coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

نتیجه بنچمارک دایمنسیتی 9400 مشخص شد؛ ضعیفتر از اسنپدراگون 8 نسل 4

نتیجه بنچمارک دایمنسیتی 9400 مدیاتک در پلتفرم گیک‌بنچ ظاهر شد. نتایج نشان می‌دهند که این تراشه عملکرد ضعیف‌تری نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت.

این روزها شایعات مربوط به پردازنده‌های پرچمدار شرکت‌های مشهور در این زمینه، در حال افزایش است. امروز نیز تنها با گذشت یک روز از انتشار نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام، رقیب این تراشه یعنی دایمنسیتی 9400 مدیاتک در Geekbench ظاهر شده است.  البته نتایج ظاهر شده در پلتفرم بنچمارک گیک‌بنچ بر مبنای تست CPU نیستند، بلکه یک امتیاز معیار ایجاد شده توسط هوش مصنوعی هستند.

راهنمای خرید تکراتو

نتیجه بنچمارک دایمنسیتی 9400

به گزارش وب‌سایت خبری gizmochina، نتایج قرار گرفته در لیست گیک‌بنچ نشان می‌دهد که امتیاز Dimensity 9400 در تست‌های تک هسته‌ای، چند هسته‌ای و وظایف Quantized به ترتیب برابر با 1501، 1906 و 1793 است. از آنجایی که امتیازدهی به کمک هوش مصنوعی یک ابزار جدید در Geekbench است، اطلاعات کافی برای مقایسه این امتیازها با نتایج رقبایی مانند Snapdragon 8 Gen 4 در دست نیست.

نتیجه بنچمارک دایمنسیتی 9400
نتایج بنچمارک تراشه دایمنسیتی 9400 مدیاتک

نکته قابل توجه این است که نتایج بنچمارک، پیکربندی هشت هسته‌ای برای پردازنده Dimensity 9400 را تایید می‌کند. این پیکربندی سه قسمتی از یک هسته قدرتمند Cortex-X5 با سرعت 3.63 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-X4 با سرعت 2.80 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A725 با سرعت 2.10 گیگاهرتز تشکیل شده است.

در نگاه اولیه، حداکثر سرعت 3.63 گیگاهرتز برای دایمنسیتی 9400 در مقایسه با رقبا بسیار ضعیف به نظر می‌رسد. چرا که منابع معتبر می‌گویند اسنپدراگون 8 نسل 4 از حداکثر سرعت 4.32 گیگاهرتز و سری A18 اپل از حداکثر سرعت 4.04 گیگاهرتز پشتیبانی خواهند کرد.

با این حال، ادعا می‌شود که این تراشه 30 درصد بهبود عملکرد، 35 درصد بازده انرژی بهتر و 40 درصد بهبود عملکرد هوش مصنوعی را ارائه خواهد داد. آیا این پیشرفت برای شکست دادن یا مساوی کردن نتایج با سایر رقبا از شرکت‌های کوالکام و اپل کافی است؟ برای پاسخ به این سوال، باید منتظر بمانیم تا ببینیم عملکرد این محصولات در دنیای واقعی به چه گونه خواهد بود.

از آنجایی که انتظار می‌رود اولین گوشی مجهز به تراشه جدید مدیاتک در اوایل ماه اکتبر به بازار عرضه شود، لازم نیست برای رسیدن به پاسخ این سوال، مدت زیادی به انتظار بنشینیم. شایعه شده است که اولین گوشی‌ها از سری Vivo X200 خواهند بود و پس از آن احتمالا خط تولید Oppo Find X8 از همین تراشه استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره نتیجه بنچمارک دایمنسیتی 9400 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر