coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

ویژگی های موشک خیبرشکن و رضوان ؛ جدیدترین سامانه های موشکی سپاه

امروز در مراسم رژه هفته دفاع مقدس ، جدیدترین سامانه های موشکی سپاه پاسداران معرفی شدند. در ادامه مطلب به ویژگی های موشک خیبرشکن و رضوان می‌پردازیم.

امروز 31 شهریور 1403 است که مصادف شده با ولادت پیامبر اکر (ص) و هفته دفاع مقدس. در این روز نیروهای مسلح در مراسم رژه 31 شهریور گرد هم آمده و بدین‌وسیله هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود. در مراسم رژه هفته دفاع مقدس ارتش، سپاه و دیگر یگان‌های نظامی ایران حضور دارند تا مراسم رژه به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

راهنمای خرید تکراتو

دقایقی پیش در خبری از جدیدترین دستاوردهای پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران گفتیم که ساعتی پیش در این مراسم رونمایی شدند. حال حاشیه برگزای رژه 31 شهریور 1403 ، سپاه پاسداران دو نمونه از بهترین موشک‌های خود را به نمایش گذاشت. در ادامه مطلب به معرفی ویژگی های موشک خیبرشکن و رضوان می‌پردازیم.

ویژگی های موشک خیبرشکن و رضوان

موشک دوربرد خیبرشکن یکی از موشک‌های نسل سوم سپاه پاسداران است که در دسته راکت‌های راهبردی قرار می‌گیرد. این موشک بالستیک یکی از بهترین موشک‌های ایران است که با سوخت جامد کار می‌کند و قدرت مانوزپذیری بالایی در هنگام فرود دارد. این یعنی موشک خیبرشکن به راحتی می‌تواند در برابر سامانه ضد موشکی مقاومت کرده و از آن عبور کند. توانایی مانورپذیری راکت خیبرشکن بوسیله طراحی خاص کلاهک جنگی و بالک‌های خاص آن بوجود آمده است.

موشک خیبرشکن همچنین سبک‌ترین موشک نسل سوم سپاه پاسداران است که به طرز عجیبی بهینه شده است. ضمناً به علت این ویژگی، زمان آماده‌سازی آن نیز در برابر دیگر همتایانش تا 1 ششم کمتر است. این موشک می‌تواند قبل از ورود به جو به سرعتی معادل 4 تا 5 ماه برسد.

از جمله توانمندی‌های موشک خیبرشکن می‌توان به سرعت بسیار بالا و چابکی این موشک اشاره کرد که با توانایی نابود کردن هدفی به فاصله 1450 کیلیومتری را دارد. لازم به ذکر است که این موشک دوربرد توسط متخصصین نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است. در تصویری زیر مشخصات موشک خیبرشکن به خوبی قابل مشاهده است:

ویژگی های موشک خیبرشکن و دزفول

ویژگی های موشک رضوان

موشک رضوان نسل جدید موشک های هایپرسونیک سپاه پاسداران است که از ویژگی‌های کاربردی بسیار بهره‌مند است. این موشک نیز در دسته موشک‌های بالستیک دوربرد قرار دارد که توانایی منهدم کردن اهداف حیاتی، حساس و مهم دشمن را داراست. موشک بالستیک رضوان با سوخت مایع کار می‌کند و در مأموریت به صورت تک‌مرحله‌ای (جدا شدن سرجنگی) عمل می‌کند.

در توضیح سرعت موشک رضوان بهتراست بدانید که این موشک توانایی خمله‌ور شدن به سمت هدف یا سرعتی معادل 8 ماخ را دارد. برد راکت رضوان 1400 کیلومتر است که از سکوهای ثابت و متحرک پرتاب شده و توانایی بالایی در اصابت و هدایت‌پذیری با دقت را دارد.

در وصف موشک رضوان گفته شده که این موشک ناشناخته‌ترین موشک اسرائیل‌زن و یکی سریع‌ترین موشک‌های نظامی جهان و همچنین آخرین نسل از سری موشک‌های «قیام» است. در تصویر زیر ویژگی‌ها و مشخصات موشک رضوان قابل مشاهده است:

ویژگی های موشک خیبرشکن و دزفول

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در مورد توانایی نظامی ایران در ساخت انواع موشک‌‌های نظامی چیست؟ لطفاً نظرات خود را درخصوص دو موشک خیبرشکن و رضوان بیان کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر