;
coinex

بررسی اپل ویژن پرو ؛ انقلابی در هدست‌های واقعیت ترکیبی

بررسی اپل ویژن پرو نشان می‌دهد که این هدست گران قیمت و پیشرفته جدید اپل، خلاقانه‌ترین محصول این شرکت بعد از اولین مدل آیفون است.

اپل ویژن پرو یک هدست واقعیت ترکیبی بسیار فوق‌العاده و مجهز به تکنولوژی‌هایی پیشرفته برای دنبال کردن حرکات سر و چشم است. این عینک هوشمند اپل، به اکوسیستمی از اپلیکیشن‌های جذاب واقعیت افزوده و ویدیوهای سه بعدی دسترسی دارد. این هدست می‌تواند راهکار بسیار خوبی برای توسعه قابلیت‌های مک باشد.

در عین حال، بررسی اپل ویژن پرو نشان داده که این محصول باگ‌هایی دارد که شرکت اپل باید روی آنها کار کند از جمله Digital Persona که جای کار زیادی دارد.

در ادامه این مطلب، با نقد و بررسی هدست اپل ویژن پرو با شما همراه هستیم که این روزها هیاهوی زیادی در اینترنت بر پا کرده و به شما توضیح می‌دهیم که اپل ویژن پرو چیست؟ برای چه کاربرانی طراحی شده؟ قیمت آن چقدر است و چه کارهایی می‌توان با این محصول جدید اپل انجام داد. برای پیدا کردن پاسخ همه این سوالات، تا پایان این مطلب با ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بررسی اپل ویژن پرو

عینک واقعیت مجازی اپل، در یک جعبه بزرگ زیبا در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که لوازم مختلفی داخل آن قرار دارند؛ از جمله خود هدست، مسدود کننده نور (Light Seal)، کوسن مسدود کننده نور، بند Solo Knit (بند پهنی که پشت سر قرار می‌گیرد) و بند Dual Loop. قطعه بعدی، باتری اپل ویژن پرو است که دائماً به هدست وصل است. یک کوسن مسدود کننده نور ضخیم‌تر، پارچه تمیز کننده و آداپتور 30 واتی USB-C هم در این جعبه وجود دارند.

بررسی اپل ویژن پرو
بررسی اپل ویژن پرو

قیمت اپل ویژن پرو از 3500 دلار شروع می‌شود؛ در نتیجه این هدست، یک محصول بسیار گران قیمت است اما همانطور که اشاره شد، Vision Pro نوآورانه‌ترین محصول اپل در حدود یک دهه اخیر است که پکیجی کامل از قابلیت‌های پردازشی و سرگرمی با طراحی بسیار شیک محسوب می‌شود.

در جدول زیر، مشخصات Apple Vision Pro را مشاهده می‌کنید و در ادامه مطلب، بررسی این هدست اپل را از زوایای مختلف ادامه می‌دهیم.

مشخصات بررسی اپل ویژن پرو
شروع قیمت 3499 دلار
سیستم‌عامل VisionOS
تراشه ها M2 و R1
نمایشگر میکرو OLED (با 23 میلیون پیکسل، نرخ نوسازی 90، 96 و 100 هرتز)
حافظه داخلی 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت
دوربین دوربین سه بعدی Stereoscopic با قابلیت ضبط ویدیو و تصاویر فضایی (18 میلی‌متری با دیافراگم f/2.0)
حسگرها 2 دوربین اصلی، 6 دوربین رو به محیط اطراف، 4 دوربین پیگیری حرکات چشم، دوربین TrueDepth، اسکنر LiDAR، 4 واحد اندازه گیری اینرسی، حسگر سوسو زدن، حسگر نور محیط
احرازهویت OpticID (بر اساس عنبیه)
صدا پادهای صدای فضایی با قابلیت دنبال کردن سر به روش پویا و آرایه 6 میکروفون
وایرلس وای فای 6 و بلوتوث 5.3
ماندگاری شارژ باتری 2 ساعت برای استفاده‌های عمومی و 2.5 ساعت پخش ویدیو
وزن 21.2 – 22.9 اونس (حدود 600 گرم)

بررسی اپل ویژن پرو از نظر طراحی

بررسی اپل ویژن پرو را با نگاهی به طراحی این هدست شروع می‌کنیم. به راحتی می‌توان گفت که اپل ویژن پرو، شیک‌ترین هدستی است که تا بحال ساخته شده؛ پنل شیشه‌ای منحنی شکل، زیبایی خاصی به این هدست بخشیده و طراحی ماژولار هم امکان تنظیم دقیق آن را فراهم می‌کند. البته این هدست به هیچ وجه سبک نیست و مثلاً ممکن است بعد از نیم ساعت، سنگینی آن را روی گونه‌های خودتان حس کنید.

بررسی اپل ویژن پرو

هنگام سفارش دادن ویژن پرو، چهره کاربر اسکن می‌شود (مثل همان کاری که هنگام تنظیم فیس آی‌دی انجام می‌دهید) تا Light Seal که از نفوذ نور به داخل عینک جلوگیری می‌کند، کاملاً متناسب با ابعاد و حالت چهره فرد طراحی شود.

با خرید هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو دو بند در اختیار شما قرار می‌گیرد. بند اول یعنی Solo Knit Band حالت کشسانی دارد و با استفاده از آن، به راحتی می‌توانید ویژن پرو را روی سر قرار داده و بردارید و محکم یا شل بودن آن را تنظیم کنید.

بند بعدی یعنی Dual Loop Band به محکم باقی ماندن هدست روی سر کمک می‌کند؛ چون این بند، دور قسمت بالایی و پشت سر شما کشیده می‌شود. استفاده از این بند برای فعالیت‌های طولانی مدت‌تر راحت‌تر است چون به تحمل وزن هدست کمک می‌کند.

بسته به تنظیمات Light Seal و بند دور سر، وزن هدست اپل ویژن پرو بین 1.3 تا 1.4 پوند است (حدود 600 گرم) یعنی بیشتر از یک آیپد پروی 11 اینچی. برای مقایسه بهتر، لازم به ذکر است که وزن متا کوئست 3 حدود 1.1 پوند و وزن هدست متا کوئست پرو 1.6 پوند است.

بررسی اپل ویژن پرو و تجربه استفاده از این هدست جذاب اپل، نشان می‌دهد که استفاده چند ساعته از این هدست چندان خسته کننده نیست؛ اما با توجه به سنگین بودن آن، هر از گاهی نیاز به یک وقفه خواهید داشت.

بررسی اپل ویژن پرو

در سمت راست Apple Vision Pro یک پیچ دیجیتال قرار دارد که با استفاده از آن، می‌توانید از هر منویی، وارد صفحه اصلی شوید. با چرخاندن پیچ دیجیتال، می‌توانید غوطه ور شدن در محیط فعلی را افزایش دهید (در ادامه بیشتر راجع به این قابلیت صحبت می‌کنیم) و میزان بلندی صدا را تنظیم کنید. دکمه سمت چپ هدست برای ضبط ویدیو و عکس و همچنین تأیید خریدها قابل استفاده است.

همانطور که اشاره شد، این عینک اپل طراحی ماژولار دارد. قسمت Light Seal و Light Seal Cushion به صورت مغناطیسی به دستگاه متصل می‌شوند و می‌توان به راحتی و با کشیدن برچسب‌های نارنجی رنگ، بندها را عوض کرد. البته، بهتر بود که این اتصال مغناطیسی کمی قوی‌تر باشد چون هر از گاهی، Light Seal از هدست جدا می‌شود.

بررسی اپل ویژن پرو از نظر اینترفیس و دنبال کردن حرکات چشم و دست

بررسی گجت جدید اپل نشان می‌دهد که این محصول از نظر راحتی استفاده از آن، کاملاً متفاوت و انقلابی است. هیچ کنترلری وجود ندارد که لازم باشد با آن کار کنید. کافیست به آیتم مورد نظر نگاه کنید و بعد با به هم زدن انگشتان اشاره و شست، آن را انتخاب کنید.

بررسی اپل ویژن پرو

فرایند تنظیم هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو ، شامل دنبال کردن یکسری نقاط روی صفحه و انتخاب آنها است. سپس، یک صفحه خوشامدگویی حاوی آیکن‌هایی شبیه به iOS نمایش داده می‌شود.

در ابتدا، Vision OS نمای دنیای واقعی را به شما نشان می‌دهد، چون هدف ویژن پرو این است که محتوای دیجیتال را وارد محیط واقعی کند نه اینکه این دنیا را کاملاً کنار بزند. سرعت بالای تراشه R1 اپل هم باعث می‌شود که تصاویر ظرف 12 میلی‌ثانیه روی نمایشگر microOLED ویژن پرو نمایش داده شوند – یعنی 8 برابر سریع‌تر از پلک زدن.

همچنان که به صفحه اصلی این هدست خیره شده و چشمان خودتان را از آیکنی به آیکن دیگر حرکت می‌دهید، این آیکن‌ها روشن شده و آماده انتخاب می‌شوند که این طراحی، تجربه استفاده از هدست اپل را بسیار لذت بخش‌تر می‌کند.

بررسی اپل ویژن پرو

تکنولوژی دنبال کردن حرکات چشم در این عینک واقعیت مجازی به قدری قوی است که از آن برای احرازهویت کاربران از طریق OpticID استفاده می‌شود و به نوعی حکم فیس آی‌دی را برای چشم دارد. این تکنولوژی بسیار خوب کار می‌کند اما ظاهراً هر از گاهی، تشخیص دقیقی ندارد؛ در نتیجه گاهی اوقات باید از کیبورد شناور مجازی هدست برای فعال کردن OpticID استفاده کنید.

می‌توانید به راحتی و با به هم زدن انگشتان و کشیدن آنها در جهت مورد نظر، صفحه را از راست به چپ و از بالا به پایین پیمایش کنید. زوم کردن صفحات و تصاویر هم به راحتی قابل انجام است؛ کافیست انگشتان خودتان را به هم زده و به از هم باز کنید.

وقتی در محیط تاریک از هدست اپل ویژن پرو استفاده کنید، هشداری دریافت خواهید کرد که در آن اعلام شده در چنین محیطی نمی‌توانید حرکات دست خودتان را ببینید. اما در این محیط هم خود هدست، به خوبی حرکات دست را شناسایی کرده و دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید

بهترین گجت ها برای کودکان 2024

بهترین گجت های گیمینگ 2024

بررسی اپل ویژن پرو از نظر پردازش محیطی و کار

مسلماً، کاربران درباره کاربردهای این هدست سوالات زیادی دارند و به همین دلیل در این قسمت از بررسی اپل ویژن پرو ، نگاهی به کاربردهای آن داریم.

بررسی اپل ویژن پرو

می‌توانید از این عینک واقعیت مجازی برای انجام همزمان چند کار استفاده کنید. مثلاً سافاری را در مرکز دید داشته باشید؛ با چرخیدن به سمت چپ، از Siri بخواهید که اپلیکیشن اسلک را راه‌اندازی کند و با چرخیدن به سمت راست، اپل موزیک را برای شما باز کند تا همزمان، یک موزیک هم در پس‌زمینه داشته باشید.

بهتر اینکه، می‌توانید با انتخاب نوار پایین اپلیکیشن، آن را در فضای مجازی خودتان جابجا کنید و با شروع از گوشه سمت راست پایین صفحه و کشیدن با انگشت، اندازه اپلیکیشن‌ها را تغییر دهید. برای بستن اپلیکیشن، می‌توانید به علامت ضربدر پایین پنجره خیره شوید یا از Siri بخواهید که همه اپلیکیشن را ببندد. همچنین، هر زمان که مایل بودید می‌توانید با نگه داشتن پیچ دیجیتال، به صفحه اصلی برگردید.

با نگاه کردن به بالا و کلیک کردن روی فلش رو به پایین هم می‌توانید وارد مرکز کنترل شده و در آنجا محیط را تغییر داده، حالت مهمان را فعال کرده، به بلوتوث و وای فای دسترسی پیدا کرده، شروع به ضبط تصویر کنید و غیره.

یکی دیگر از کنترل‌های موجود در این قسمت، قابلیت اتصال به مک است اما می‌توانید تنها با نگاه کردن به دسکتاپ مک هم آن را وارد محیط مجازی ویژن پرو کنید. مثلاً وقتی لپ تاپی مثل مک بوک پرو در کنارتان باشد، یک دکمه اتصال شناور را در تصویر هدست مشاهده می‌کنید که می‌توانید با زدن انگشتان به هم، تصویر آن را وارد عینک مجازی خودتان کنید.

در این حالت هم کیبورد و موس به شکل معمول و بدون تأخیر کار می‌کنند و در صورت تمایل می‌توانید در اپلیکیشن‌های Apple Vision Pro هم با آنها کار کنید.

بررسی اپل ویژن پرو از نظر محیط‌ها

در این قسمت از بررسی گجت جدید اپل ، نگاهی به محیط‌های مجازی این هدست داریم. یکی از ویژگی‌های متفاوت اپل ویژن پرو این است که می‌توانید محیط‌هایی با طراحی مختلف را داشته باشید که با اسامی مثل Moon، Haleakalā و غیره شناخته می‌شوند.

بررسی اپل ویژن پرو

مثلاً در حالت Mount Hood، یکسری شن و ماسه را زیر پای خودتان می‌بینید به همراه آب جاری و کوه‌هایی در پس‌زمینه. می‌توانید با چرخاندن پیچ دیجیتال، شدت غرق شدن در این محیط را تنظیم کنید (چرخاندن در جهت عقربه‌های ساعت، حضور این محیط را بیشتر می‌کند و بالعکس).

یکسری محیط هم مخصوص اپلیکیشن‌های مختلف وجود دارد. مثلاً برای اپل تی وی پلاس، یک محیط سینمایی مخصوص تماشای فیلم‌ها وجود دارد یا محیط دیزنی پلاس که برج Avengers در پس‌زمینه آن قرار دارد و غیره.

بررسی اپل ویژن پرو از نظر قابلیت تایپ و ورودی‌های صوتی

برای وارد کردن متن در هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو ، می‌توانید از کیبورد شناور استفاده کنید که عملکرد چندان خوبی ندارد؛ چون اولاً فاقد بازخوردهای لمسی است و دوماً سرعت تایپ با آن چندان زیاد نیست.

بررسی اپل ویژن پرو

می‌توانید با استفاده از صدا هم متن را به این هدست وارد کنید. مثلاً، اگر در سافاری باشید و به آیکن میکروفون در نوار آدرس خیره شده و آدرس یک سایت را بخوانید، به صورت خودکار وارد آن سایت می‌شوید.

برای ورود راحت‌تر و سریع‌تر متن هم می‌توانید از یک کیبورد بلوتوثی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

بهترین مانیتورهای گیمینگ 2024

بهترین مانیتورهای برنامه نویسی 2024

بررسی اپل ویژن پرو از نظر فیلم‌های سه بعدی، صدا و ویدیوهای فراگیر

با وجود اینکه عینک اپل هنوز در ابتدای کار قرار دارد، باز هم مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای است که می‌تواند جذابیت زیادی برای تماشای فیلم‌های سه بعدی داشته باشد.

بررسی اپل ویژن پرو

در حال حاضر، صدها فیلم سه بعدی در اپل تی وی پلاس وجود دارند که تماشای آنها با این هدست بسیار لذت بخش است؛ از جمله مرد پولادین یا براداران سوپر ماریو که مثلاً در این فیلم، هنگام فرار ماریو از دست دشمنان این طور به نظر می‌رسد که این شخصیت از تصویر بیرون می‌پرد.

همچنین، بررسی گجت جدید اپل نشان می‌دهد که صدای این هدست به طرز شگفت آوری بسیار خوب است. دو پاد صوتی روی بند هدست در نزدیک گوش قرار دارند که صدایی بسیار قوی و متوازن ایجاد کرده و مثلاً می‌توانید تشخیص دهید که یک شخصیت همزمان با حرف زدن، از سمت چپ وارد تصویر شده و دیگری از سمت راست.

صدای این هدست قدرت و وضوح بسیار خوبی دارد؛ اما دقت داشته باشید که ممکن است اطرافیان هم این صداها را بشنوند، بنابراین می‌توانید از ایرپاد با این هدست استفاده کنید به خصوص ایرپاد پرو 2 با قابلیت اتصال USB-C که صدای بدون اتلاف دارد.

برای تجربه کردن سطح جدیدی از لذت و سرگرمی می‌توانید از فرمت جدیدی به نام ویدیوهای فراگیر استفاده کنید که تجربه تصویر سه بعدی را با ضبط ویدیوهای 8K با زاویه دید 180 درجه برای شما فراهم می‌کند و لذت و هیجان تماشای فیلم‌ها و صحنه‌های هیجان انگیز را چندین برابر افزایش می‌دهد.

همچنین، شرکت اپل با مثال‌های دیگری هم نشان داده که فرمت Immersive Video چقدر به واقعیت نزدیک است. مثلاً هنگام تماشای مسابقه‌های فوتبال با این فرمت، سطح جدیدی از غرق شدن در بازی را تجربه می‌کنید. با توجه به اینکه اپل حق پخش مسابقه‌های بیسبال و فوتبال آمریکا را دارد، این قابلیت می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

بررسی اپل ویژن پرو از نظر عکس و ویدیوهای فضایی

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای عینک اپل قابلیت پشتیبانی از ویدیو و عکس‌های فضایی است. می‌توانید با استفاده از خود هدست، عکس و ویدیوهای سه بعدی ثبت کنید یا با آیفون 15 پرو و پرو مکس اپل، ویدیوی سه بعدی (نه عکس) ضبط کنید.

بررسی اپل ویژن پرو

بررسی اپل ویژن پرو نشان می‌دهد که ویدیوهای سه بعدی این هدست کاملاً واقع‌گرایانه هستند و بهترین نتایج در حالتی ایجاد می‌شود که سوژه‌ها متحرک بوده و خود کاربر نسبتاً ثابت باشد. برای ضبط ویدیوهای فضایی با هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو می‌توانید از دکمه بالای سمت چپ هدست استفاده کنید که کار کردن با آن لذت زیادی دارد.

همچنین، عینک ویژن پروی اپل با نمایش تصاویر پانوراما در اطراف، جان تازه‌ای به این تصاویر بخشیده؛ طوری که انگار شما در مرکز فریم قرار دارید. قطعاً با داشتن ویژن پرو، انگیزه بیشتری برای گرفتن عکس‌های پانوراما پیدا می‌کنید؛ اما با استفاده از این عینک، حتی عکس‌های معمولی که قبلاً در گالری داشتید هم بسیار متفاوت و فراگیر به نظر می‌رسند.

بررسی اپل ویژن پرو از نظر اپلیکیشن‌ها

در حال حاضر، هدست اپل ویژن پرو با انواع اپلیکیشن‌های آیپد و آیفون سازگار است اما بدون شک استفاده از اپلیکیشن‌های اختصاصی ویژن پرو، جذابیت بیشتری دارد. در حال حاضر تعداد این اپلیکیشن‌ها تنها 600 مورد است اما تجربه کار با بعضی از آنها فوق‌العاده خاص و جذاب است.

بررسی اپل ویژن پرو

یکی از جذاب‌ترین اپلیکیشن‌های هدست اپل، djay است که با فعال کردن آن، تجهیزات میکس موزیک در دسترس شما قرار می‌گیرد. واقع‌گرایی این اپلیکیشن و امکان تعامل با انواع دکمه‌ها و قابلیت‌ها، نقش آفرینی به عنوان یک دی‌جی مجازی را تبدیل به یک تجربه بسیار جذاب کرده‌اند.

SkyGuide اپلیکیشن جذاب دیگری است که با فعال کردن آن، وارد یک رصدخانه می‌شوید و می‌توانید صورت‌های فلکی مختلف را مشاهده کرده و با استفاده از یک اشاره گر لیزری، طرح‌های دلخواه را رسم کنید.

اپلیکیشن جالب بعدی، JigSpace است که به شما امکان می‌دهد انواع مدل‌ها و انیمیشن‌های سه بعدی را رسم کنید؛ از موتور هواپیما گرفته تا خودروهای فرمول وان و غیره که همگی بسیار واقع‌گرایانه هستند؛ حتی از نظر انعکاس نور.

بررسی اپل ویژن پرو

اپلیکیشن جالب و هیجان انگیز بعدی، Encounter Dinosaurs است که یکی از بهترین نمونه‌ها برای به تصویر کشیدن امکانات هدست اپل محسوب می‌شود. با فعال کردن این اپلیکیشن، یک پروانه شروع به پرواز کرده و روی دست شما قرار می‌گیرد؛ همزمان، یک دایناسور غول پیکر وارد صحنه شده و وقتی متوجه نگاه شما می‌شود، طوری به سمت شما حمله می‌کند که تنها چند اینچ با شما فاصله دارد. در مجموع، این تجربه بسیار هیجان انگیز و دلهره آور است.

لازم به ذکر است که در حال حاضر اپلیکیشن‌هایی مثل نت‌فلیکس و یوتیوب برای این عینک‌های هوشمند قابل استفاده نیستند که انتظار می‌رود در آینده شاهد تغییر این شرایط باشیم.

بیشتر بخوانید

بهترین هدفون های با سیم 2024

بهترین هندزفری های گردنی 2024

بررسی اپل ویژن پرو از نظر بازی‌ها

بررسی گجت جدید اپل نشان می‌دهد که در حال حاضر بازی‌های خیلی قوی برای این هدست وجود ندارند. اما یکسری بازی بومی خوب برای اپل ویژن طراحی شده که می‌توانید آنها را با حرکت دست کنترل کنید؛ همچنین اپلیکیشن‌های آیپدی که می‌توانید اندازه آنها را بزرگ کرده و با دسته آنها را اجرا کنید.

بررسی اپل ویژن پرو

Synthriders یک بازی واقع‌گرایانه‌تر است که برای متا کوئست هم منتشر شده؛ در این بازی، می‌توانید توپ‌های شناور و اشعه‌های نوری را به صورت مجازی لمس و کنترل کنید که هماهنگ با بیت آهنگ به سمت شما پرتاب می‌شوند و در عین حال، باید از موانع مختلف هم عبور کنید. در مجموع، Synthriders یک نمونه بسیار خوب از واقعیت ترکیبی است.

بازی بعدی، مینی گلف What the Golf? است که در آن می‌توانید زمین بازی را در قسمت دلخواهی از اتاق قرار داده و شروع به بازی کنید. برای ضربه زدن به توپ، می‌توانید انگشتان خودتان را اطراف آن قرار داده و بعد به عقب بکشید؛ سپس فلشی را مشاهده می‌کنید که می‌توانید با دستان خودتان آن را هدایت کنید. یکی از ویژگی‌های خیلی خوب این بازی این است که می‌توانید به راحتی با جابجا شدن خودتان، زاویه دید را تغییر دهید؛ بدون اینکه تصویر دچار وقفه شود.

بازی بعدی، SonicDreamTeam است که جزء بازی‌های آیپد محسوب شده و اکشن و گرافیک‌های بسیار روانی دارد اما در اصل، یک تجربه 2 بعدی روی یک نمایشگر بسیار بزرگ است. در صورت داشتن یک مک بوک قدرتمند هم می‌توانید بازی‌های مک را روی ویژن پرو اجرا کنید.

بررسی اپل ویژن پرو از نظر تکنولوژی‌های EyeSight و Persona

بررسی اپل ویژن پرو نشان می‌دهد که اپل مایل نبوده کاربران این برند هنگام استفاده از این عینک‌های هوشمند از دنیای واقعی فاصله بگیرند؛ در نتیجه، چند قابلیت برای حفظ ارتباط با دیگران طراحی کرده است.

بررسی اپل ویژن پرو

اولین قابلیت EyeSight است که با استفاده از آن، وقتی دیگران سعی دارند هنگام کار با این هدست با شما ارتباط برقرار کنند، می‌توانند نسخه دیجیتال چشمان شما را مشاهده کنند. بنابراین، همزمان که در حال مشاهده محتوا هستید و فرد دیگری وارد اتاق قدم می‌شود، ممکن است یک پرتوی نور را جلوی تصویر مشاهده کند؛ اما با نزدیک‌تر شدن فرد و شروع به گفتگو با شما، شخص وارد محدوده دید شما شده و طرف مقابل هم چشمان شما را خواهد دید.

قابلیت بعدی، Persona است که هنوز در نسخه بتا قرار دارد و به ظاهر بیشتر شبیه به امکانات متاورس است تا اپل؛ اما می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد؛ به خصوص هنگام برقراری تماس‌های فیس تایم.

Persona یک آواتار 3 بعدی از شما است که می‌توانید آن را با اسکن کردن چهره خودتان با استفاده از دوربین‌های جلوی ویژن پرو ایجاد کنید. این عینک واقعیت مجازی، شما را برای تنظیم این آواتار راهنمایی می‌کند و بعد از اسکن چهره، ظرف کمتر از یک دقیقه این آواتار را برای شما طراحی می‌کند که از منظر فنی بسیار جالب و واقع‌گرایانه است.

می‌توانید این Persona را به شکل دلخواه تغییر داده و حتی ویژگی‌هایی مثل رنگ پوست و روشنایی را تنظیم کرده و جلوه‌های مختلف پرتره مانند به آن بدهید. همچنین، امکان اضافه کردن عینک دیجیتال هم به این شخصیت وجود دارد؛ اما نمی‌توانید کارهایی مثل تغییر جواهرات یا استفاده از لباس‌های مختلف را انجام دهید.

بررسی اپل ویژن پرو

در تماس‌های ویدیویی هم می‌توانید نمای Vision Pro خودتان و اپلیکیشن‌هایی که با آنها کار می‌کنید را به اشتراک بگذارید که این قابلیت برای همکاری مجازی بسیار مفید است.

بررسی اپل ویژن پرو از نظر عملکرد

تراشه M2 اپل ویژن پرو که برای پردازش‌های عمومی این عینک‌های هوشمند طراحی شده و تراشه R1 که مسئولیت پردازش ورودی‌های دوربین، حسگرها و میکروفون را برعهده دارد، هر دو قدرت چشمگیری دارند. در مجموع، عملکرد ویژن پرو کاملاً روان و سریع است؛ حتی هنگام کار کردن با چند اپلیکیشن، تماشای فیلم‌های سه بعدی یا اجرای بازی‌های سنگین. دمای هدست هم به هیچ وجه افزایش پیدا نمی‌کند.

هر از گاهی یکسری باگ در Apple Vision Pro مشاهده می‌شود؛ مثلاً ممکن است یک اپلیکیشن خاص باز نشود که برای حل این مشکل باید هدست را برداشته و دوباره روی سر قرار دهید.

یا مثلاً ممکن است گاهی اوقات Siri بهضی از اپلیکیشن‌ها را باز نکند و یا OpticID آن طور که باید کار نکند که در حالت دوم، خود هدست شما را راهنمایی می‌کند تا مثلاً با پایین‌تر قرار دادن آن، این مشکل رفع شود.

بیشتر بخوانید

بهترین هدست بلوتوثی 2024

بهترین هدفون های نویز کنسلینگ 2023

بررسی اپل ویژن پرو از نظر باتری

برای کار با این گجت های اپل باید باتری آلومینیومی آنها را همراه داشته باشید که این اجبار چندان خوشایند نیست. این باتری 12.4 اونس وزن دارد، بنابراین نسبت به آیفون 15 پرو مکس (7.8 اونس) سنگین‌تر است و با وجود بلند بودن سیم، وقتی غرق در بازی‌ها یا تجربیات دیگر شده و ناگهان حرکت می‌کنید، ممکن است سیم باتری کشیده شود. بعلاوه احتمال پیچ خوردن این سیم هم مثل هر سیم دیگری وجود دارد.

بررسی اپل ویژن پرو

ماندگاری شارژ باتری اپل ویژن پرو، برای استفاده‌های عمومی 2 ساعت و برای پخش ویدیو 2.5 ساعت است.

اگر قرار است دائماً از ویژن پرو استفاده کنید، می‌توانید آداپتور USB-C ارایه شده را به آن وصل کنید. بعضی از عینک‌های هوشمند طراحی شده برای واقعیت ترکیبی مثل متا کوئست 3 و متا کوئست پرو، باتری داخلی دارند که کار کردن با آنها راحت‌تر است اما این باتری‌ها دارای نیروی کمتری هستند.

بررسی اپل ویژن پرو از نظر قیمت و تاریخ عرضه

پیش سفارش اپل ویژن پرو شروع شده و تاریخ عرضه این گجت های اپل دوم فوریه (13 بهمن) بود. قیمت اپل ویژن پرو از 3499 دلار شروع می‌شود. مدل پایه این هدست 256 گیگابایت حافظه دارد. قیمت این هدست با 512 گیگابایت، 3699 دلار و با یک ترابایت حافظه 3899 دلار است. این هدست در بازار ایران، از 250 تا 350 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

بررسی اپل ویژن پرو

قیمت لنزهای ZEISS برای این گجت های اپل 99 دلار و قیمت لنزهای تجویزی، 149 دلار است که به روش مغناطیسی و به آسانی به هدست وصل می‌شوند. همچنین، در صورت استفاده از Apple Care+ باید 499 دلار بیشتر هزینه کنید که شامل 2 سال تعمیر نامحدود و حفاظت در برابر آسیب می‌شود.

برای این هدست، اپل لوازم جانبی مختلفی طراحی شده از جمله کیس مسافرتی 199 دلاری و هولدر باتری Belkin با قیمت 49 دلار.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی اپل ویژن پرو پرداخته و با امکانات و تکنولوژی‌های این گجت های اپل آشنا شدیم. قطعاً با توجه به قیمت بالای Vision Pro، کاربران زیادی از این محصول استقبال نمی‌کنند؛ اما تجربه استفاده از این عینک هوشمند اپل نشان می‌دهد که این محصول، نوآورانه‌ترین محصول ارایه شده توسط شرکت اپل، بعد از اولین گوشی آیفون است.

از جمله امکانات این عینک‌های هوشمند می‌توان به نمایشگر بسیار واضح microOLED با قابلیت نمایش ویدیوهای به شدت واقع‌گرایانه اشاره کرد و رابط کاربری بسیار جذابی که حرکات چشم و دست را به خوبی دنبال می‌کند. همچنین، تکنولوژی چند پردازشی این هدست‌ها بسیار پیشرفته است به خصوص وقتی به طور همزمان، از اپلیکیشن‌های مک استفاده کنید.

در رابطه با سرگرمی، تجربه ویدیوهای 3 بعدی در Vision Pro کاملاً بی‌نظیر است به خصوص ویدیوهای همه جانبه و فراگیر که پتانسیل بسیار زیادی برای متحول کردن انواع فیلم‌ها و رویدادها از جمله مسابقات ورزشی و کنسرت‌ها دارند. همچنین، ویدیوها و عکس‌های فضایی متحرک هم می‌توانند قاب جدیدی از خاطرات گذشته را پیش روی شما باز کنند.

مسلماً اپلیکیشن ویژن پرو هنوز در ابتدای راه است و جای کار بیشتری دارد. ایراد بعدی، باتری متصل به دستگاه است که هر از گاهی می‌تواند مزاحم باشد و همچنین طراحی شخصیت‌ها که چندان واقع‌گرایانه نیست.

در نهایت، می‌توان گفت که هدست ویژن پروی اپل، یک محصول انقلابی است اما هنوز جای کار بیشتر را دارد.

سوالات پرتکرار

اپل ویژن پرو چیست؟

اپل ویژن پرو یک عینک واقعیت ترکیبی (ترکیب واقعیت مجازی و واقعیت افزوده) است که نمایشگری با رزولوشن بسیار بالا و پیکسل‌هایی بیشتر از تلویزیون‌های 4K دارد و با استفاده از آن به انواع اپلیکیشن‌ها، فیلم‌ها و قابلیت‌های مختلف دسترسی خواهید داشت.

قیمت اپل ویژن پرو چقدر است؟

قیمت اپل ویژن پرو از 3499 دلار شروع می‌شود. مدل پایه این هدست 256 گیگابایت حافظه دارد؛ قیمت این هدست با 512 گیگابایت، 3699 دلار و با یک ترابایت حافظه 3899 دلار است. این هدست در بازار ایران، از 250 تا 350 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

آیا برای کار کردن با اپل ویژن پرو باید آیفون داشته باشیم؟

برای اینکه تصویر را با اپل ویژن Pro به اشتراک بگذارید، باید یک آیفون یا آپد با iOS 17.2 یا جدیدتر، یک مک با سیستم‌عامل macOS 12 یا جدیدتر، اپل تی‌وی (نسل 2 یا جدیدتر) یا یک تلویزیون هوشمند سازگار با ایرپلی داشته باشید.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بررسی اپل ویژن پرو چیست؟ به نظر شما این هدست ارزش خرید را دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر