coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

زاکربرگ : ارتباط مستقیم شبکه‌های اجتماعی با سلامت روان نوجوانان اثبات نشده است

دسترسی کودکان و نوجونان به شبکه‌های اجتماعی، چند وقتی است که به یکی از معضلات مهم غول‌های فناوری چون متا و گوگل تبدیل شده است. همین موضوع باعث شده که مارک زاکربرگ در جدیدترین مصاحبه‌اش این مسئله را عنوان کند.

ورج به تازگی مصاحبه‌ای از مارک زاکربرگ مدیرعامل متا، منتشر کرده است. به گزارش theverge، زاکربرگ منکر ارتباط مستقیم شبکه‌های اجتماعی با سلامت روان نوجوانان شده است. به بیان او چنین مسئله‌ای هرگز اثبات نشده و اکثر مطالعات معتبر، خلاف آن را ثابت می‌کنند.

راهنمای خرید تکراتو

موضوع رسیدگی به حریم خصوصی نوجوانان در فضای مجازی از اوایل سال 2021 شروع شد. در آن زمان اسنادی منتشر شد که نشان می‌داد اینستاگرام از نقص قوانین و تاثیر مخرب شبکه‌های اجتماعی بر نوجوانان آگاه است. همین موضوع باعث شد قانون‌گذاران بیشتر در این بخش سخت‌گیری کنند.

چند هفته‌ی پیش مشخص شد که اینستاگرام برای محدودتر کردن دسترسی نوجوانان به فضای مجازی تمهیدات تازه‌ای اتخاذ کرده است. یکی از این تغییرات، افزودن ویژگی Sleep Mode به این پیام‌رسان محبوب است که ارسال پیام خصوصی به نوجوانان را محدودتر می‌کند.

متا در ادامه ویژگی‌های جدیدی را در اختیار والدین قرار داد تا بتوانند نظارت بیشتری بر فعالیت فرزندان خود داشته باشند. گرچه به نظر می‌رسد که زاکربرگ با این موضوع چندان موافق نیست اما پیگیری‌های انجام شده تاثیر خود را گذاشته است.

زاکربرگ : مسئولیت تایید سن اپلیکیشن‌ها بر عهده اپل و گوگل است

اگر خاطرتان باشد، اوایل سال 2024 اعضای کنگره‌ی آمریکا زاکربرگ را برای حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر فضای اجتماعی مجازی فرا خوانند. مدیرعامل متا در دفاعیات خود اعلام کرد که مطالعات انجام شده، ارتباط مستقیم شبکه‌های اجتماعی با سلامت روان نوجوانان را ثابت نکرده‌اند. زاکربرگ در مصاحبه جدیدش هم این موضوع را عنوان کرده است.

زاکربرگ : ارتباط مستقیم شبکه‌های اجتماعی با سلامت روان نوجوانان اثبات نشده است

به نظر می‌رسد کارشناسان هم به نوعی با مدیرعامل متا هم نظرند. طبق اعلام آنها شبکه‌های اجتماعی بر نوجوانان هم تاثیر منفی دارد هم مثبت.

زاکربرگ در مصاحبه اخیر خود گفت:

مطالعات دانشگاهی چیزی را نشان می‌دهند که به نظرم با آنچه از عملکرد پلتفرم‌ها دیده‌ام سازگاری بیشتری دارد؛ بااین‌حال در نقطه‌ی مقابل ذهنیت اکثر مردم قرار می‌گیرد و از نگاه من، این فرضیه‌ای است که باید درنظرش بگیریم.

مدیرعامل متا قبلا در اظهارات خود عنوان کرده بود که این مسئله ربطی به پلتفرم‌ها ندارد. به عقیده او، مسئولیت تایید سن اپلیکیشن‌ها باید بر عهده اپل و گوگل باشد که برنامه‌ها را می‌فروشند.

زاکربرگ در پایان مصاحبه خود تاکید کرد، با اینکه ارتباط مستقیم شبکه‌های اجتماعی با سلامت روان نوجوانان اثبات نشده، اما متا همچنان از قانون پیروی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر