coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

حل مشکل گوشی سامسونگ ؛ رایج ترین مشکلات گوشی سامسونگ و راه‌حل آنها

در این مطلب با مؤثرترین و راحت‌ترین راهکارها برای حل مشکل گوشی سامسونگ آشنا می‌شوید که مشکلات رایج این گوشی‌ها از جمله داغ شدن و افت سرعت را رفع می‌کنند.

اگر برای بیشتر از 3 ماه از گوشی سامسونگ استفاده کنید، ممکن است کم کم متوجه بروز یکسری مشکل شوید که در گوشی‌های سامسونگ متداول هستند. قطعاً گوشی‌های سامسونگ به مرور زمان پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و امروزه هم این برند کاربران زیادی در سطح جهان دارد. اما مثل هر محصولی دیگری، ممکن است هنگام استفاده از گوشی‌های سامسونگ با مشکلاتی روبرو شوید که تجربیات کاربری شما را مختل کنند.

در ادامه مطلب با فهرستی از رایج ترین مشکلات گوشی سامسونگ و راهکارهای آنها آشنا می‌شوید. راهکارهای ارایه شده در این مطلب برای حل مشکل گوشی سامسونگ شامل مراحلی ساده و آسان اما مؤثر هستند. اگر شما هم کاربر سامسونگ هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


حل مشکل گوشی سامسونگ

سامسونگ یکی از مهم‌ترین شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند است که محصولاتی باکیفیت و با عملکرد خوب تولید می‌کند. اما حتی برای محصولات شرکت‌های مهم و بزرگ هم احتمال بروز مشکل فنی وجود دارد. خوشبختانه می‌توان بعضی از مشکلات این گوشی‌های سامسونگ را به راحتی حل کرد.

حل مشکل گوشی سامسونگ
حل مشکل گوشی سامسونگ

ممکن است مشکلات گوشی سامسونگ سخت‌افزاری باشند که در این صورت باید دستگاه توسط یک تعمیر کار حرفه‌ای بررسی شود. اما اگر مشکل گوشی شما سخت‌افزاری نیست و جزء مشکلات رایج گوشی های سامسونگ مثل داغ شدن، مشکلات بلوتوث، تخلیه سریع شارژ و غیره است، می‌توانید با رعایت نکات و ترفندهای معرفی شده در ادامه مطلب به راحتی مشکل گوشی خودتان را حل کنید.

رایج ترین مشکلات گوشی های سامسونگ و راهکارهای آنها عبارتند از:

1. مشکل تخلیه سریع شارژ باتری

آموزش چگونگی رفع مشکلات گوشی سامسونگ را با یکی از مشکلات مهم یعنی تخلیه سریع شارژ باتری شروع می‌کنیم. اگر شارژ گوشی شما سریع خالی می‌شود؛ ممکن است مشکل به خود باتری مربوط نباشد بلکه دلایل دیگر باعث تخلیه سریع شارژ باتری شوند که می‌توانید به راحتی آنها را کنترل کنید.

حل مشکل گوشی سامسونگ

برای پیشگیری از تخلیه سریع شارژ باتری، می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید.

  • اگر از جی‌پی‌اس، وای فای، NFC، بلوتوث و سایر فناوری‌های اتصالی گوشی استفاده نمی‌کنید، آنها را غیرفعال کنید.
  • با استفاده از یک بهینه ساز، اپلیکیشن‌های اضافه را حذف کنید.
  • حالت Power Saving را فعال کنید.
  • روشنایی نمایشگر را کاهش دهید.
  • وال‌پیپرهای زنده را حذف کنید.

رعایت این نکات به حل مشکل گوشی سامسونگ از نظر تخلیه شارژ باتری کمک می‌کند و می‌توانید برای مدت طولانی‌تر از گوشی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

رایج ترین مشکلات گلکسی A54

نحوه آپدیت اندروید 14 گوشی های سامسونگ

2. گیر کردن صفحه و کار نکردن آن

ممکن است حین استفاده از گوشی سامسونگ، ناگهان گوشی گیر کرده و نمایشگر هیچ واکنشی به لمس نشان ندهد. برای حل مشکل گوشی سامسونگ در چنین مواقعی، می‌توانید کش گوشی را خالی کنید. اگر نمایشگر برای یک مدت کوتاه واکنش نشان نمی‌دهد، می‌توانید با قفل کردن و سپس باز کردن گوشی با استفاده از دکمه پاور، مشکل را حل کنید.

حل مشکل گوشی سامسونگ

اما اگر مشکل با فشردن دکمه پاور حل نشد، می‌توانید گوشی را ری‌استارت کنید. برای ری‌استارت کردن گوشی، باید دکمه پاور را برای 10 ثانیه نگه دارید.

اگر حالت دوم زیاد رخ می‌دهد، می‌توانید برای حل مشکل نمایشگر گوشی سامسونگ از گزینه ریست کارخانه استفاده کنید.

3. مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ

داغ شدن بیش از حد یکی دیگر از رایج ترین مشکلات گوشی های سامسونگ است که به باتری گوشی هم مرتبط است. در واقع قدیمی یا ضعیف شدن باتری می‌تواند باعث داغ شدن دستگاه شود. در عین حال، دمای اطراف هم می‌تواند تأثیر زیادی روی دمای گوشی داشته باشد. مثلاً ممکن است در هوای گرم تابستان، مشکل داغ شدن بیشتر رخ دهد.

حل مشکل گوشی سامسونگ

دلیل احتمالی بعدی، مربوط به شارژ است. اگر هنگام شارژ شدن گوشی از آن استفاده کنید، احتمال داغ شدن بیش از حد دستگاه وجود دارد.

برای حل مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ می‌توانید باتری گوشی را عوض کنید. اما اگر مایل به تعویض باتری گوشی نیستید، رعایت نکات زیر هم می‌تواند برای حل مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ مفید باشد:

  • در صورت امکان برای استفاده از گوشی به یک محل خنک‌تر بروید.
  • زیر نور مستقیم خورشید از گوشی استفاده نکنید.
  • هنگام شارژ شدن گوشی، از آن استفاده نکنید.
  • وقتی از اینترنت همراه استفاده نمی‌کنید، آن را غیر فعال کنید.
  • قاب محافظ هم می‌تواند باعث داغ شدن گوشی شود. برای حل مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ می‌توانید قاب گوشی را بردارید تا گرما و حرارت دستگاه راحت‌تر تخلیه شود.

بیشتر بخوانید

حل مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

4. حل مشکل وای فای گوشی‌های سامسونگ

متصل نشدن دستگاه به شبکه وای فای مشکل چندان مهمی نیست. ممکن است این مشکل ناشی از اختلال سیگنال باشد و حتی مستقیماً به خود گوشی مرتبط نباشد.

حل مشکل گوشی سامسونگ

برای حل مشکل گوشی سامسونگ از نظر عدم اتصال به وای فای، می‌توانید دستگاه را ری‌استارت کرده یا آن را برای 10 تا 15 ثانیه در حالت پرواز قرار دهید.

5. دانلود نشدن اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات گوشی سامسونگ دانلود نشدن اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی است. در چنین مواقعی ممکن است دانلود اپلیکیشن متوقف شده یا اصلاً شروع نشود. بیشتر کاربران اندروید با این مشکل روبرو می‌شوند، اما اکثر آنها کاربر سامسونگ هستند. البته این مشکل نگران کننده نیست و می‌توانید با ایجاد یکسری تغییر در تنظیمات گوگل پلی، این مشکل را حل کنید.

حل مشکل گوشی سامسونگ

برای حل مشکل گوشی سامسونگ می‌توانید کش گوگل پلی را تخلیه کنید. برای انجام این کار، به قسمت Settings رفته، گوگل پلی را باز کرده و سپس گزینه Clean Cache را انتخاب کنید. حالا گوشی را ری‌استارت کرده و دانلود اپلیکیشن‌ها را شروع کنید.

اگر این روش کمکی به حل مشکل نکرد، می‌توانید تاریخچه گوگل پلی را پاک کنید. کافیست وارد قسمت تنظیمات گوگل پلی شده و گزینه Clean History را انتخاب کنید. به احتمال زیاد این کار به حل مشکل گوشی سامسونگ کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید

حل مشکل ERR_CONNECTION_REFUSED اندروید

ترفند های سامسونگ

6. مشکل افت سرعت گوشی

یکی دیگر از مشکلات گوشی سامسونگ کند شدن دستگاه است که برای حل آن می‌توانید کش گوشی را پاک کرده و اپلیکیشن‌های بی‌استفاده را حذف کنید. برای انجام این کار، مراحل زیر را طی کنید.

حل مشکل گوشی سامسونگ

  • برای پاکسازی کش، به مسیر Settings > Storage > Cached data بروید و کش گوشی را که به مرور پر شده و باعث کند شدن گوشی می‌شود، تخلیه کنید.
  • گزینه بعدی، حذف اپلیکیشن‌های بی‌استفاده است که حافظه گوشی را تخلیه کرده و فشار روی پردازنده را کاهش می‌دهد.

7. مشکلات نرم‌افزاری

برای حل بیشتر مشکلات رایج گوشی های سامسونگ می‌توانید گوشی را ری‌استارت کرده یا از گزینه ریست کارخانه استفاده کنید. برای انجام این کار، می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

حل مشکل گوشی سامسونگ

  • گوشی را ری‌استارت کنید. ری‌استارت کردن گوشی باعث حذف فایل‌های موقت و نوسازی سیستم می‌شود. دکمه پاور را فشرده و نگه دارید تا دستگاه ری‌استارت شود.
  • برگشتن به تنظیمات کارخانه: اگر همه مراحل ذکر شده برای رفع مشکلات گوشی سامسونگ بی‌اثر بودند، می‌توانید دستگاه را به تنظیمات کارخانه برگردانید. برای انجام این کار، مراحل Settings > General Management > Reset > Factory Data Reset را طی کنید.

جمع‌بندی

گوشی‌های سامسونگ کیفیت و عملکرد خیلی خوبی دارند اما این گوشی‌ها هم گاهی اوقات دچار مشکلاتی می‌شوند که در عملکرد آنها اختلال ایجاد می‌کند. رعایت نکات ذکر شده در این مطلب به حل مشکلات گوشی های سامسونگ از جمله مشکل تخلیه سریع شارژ باتری، داغ شدن دستگاه، افت عملکرد و غیره کمک می‌کند. برای پیشگیری از تکرار مشکلات مشابه در آینده، نرم‌افزار گوشی را به صورت منظم به روزرسانی کرده و از دستگاه و باتری آن مراقبت کنید. امیدواریم که این نکات به شما برای حل مشکل گوشی سامسونگ کمک کرده باشند.

سوالات پرتکرار

گوشی‌های سامسونگ چه معایبی دارند؟

ایراد گوشی‌های سامسونگ بستگی به مدل آنها دارد؛ اما از جمله ایرادهای رایج این گوشی‌ها می‌توان به وجود تعداد زیادی اپلیکیشن از پیش نصب شده اشاره کرد که بر عملکرد دستگاه تأثیرگذار هستند.

چه چیزی باعث می‌شود که گوشی‌های سامسونگ کار نکنند؟

مشکلاتی مثل ایرادهای نرم‌افزاری، مشکلات سخت‌افزاری، آسیب‌های فیزیکی، تماس با آب و غیره می‌توانند باعث از کار افتادن گوشی سامسونگ شوند.

نرخ خرابی گوشی‌های سامسونگ چقدر است؟

این موضوع بستگی به نوع دستگاه و عمر آن دارد. به گفته بعضی از منابع، حدود 4 درصد از گوشی‌های سامسونگ در همان سال اول خراب می‌شوند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره حل مشکل گوشی سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را با تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر