coinex
otetmarket
propification.com

سامسونگ هدستی برای رقابت با اپل ویژن پرو ندارد؛ دستگاه واقعیت گسترده سامسونگ چیست؟

اوایل سال 2023 بود که سامسونگ طی رویداد معرفی سری گلکسی S23، یک «تجربه واقعیت گسترده» را به نمایش گذاشت. بسیاری بر این باور بودند که دستگاه واقعیت گسترده سامسونگ یک هدست خواهد بود که ترکیبی از ویژگی‌های واقعیت گسترده و واقعیت ترکیبی را ارائه می‌کند و رقیب اصلی اپل ویژن پرو خواهد بود.

اما به گزارش sammobile، دستگاه واقعیت گسترده سامسونگ اصلا هدست نیست و احتمالا، یک عینک خواهد بود.

راهنمای خرید تکراتو

آنچه از دستگاه واقعیت گسترده سامسونگ

این احتمال وجود دارد که دستگاه XR سامسونگ یک عینک واقعیت افزوده باشد که با گوشی‌های گلکسی جفت می‌شود. وقتی گوگل، کوالکام و سامسونگ اوایل امسال اعلام کردند که می‌خواهند با همکاری یکدیگر، یک دستگاه واقعیت گسترده (Extended Reality) تولید کنند، بسیاری افراد انتظار داشتند که این دستگاه، یک هدست رده بالای XR باشد. اما مدیرعامل کوالکام، کریستیانو آمون در مصاحبه با CNBC فاش کرده که این دستگاه، یک عینک هوشمند واقعی ترکیبی است که قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند را دارد.

دستگاه واقعیت گسترده سامسونگ

چنین دستگاه‌هایی معمولا اطلاعات مفیدی را در بالای واقعیتی که از طریق عینک‌ می‌بینید، نمایش می‌دهند. برای مثال، زمانی که در حل مسیریابی به سمت مقصدی هستید، گوگل مپس می‌‌تواند اطلاعات بیشتری را به نمایش بگذارد و در عین حال که مسیر واقعی را از طریق عینک می‌بینید، نشانگرهایی را روی مسیر به شما نشان دهد. هنوز مشخص نیست که سامسونگ فقط روی چنین عینکی کار می‌کند یا اینکه هدستی شبیه به اپل ویژن پرو هم خواهد داشت.

این دستگاه واقعیت گسترده سامسونگ احتمالا به تراشه کوالکام اسنپدراگون مجهز می‌شود. همچنین نسخه جدیدی از اندروید برای آن طراحی می‌شود که سازگار با دستگاه‌های واقعیت افزوده،‌ واقعیت مجازی و واقعیت گسترده باشد. آخرین تراشه کوالکام برای عینک‌های واقعیت افزوده، تراشه اسنپدراگون AR2 Gen 1 است که در سال 2022 راه‌اندازی شد. البته، بعید است که از همین تراشه در عینک واقعیت گسترده سامسونگ استفاده شود.

این موضوع کمی گیج‌کننده است؛ چون تراشه Snapdragon XR2+ Gen 2 که با همکاری کوالکام و گوگل طراحی و دو ماه قبل راه‌اندازی شده، برای هدست‌ها طراحی شده است، نه عینک‌های واقعیت افزوده.

کریستیانو آمون طی مصاحبه خود با CNBC همچنین اعلام کرد:

این دستگاه، یک محصول جدید خواهد بود. چیزی که واقعا انتظار دارم خروجی این همکاری باشد، این است که همه افرادی که گوشی دارند، یک عینک هم بخرند که با آن سازگاری داشته باشد. فکر می‌کنم باید به جایی برسیم که این عینک‌ها، هیچ تفاوتی با عینک‌های معمولی یا آفتابی که افراد استفاده می‌کنند، نداشته باشند.

آمون در این مصاحبه گفت هوش مصنوعی مولد، یک «ماده گمشده‌» در بازار واقعیت ترکیبی است که حالا آن را در اختیار داریم. او همچنین اضافه کرد که از عینک هوشمند Ray-Ban Meta که سال گذشته راه‌اندازی شده و به تراشه Snapdragon AR1 Gen 1 chip مجهز شده بسیار راضی است.

اگر سامسونگ واقعا بخواهد یک عینک هوشمند را به بازار عرضه کند، حتما رقیب جدی عینک هوشمند ری‌بن متا خواهد بود. همچنین، قیمت مناسب‌تری نسبت به هدست خواهد داشت و افراد بیشتری می‌توانند از آن استفاده کنند.

نظر شما درباره دستگاه واقعیت گسترده سامسونگ که احتمالا یک عینک است چیست؟ آیا سامسونگ می‌تواند چنین فناوری را فراگیر کند؟ دیدگاه خود را با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر