coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

نازک‌ترین تراشه حافظه گوشی هوشمند با ظرافت یک ناخن رونمایی شد

سامسونگ از نازک‌ترین تراشه حافظه LPDDR5X DRAM جهان رونمایی کرد که تنها 0.65 میلی‌متر ضخامت دارد، یعنی به نازکی یک ناخن. این تراشه برای گوشی‌های هوشمند پیشرفته طراحی شده که معمولاً دارای واحد پردازش عصبی (NPU) داخلی برای پردازش‌های هوش مصنوعی روی دستگاه هستند.


بیشتر بخوانید:


تراشه جدید LPDDR5X DRAM سامسونگ: نازک‌ترین تراشه حافظه 12 نانومتری جهان

تراشه جدید LPDDR5X DRAM سامسونگ، نازک‌ترین تراشه 12 نانومتری دنیا بوده که در ظرفیت‌های 12 گیگابایت و 16 گیگابایت موجود است. این تراشه با استفاده از چهار لایه انباشته ساخته شده که هر کدام دارای دو تراشه DRAM LPDDR هستند.

به دلیل داشتن پروفیل نازک، فضا بیشتری در دستگاه‌های موبایل فراهم می‌کند که امکان طراحی بهتر حرارتی را مهیا می‌سازد. به گفته سامسونگ، تراشه جدید حافظه، مقاومت حرارتی را تا 21.2 درصد نسبت به تراشه نسل قبلی LPDDR5X بهبود می‌بخشد.

تراشه جدید LPDDR5X DRAM سامسونگ: نازک‌ترین تراشه حافظه 12 نانومتری جهان

سامسونگ برای کاهش ارتفاع تراشه، برد مدار چاپی (PCB)، ترکیبات قالب‌گیری اپوکسی (EMC) و فرآیند پشت‌لپینگ را بهینه کرده است. این شرکت قصد دارد به زودی این تراشه جدید را به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند عرضه کند.

همچنین اعلام کرده که به زودی تولید تراشه‌های 24 گیگابایتی (6 لایه‌ای) و 32 گیگابایتی (8 لایه‌ای) LPDDR را برای دستگاه‌های موبایل آینده آغاز خواهد کرد.

یونگ چئول بِی، معاون اجرایی تیم برنامه‌ریزی محصول حافظه سامسونگ، گفت: “تراشه LPDDR5X DRAM سامسونگ استاندارد جدیدی برای راه‌حل‌های هوش مصنوعی با کارایی بالا روی دستگاه تعیین می‌کند، و نه تنها عملکرد عالی LPDDR را ارائه می‌دهد بلکه مدیریت حرارتی پیشرفته‌ای را در یک بسته بندی فوق‌العاده جمع و جور فراهم می‌کند. ما به نوآوری مداوم از طریق همکاری نزدیک با مشتریان خود متعهد هستیم و راه‌حل‌هایی را ارائه می‌دهیم که نیازهای آینده بازار DRAM کم‌مصرف را برآورده کند.”

بیشتر بخوانید:

منبع: sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر