‌افزارهای مدرن بسیار قدرتمند هستند، گرما اغلب مانع از دستیابی آنها به پتانسیل کاملشان می‌شود.

فناوری خنک‌کننده جدید برای پردازنده‌ها: بازی‌های ویدئویی بدون محدودیت گرما

چه بسا این سیستم در آینده نزدیک در کنسول‌های بازی، کامپیوترهای شخصی و مدل‌های لپ‌تاپ ظاهر شود. این می‌تواند به این معنا باشد که حتی لپ‌تاپ 1 کیلوگرمی من، MateBook X Pro، نیز قادر به اجرای بازی GTA VI خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر