coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

سازمان هوش مصنوعی بعد از 12 ماه آغاز به کار کرد [+ویدئو]

سرانجام پس از 12 ماه سازمان هوش مصنوعی فعالیت خود را شروع کرد. معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مأموریت اصلی این سازمان را توسعه زیرساخت‌ها عنوان کرده است.روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، در حاشیه جلسه هیأت دولت از آغاز فعالیت سازمان هوش مصنوعی خبر داده و توضیحاتی را در این باره در جمع خبرنگاران ارائه کرد.


بیشتر بخوانید:


سازمان هوش مصنوعی

بر اساس اعلام وی،سازمان هوش مصنوعی، بعد از 12 ماه پیگیری‌های انجام شده به دستور رئیس جمهور شهید در همایش نخبگان سال گذشته صورت گرفته بود، کار خودش را شروع کرد.

دهقانی توضیح داد: «وقتی این سازمان افتتاح شد، چند اتفاق در آن افتاد،اساسنامه و سند هوش مصنوعی کشورها که بیش از 18 هزار صفحه سند پشتیبان دارد و ساعتها کار کارشناسی روی آن انجام شده، به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. سازمان تشکیل و تشکیل آن ابلاغ شد و ساختمانی برای آن در نظر گرفته شد. تا الان ۳ هزار و 500 میلیارد تومان منابع به آن تخصیص داده شده است که هزار میلیارد آن از پروژه‌های پیشران علمی و 2500 میلیارد از صندوق توسعه ملی وارد شده است.»

او همچنین عنوان کرد: «این سازمان یک سازمان بزرگ دولتی نخواهد بود و یک سازمان کاملاً چابک است که کل وظیفه آن، ایجاد کردن زیرساخت است. ما در زیرساخت 3 وظیفه داریم که اول مرجع پردازشی خوب در کشور داشته باشیم. دوم الگوهای بزرگ نرم‌افزاری در کشور داشته باشیم که همه بتوانند استفاده کنند. سوم، داده‌ها و داده‌های آماده به کار در اداره‌های دولتی مربوط به هوش مصنوعی را جمع‌آوری کنیم. کار کل سازمان این است که یک اپراتور را ایجاد کند که این 3 خدمت را ارائه کند.»

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: «توسعه اقتصاد و کاربست‌های هوش مصنوعی توسط مردم، شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خصوصی انجام خواهد شد و سازمان تا آخر سال می‌تواند کارهای خوبی انجام دهد و مردم از آن استفاده کنند. در بخش بین‌الملل در معاونت علمی و دیگر سازمان‌ها تقسیم شدند؛ مأموریت اصلی سازمان هوش مصنوعی توسعه زیرساخت‌ها است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سازمان هوش مصنوعی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر