coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

رفع خطای صفحه آبی مرگ ؛ تنظیم دستی رفع ارور Blue Screen

در پی قطعی سراسری مایکروسافت که به یک مشکل در شرکت امنیت سایبری CrowdStrike مربوط می‌شود، خطوط هوایی، بانک‌ها، خرده‌فروشی‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی با اختلالات گسترده‌ای روبرو شده‌اند. در اینجا راه‌حل رفع خطای صفحه آبی مرگ به صورت دستی آمده که ممکن است کارآمد باشد. در ادامه مراحل انجام را توضیح داده‌ایم. همراه ما باشید. جیمز بور، کارشناس امنیت سایبری و مدیر عامل گروه Bores، به بیزینس اینسایدر گفت که این اختلالات به‌نظر می‌رسد توسط ابزاری به نام Falcon از شرکت امنیت سایبری CrowdStrike ایجاد شده باشد که به‌طور گسترده برای محافظت از کامپیوترها در برابر حملات استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید:


تنظیم دستی رفع خطای صفحه آبی مرگ

این ابزار دارای یک فایل خراب است که کامپیوترها را از کار می‌اندازد و به حالت معروف به “صفحه آبی مرگ” می‌برد.

بور گفت این مشکل به‌طور خودکار قابل رفع نیست و نیاز به یک راه‌اندازی مجدد دستی در حالت “امن” (safe mode) و حذف فایل مشکل‌دار دارد.

“هیچ راه خودکاری برای انجام این کار وجود ندارد. هیچ راهی برای بازگرداندن آن فایل یا ارسال یک به‌روزرسانی جدید نیست، به این معنی که هر کامپیوتر آسیب‌دیده نیاز به تعامل دستی دارد. هر تعمیر باید تنها بین 30 تا 60 ثانیه طول بکشد، اما مشکلات ممکن است برای مدتی ادامه داشته باشند.”

همه چیز به توانایی شرکت در حل مسئله در منبع اصلی و حذف فایل مشکل‌دار بستگی دارد. به دلیل اینکه زیرساخت‌های مدرن احتمالاً در سرورهای محلی در سراسر جهان تکرار می‌شوند، حذف فایل مشکل‌دار از تمامی این سرورها و اطمینان از به‌روزرسانی صحیح آن نیاز به زمان دارد. به عبارت دیگر، فرایند به‌روزرسانی و حذف فایل خراب در تمامی سرورها زمان‌بر است و همین مسئله می‌تواند باعث طولانی‌تر شدن زمان رفع کامل مشکل شود.

ایان تورنتون-ترامپ، مدیر ارشد امنیت اطلاعات در Cyjax، گفت که برای آن کامپیوترهایی که صفحه آبی شده‌اند، چیزی که اتفاق افتاده، قابل برگشت نیست.

اگر کامپیوترها بتوانند در حالت امن (safe mode) راه‌اندازی شوند، ممکن است بتوانند یک به‌روزرسانی فوری یا وصله (پچ) برای رفع مشکل دریافت کنند. این کار زمان‌بر است. اگر کامپیوترها بسیار حیاتی و مهم باشند، ممکن است به جای انتظار برای به‌روزرسانی، بهتر باشد از نسخه پشتیبان یا ویژگی بازیابی داخلی ویندوز (shadow copy) استفاده کنند تا سیستم را به حالت قبل از بروز مشکل برگردانند.

تنظیم دستی رفع خطای صفحه آبی 
تنظیم دستی رفع خطای صفحه آبی مرگ

چگونه کامپیوتر خود را تعمیر کنید و خطای Blue Screen را از بین ببرید

بور گفت اولین قدم برای رفع خطای صفحه آبی مرگ ، راه‌اندازی مجدد کامپیوتر است که باید پس از راه‌اندازی مجدد گزینه “حالت امن” را بدهد. (شما اتصال شبکه نخواهید داشت و این عمدی است).

مرورگر فایل را باز کنید و جایی که CrowdStrike نصب شده است را پیدا کنید، احتمالاً در پوشه‌ای به نام C:\Windows\system32\CrowdStrike. “بسیار مراقب باشید که با هیچ چیز دیگری در پوشه system32 دستکاری نکنید، زیرا می‌توانید مشکلات کاملاً جدیدی ایجاد کنید.”

در پوشه CrowdStrike به دنبال فایلی به نام C-00000291*.sys بگردید، سپس آن فایل را حذف کرده و کامپیوتر را مجدداً راه‌اندازی کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر