coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

هشدار درخصوص کلاهبرداری در پوشش محرم ؛ افزایش فایل های آلوده به بدافزار

رئیس پلیس فتا پایتخت در خصوص کلاهبرداری در پوشش محرم به همه مردم هشدار داد. طبق گفته وی، تعداد فایل‌ها و لینک‌های مخرب به شدت در حال افزایش است.

بازهم یک مناسبت دیگر و بازهم جولان شیادان و کلاهبرداران. هم‌اکنون در روزهای ابتدایی محرم 1403 قرار داریم که یکی از مناسبت‌های مهم و غیرقابل مقایسه با دیگر مناسبت‌های مهم کشور به حساب می‌آید. در این ایام افرادی سعی می‌کنند با روش‌های متنوع شما را فریب داده و نگذارند آرامشتان پایدار باشد. در این میان سهم کلاهبرداری در پوشش محرم از طریق فضای مجازی بیش از دیگر روشهاست.

ممکن است در این ایام پیامک‌ها، تبلیغات و لینک‌های زیادی ببینید که از منابع ناشناس ارسال شده و نمی‌دانید که درست است یا غلط؛ بهترین روش در مواجه با این موارد بی‌توجهی یا پاک کردن آنهاست. قطعاً اگر بر روی لینک‌های مخرب تپ یا کلیک کنید، ممکن است کل اندوخته خود را به یکباره از دست دهید. در ادامه بهتراست به توصیه‌های رئیس پلیس فتا تهران توجه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: پلیس اماکن موافقت خود را با فعالیت اتاق های فرار اعلام کرد

گسترش کلاهبرداری در پوشش محرم

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران درخصوص گرگ‌های مشکی پوش گفت: «مجرمان و کلاشان سایبری از مناسبت‌های کشور مانند محرم و صفر استفاده کرده و کاربران را فریب می‌دهند. این افراد با همین روش می‌توانند موحودی حساب شما را با انتقال به درگاه‌های جعلی صفر کنند.»

وی بیان کرد:

«کلاهبرداران با ارائه فایل‌ها و ادعیه مذهبی که به بدافزار آلوده هستند، به تجهیزات افراد نفوذ می‌کنند و یا با سوءاستفاده از عواطف و احساسات مذهبی مردم به بهانه جمع‌آوری نذورات برای نیازمندان، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.»

سرهنگ معظمی گودرزی تصریح کرد: «کلاهبرداران در ایام محرم و صفر با ارائه فایل‌ها و ادعیه مذهبی که به بد افزار آلوده است به سیستم شما نفوذ کرده و اطلاعات حساب بانکی را به سرقت می‌برند لذا هموطنان سعی کنند فایل‌های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دریافت کنند.»

گسترش کلاهبرداری در پوشش محرم

رئیس پلیس فتا پایتخت در ادامه افزود:

«با توجه به فرارسیدن ماه محرم و استفاده کاربران از شبکه‌های اجتماعی، مجرمین سایبری ممکن است اقدام به قراردادن نماهنگ، کلیپ و نرم‌افزارهای مرتبط با این مراسم‌ها در سطح گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی کنند چرا که یکی از راه‌های سرقت اطلاعات کاربران، ارسال بدافزار در قالب فایل‌های ضمیمه شده است که کاربر به هنگام دانلود و نصب برنامه مجوزهایی از قبیل دسترسی به دفترچه تلفن، پیامک‌ها، تماس‌های تلفنی و … را به نرم‌افزار داده و این‌گونه به مجرمان سایبری اجازه نفوذ به تلفن همراه قربانی را می‌دهد.»

سرهنگ گودرزی درنهایت گفت: «از این رو به کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود که برای دانلود برنامه‌ها و فایل‌های خود حتماً از طریق منابع معتبر اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیام‌ها یا کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی اطمینان نکنند.»

نظر شما درخصوص گسترش انواع کلاهبرداری با استفاده از فضای مجازی چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر