coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بررسی شیائومی میکس فلیپ ؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت‌های تاشوی جدید شیائومی

در این مطلب با بررسی شیائومی میکس فلیپ همراه شما هستیم؛ اولین گوشی شیائومی با طراحی تاشوی صدفی و امکاناتی مثل پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3.

خرید بلیط هواپیما

میکس فلیپ جدیدترین گوشی تاشوی شیائومی است که از دو جهت بین گوشی‌های شیائومی اولین محسوب می‌شود. اولین مورد، نمایشگر کوچک 4.01 اینچی بیرونی این گوشی و دومین مورد، نمایشگر داخلی 6.86 اینچی داخلی گوشی است که نسبت به همه گوشی‌های شیائومی موجود در بازار بزرگتر محسوب می‌شود.

این گوشی تاشوی شیائومی حس و حال خوبی در دست دارد و کار کردن با آن چه در حالت باز و چه بسته بسیار راحت است. در واقع بررسی Xiaomi Mix Flip نشان داده که انحنای بسیار کوچک به کار رفته در این گوشی، حس و حال خیلی خوبی در دست ایجاد می‌کند.

در حالت بسته می‌توانید به راحتی و با یک دست از نمایشگر بیرونی گوشی استفاده کنید و در حالت باز، گوشی کاملاً شبیه به یک پرچمدار است. در ادامه مطلب با بررسی شیائومی میکس فلیپ همراه شما هستیم و علاوه بر ارزیابی دقیق‌تر طراحی این گوشی، مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن را به طور کامل بررسی می‌کنیم. اگر شما هم به گوشی‌های تاشو علاقه دارید، با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بررسی شیائومی میکس فلیپ

بر خلاف شیائومی میکس فولد، مدل فلیپ اولین گوشی ارایه شده توسط شیائومی با طراحی صدفی است. در جعبه مشکی رنگ این گوشی، خود گوشی به همراه یک قاب پلاستیکی محکم و یک شارژر 67 واتی شیائومی (به همراه کابل USB شارژر) قرار دارد. این گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3، دوربین‌های اصلی و تله فوتوی 50 مگاپیکسلی، قابلیت ضبط ویدیوهای 8K و باتری 4780 میلی‌آمپر ساعتی با سرعت شارژ باسیم 67 وات است.

بررسی شیائومی میکس فلیپ
بررسی شیائومی میکس فلیپ

مشخصات شیائومی میکس فلیپ را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

بررسی شیائومی میکس فلیپ مشخصات فنی شیائومی میکس فلیپ
طراحی و ساختار
  • حالت تاشو 74 × 74 × 16 میلی‌متر
  • حالت باز 167.5 × 74× 7.6 میلی‌متر
  •  وزن 190 یا 192 گرم
  • دو سیم کارته (نانو سیم و دوآل استندبای)
  • قسمت جلو پلاستیکی (در حالت باز)، قسمت جلو گلس (در حالت تاشو)، پشت گلس، فریم آلومینیوم، لولای استیل
  • رنگ بندی مشکی، سفید، بنفش
نمایشگر
  • LTPO AMOLED تاشو با 1 میلیارد رنگ، دالبی ویژن، HDR10+، نرخ نوسازی 120 هرتز و اوج روشنایی 3000 نیت
  • 6.86 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه حدود 87.5 درصد
  • رزولوشن 2912× 1224 پیکسل، تراکم پیکسل حدود 460  ppi
  • نمایشگر دوم بیرونی AMOLED با 68 میلیارد رنگ، دالبی ویژن، HDR10+، نرخ نوسازی 120 هرتز و اوج روشنایی 3000 نیت در حالت peak
  • 4 اینچ
  • رزولوشن 1208× 1392 پیکسل، تراکم پیکسل حدود 460  ppi
  • ضد خش و ضربه
نرم‌افزار
  • اندروید 14 با رابط کاربری HyperOS
تراشه
  • اسنپدراگون 8 نسل 3 (تولید شده با فرایند 4 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای شامل 1 هسته 3.3 گیگاهرتزی کورتکس X-4 با 2 هسته 3.2 گیگاهرتزی کورتکس A-720 و 2 هسته 3 گیگاهرتزی کورتکس A720 و 2 هسته 2.3 گیگاهرتزی کورتکس A520
  • پردازنده گرافیکی Adreno 750
رم و حافظه داخلی
  • رم 12 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی
  • رم 12 گیگابایتی با حافظه داخلی 512 گیگابایتی
  • رم 16 گیگابایتی با حافظه داخلی 1 ترابایتی
  • درگاه حافظه ندارد
دوربین اصلی
  • 50 مگاپیکسل، لنز واید، PDAF و لرزشگیر OIS با دیافراگم f/1.7
  • 50 مگاپیکسلی تله فوتو با PDAF، قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری و دیافراگم f/2.0
  • فلش ال‌ای‌دی، پانوراما، HDR و لنز لایکا
  • قابلیت ضبط ویدیوی 8k با نرخ 24 فریم بر ثانیه، 4k با نرخ 24، 30 و 60 فریم بر ثانیه،  1080 پیکسل با نرخ 30، 60، 120، 240 و 960 فریم بر ثانیه و 720 پیکسل با نرخ 1920 فریم بر ثانیه، دالبی ویژن HDR
دوربین سلفی
  • 32 مگاپیکسلی واید، با دیافراگم f/2.0
  • دالبی ویژن HDR
  • قابلیت ضبط ویدیوی 4k با نرخ‌های 30 و 60 فریم بر ثانیه، 1080 پیکسل با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض با ظرفیت 4780 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ باسیم 67 وات
صدا
  • اسپیکر استریو
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6/7، دو باند، وای فای دایرکت
  • بلوتوث نسخه  5.4 وA2DP ،LE ، aptX HD, aptX Adaptive, LHDC
  • NFC دارد
  • رادیو ندارد
  • GPS (L1+L5), BDS (B1I+B1c+B2a), GALILEO (E1+E5a), QZSS (L1+L5), NavIC (L5), GLONASS
  • USB Type-C 2.0
  • اینترنت 5G
سنسورها
  • اثر انگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، قطب نما، مجاورت، ژیروسکوپ، فشارسنج
قیمت شیائومی میکس فلیپ حدود 760 یورو

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین سلفی

بررسی شیائومی میکس فلیپ از نظر طراحی و ساختار

کار کردن با شیائومی میکس فلیپ با وزن 190 گرم و ابعاد 167.5 × 74 × 7.6 میلی‌متر (حالت باز) و 74×74×16 میلی‌متر (حالت بسته) بسیار راحت است. این گوشی شیائومی فریم تقریباً تختی دارد اما گوشی‌های آن تیز و زاویه دار نیست. گلس پشت گوشی حالت مخملی نرمی دارد و لمس کردن آن بسیار لذت بخش است. اما متأسفانه این قسمت از گوشی به راحتی دچار خط و خش می‌شود. از طرفی، خوشبختانه لک و اثر انگشت زیادی روی این قسمت از گوشی باقی نمی‌ماند.

بررسی شیائومی میکس فلیپ

رنگ بندی شیائومی میکس فلیپ هم شامل مشکی، سفید، بنفش و مدل الیاف نایلونی است. لولای این گوشی شیائومی بسیار محکم به نظر می‌رسد و طراحی آن به صورتی است که می‌توان گوشی را در هر زاویه‌ای باز کرد. تنها زاویه‌ای که گوشی کمی برای آن چالش دارد، حالت قبل از رسیدن به 90 درجه است. به غیر از این، لولای گوشی به راحتی باز و بسته می‌شود و در حالت بسته، بین دو نیمه گوشی هیچ فضای خالی وجود ندارد.

چین روی نمایشگر گوشی هم قابل حس کردن و هم قابل مشاهده است. قطعاً به مرور به این موضوع عادت می‌کنید اما اولین بار که گوشی را از جعبه خارج می‌کنید، متوجه حضور آن خواهید شد. می‌توانید در حالت بسته از میکس فلیپ برای تماس استفاده کنید چون یک میکروفون دیگر آن در خارج از لولا نصب شده است. اما باز کردن گوشی برای پاسخ دادن به تماس‌ها در گوشی‌های تاشو، حس و حال خاص و متفاوتی دارد.

بررسی شیائومی میکس فلیپ از نظر نمایشگر

نقد و بررسی شیائومی میکس فلیپ را با نگاهی به مشخصات نمایشگر این گوشی ادامه می‌دهیم. این گوشی شیائومی دارای دو نمایشگر است. نمایشگر تاشوی این گوشی از نوع LTPO AMOLED با قابلیت پشتیبانی از دالبی ویژن، نرخ نوسازی 120 هرتز و اوج روشنایی 3000 نیت است.

بررسی شیائومی میکس فلیپ

نمایشگر اصلی گوشی تصویر بسیار واضح و شارپی دارد. اما پلاریزر این نمایشگر به جای حالت قائم با یک زاویه مورب نصب شده و به همین دلیل، دیدن تصویر با عینک آفتابی پلاریز شده سخت است. حداکثر روشنایی این نمایشگر به 3000 نیت می‌رسد و از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر میکس فلیپ، با لایه UTG حفاظت شده که 2.25 برابر محکم‌تر از CPI است.

با توجه به این که میکس فلیپ از زاویه‌های چرخش مختلف پشتیبانی می‌کند، کاربران می‌توانند از دوربین‌های پشت گوشی برای گرفتن عکس‌های سلفی باکیفیت استفاده کنند؛ طوری که همزمان تصویر خودشان را روی نمایشگر کاور ببینند.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های میان رده 2024

بهترین گوشی های پایین رده 2024

در واقع، یکی از مهم‌ترین مشخصات Xiaomi Mix Flip نمایشگر کاور 4 اینچی این گوشی با رزولوشن 1240 پیکسل، نرخ نوسازی 120 هرتز و روشنایی 3000 نیت است. علاوه بر وجود مشخصات فنی سطح بالا در این نمایشگر، شیائومی آن را به روشی کاملاً مفید و مناسب پیاده سازی کرده است. می‌توانید از این نمایشگر به سبک صفحه قفل استفاده کنید یا با درج انواع ویجت‌ها و اپلیکیشن‌های طراحی شده برای این قسمت، تجربیات کاربری بهتری داشته باشید.

اگر اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی برای نمایشگر بیرونی بهینه سازی شده باشند، می‌توانید با آنها در این قسمت کار کنید. بررسی گوشی شیائومی میکس فلیپ نشان می‌دهد که اپلیکیشن‌هایی مثل Gaode Maps، Baidu Maps و انواع اپلیکیشن‌های خرید آنلاین و سفارش غذا برای این نمایشگر بهینه سازی شده‌اند.

بررسی شیائومی میکس فلیپ

نمایشگر بیرونی می‌تواند اپلیکیشن‌های شخص ثالث را به صورت تمام صفحه و با نسبت ابعاد 16 به 9 هم نشان دهد. این نسبت ابعاد به نسبت ابعاد تصویر آیفون 4 اپل بسیار نزدیک است. قسمت اپلیکیشن نمایشگر می‌تواند بدون برش تصویر و به صورت کامل، نیازهای کاربران گوشی‌های هوشمند را رفع کند.

سمت چپ پایین این نمایشگر، پنجره هوشمند نام دارد که می‌تواند دسته‌بندی‌های مختلف مثل آب و هوا، ساعت، تقویم، موزیک، کارهای اخیر و غیره را نمایش دهد.

بررسی گوشی شیائومی میکس فلیپ نشان می‌دهد که می‌توان قسمت پنجره هوشمند را کنار کشید تا فضای بیشتری برای کیبورد باز شده و امکان استفاده کامل از این نمایشگر برای استفاده از اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی از جمله وی‌چت فراهم شود.

بررسی شیائومی میکس فلیپ از نظر عملکرد

همانطور که در جدول مشخصات فنی Xiaomi Mix Flip مشاهده می‌کنید، این گوشی مجهز به چیپ ست جدید 8 هسته‌ای اسنپدراگون 8 نسل 3 است که اوج عملکرد آن نسبت به نسل قبل 30 درصد افزایش یافته و مصرف انرژی پردازنده آن هم 34 درصد کاهش پیدا کرده است. اندازه هسته جی‌پی‌یوی این گوشی 20 درصد و حداکثر عملکرد آن 30 درصد افزایش داشته و مصرف انرژی جی‌پی‌یو هم 38 درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین، این پردازنده از نظر عملکرد هوش مصنوعی 98 درصد ارتقاء یافته است.

بررسی شیائومی میکس فلیپ

ترکیب این پردازنده قوی با رم و حافظه گوشی، یک سیستم پرچمدار مجهز را تشکیل می‌دهد.

به دلیل طراحی خاص و متفاوت بدنه این گوشی، برای شیائومی میکس فلیپ از یک سیستم تخلیه گرمای 3 محوره و موادی مخصوص استفاده شده که گرمای گوشی را به خوبی استخراج می‌کند.

شیائومی میکس فلیپ در تست AnTuTu V10 به امتیاز 1862679 دست پیدا کرده و برای سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو به ترتیب به امتیازهای 402484 و 748995 رسیده است.

این گوشی در تست تک هسته‌ای گیک‌بنچ امتیاز 2107 و در تست چند هسته‌ای امتیاز 6429 را کسب کرده است.

در بررسی شیائومی میکس فلیپ این گوشی بازی افتخار پادشاهان (King of Glory) را با نرخ فریم بالا، رزولوشن بسیار زیاد و کیفیت تصویر عالی اجرا کرده است. در نهایت، این بازی طی 1 ساعت با میانگین نرخ 119.6 فریم بر ثانیه، میانگین مصرف انرژی 2.92 وات، و بهره‌وری انرژی مناسب اجرا شده است. بیشترین دمای ثبت شده برای نمایشگر بیرونی 39.1 درجه و برای بدنه داخلی گوشی، 42.5 درجه است.

در مجموع، ارزیابی عملکرد این گوشی در بازی‌های مختلف نشان داده که اولویت اصلی در طراحی میکس فلیپ حفظ عملکرد گوشی همزمان با پیشگیری از داغ شدن آن بوده تا حتی پس از یک ساعت اجرای بازی، باز هم بتوان به راحتی گوشی را در دست گرفته و با آن کار کرد.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های گیمینگ 2024

بهترین گوشی های سامسونگ 2024

بررسی شیائومی میکس فلیپ از نظر باتری و سرعت شارژ

نقد و بررسی شیائومی میکس فلیپ را با نگاهی به باتری این گوشی ادامه می‌دهیم. باتری شیائومی میکس فلیپ با استفاده از تکنولوژی energy tank ساخته شده و با داشتن ظرفیت 4780 میلی‌آمپرساعت، تراکم انرژی آن 779Wh / L است. بنابراین، باتری این گوشی جزء باتری‌های پرظرفیت محسوب می‌شود. بعلاوه، این باتری پس از 1600 چرخه، 80 درصد از ظرفیت خودش را حفظ می‌کند. این باتری بزرگ قابلیت پشتیبانی از شارژ سرعت 67 وات را هم دارد.

بررسی شیائومی میکس فلیپ

MIX Flip مجهز به قابلیت‌هایی مثل تراشه Surge R1 Dual Battery Equalization و تراشه مدیریت باتری است که به مدیریت بهتر شارژ/دشارژ و افزایش ماندگاری شارژ گوشی کمک می‌کند.

بررسی شیائومی میکس فلیپ نشان می‌دهد که این گوشی ظرف 15 دقیقه تا 50 درصد و ظرف 25 دقیقه تا 78 درصد شارژ می‌شود. پس از رسیدن به شارژ 90 درصد، حالت شارژ قطره‌ای فعال می‌شود و در این مرحله، حدود 10 دقیقه زمان می‌برد تا گوشی 100% شارژ شود.

برای تست ماندگاری شارژ باتری شیائومی میکس فلیپ از ابزاری به نام Battery Dog استفاده شده است. در حالت پیش فرض، این نرم‌افزار تست‌های فشار سی‌پی‌یو، جی‌پی‌یو، وبگردی، پخش ویدیو و غیره را اجرا می‌کند. این نرم‌افزار حین تست، سطح روشنایی را به صورت خودکار روی حالت 50 درصد تنظیم کرده، قابلیت تنظیم خودکار روشنایی را خاموش کرده و بلندی صدای گوشی را روی 30 درصد قرار می‌دهد.

پس از اجرای این تست، تا حدی که شارژ باتری Xiaomi Mix Flip به 20 درصد برسد، رکورد ماندگاری شارژ 9 ساعت و 8 دقیقه ثبت شده است که رکورد خوب و قابل توجهی محسوب می‌شود.

بررسی شیائومی میکس فلیپ از نظر دوربین

سیستم دوربین شیائومی میکس فلیپ شامل یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی و یک تله فوتوی 50 مگاپیکسلی است. یکی از تصمیمات عجیب شیائومی برای این گوشی، عدم استفاده از دوربین اولتراواید است. ظاهراً طبق تحقیقات شیائومی بیشتر کاربران دوربین تله فوتو را به اولتراواید ترجیح می‌دهند. اما واقعیت این است که می‌توان با استفاده از حسگر رزولوشن بالا و زوم دیجیتال، دوربین تله فوتو را شبیه‌سازی کرد؛ در حالی که هیچ راهی برای شبیه‌سازی دوربین اولتراواید وجود ندارد.

بررسی شیائومی میکس فلیپ

در عین حال، حسگرهای به کار رفته برای سیستم دوربین Xiaomi Mix Flip کاملاً قوی و پیشرفته هستند. حسگر اصلی گوشی، یک حسگر لایت فیوژن 800 از برند لایکا و مجهز به سیستم لرزشگیر OIS است. لنز تله فوتوی 50 مگاپیکسلی این گوشی هم از فاصله فوکوس 9 سانتی‌متر پشتیبانی می‌کند.

متأُسفانه، در مدت کوتاه کار با میکس فلیپ امکان بررسی کامل عملکرد دوربین این گوشی در طی روز وجود نداشته اما این گوشی شیائومی در محیط‌هایی تاریک تصاویری با رنگ‌های زیبا ثبت می‌کند. همچنین، کنترل نویز بسیار عالی انجام شده و مشکلاتی مثل نورپردازی بیش از حد و غیره در تصویر مشاهده نمی‌شود. اطلاعات مربوط به سایه‌ها و نورها هم به خوبی ثبت می‌شود.

لنز تله فوتوی Xiaomi Mix Flip هم عملکرد و کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد. این دوربین هم از نظر رنگ و جزئیات شبیه به دوربین اصلی است. پس از برش فاصله کانونی، این دوربین بهتر می‌تواند سوژه عکس را به تصویر کشیده و هایلایت کند.

جمع‌بندی

در پایان بررسی شیائومی میکس فلیپ که طی زمان محدودی انجام شده، می‌توان گفت که این گوشی یکی از بهترین مدل‌های تاشوی موجود در بازار با طراحی شیک و عملکرد قوی است. این گوشی شیائومی با داشتن تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 عملکردی در سطح گوشی‌های پرچمدار دارد؛ اما در طراحی آن، هدف اصلی دستیابی به بالاترین سطح عملکرد نبوده بلکه هدف این بوده که مصرف انرژی هم به خوبی کنترل شده و تجربیات کاربری مناسبی ایجاد شود. در مجموع این گوشی شیائومی پیشرفت خوبی را در بازار گوشی‌های تاشو نشان می‌دهد که امیدواریم ادامه‌دار باشد.

سوالات پرتکرار

قیمت Xiaomi Mix Flip چقدر است؟

در حال حاضر قیمت شیائومی میکس فلیپ حدود 760 یورو است.

شیائومی میکس فلیپ چند دوربین دارد؟

سیستم دوربین شیائومی میکس فلیپ شامل یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی و یک تله فوتوی 50 مگاپیکسلی است. این گوشی یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم دارد.

نمایشگر شیائومی میکس فلیپ چند اینچی است؟

نمایشگر اصلی این گوشی 6.86 و نمایشگر کاور آن 4 اینچی است.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بررسی شیائومی میکس فلیپ چیست؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر