coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

آپدیت جدید فیسبوک ؛ برای نمایش محتوای اکانت‌هایی که دنبال نکرده‌اید، آماده شوید

متا اخیرا با بروزرسانی تازه‌ای، دستی به سرو روی فیسبوک کشیده و تغییرات عمده‌ای در الگوریتم‌ها ایجاد کرده است. عمده تغییری که در آپدیت جدید فیسبوک دیده می‌شود پیشنهاد محتوای متنع به کاربران است. در ادامه به تفصیل جزئیات این آپدیت را توضیح داده‌ایم.

به‌گزارش theverge، با آپدیت جدید فیسبوک ، کاربران از محدودیت‌های محتواهای تولید شده توسط دوستان و خانواده‌شان خارج شده و می‌توانند پست‌های منتشر شده‌ اکانت‌هایی که دنبال نکرده‌اند را تماشا کنند. متا به منظور رقابت با دیگر شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص تیک تاک این اقدام را انجام داده است.

راهنمای خرید تکراتو

 

آپدیت جدید فیسبوک چه تغییراتی همراه دارد؟

در این بروزرسانی، تب‌های جدیدی به این پلتفرم اضافه شده که هر یک با هدف مشخصی ایجاد شده‌اند. یکی از تب‌ها لوکال (Local) نام دارد که مطالبی از قبیل رویدادهای محلی، گروه‌ها و بازارچه‌های آنلاین را به کاربران پیشنهاد می‌کند. این قابلیت به طور آزمایشی در 10 شهر بزرگ آمریکا مانند نیویورک و لوس آنجلس فعال شده است. این تب در واقع به نوعی الگوبرداری فیسوبک از پلتفرم‌های محلی مانند Nextdoor محسوب می‌شود که خدماتی شبیه به این تب انجام می‌دهد. البته در ابعادی بزرگتر.

آپدیت جید فیسبوک چه تغییراتی همراه دارد؟

تب دیگری نیز در آپدیت جدید فیسبوک به نام اکسپلور (Explore) ایجاد شده که شباهت زیادی به تب اکسپلور اینستاگرام دارد. این تب محتوای شخصی سازی شده شامل ویدیوها، عکس‌ها و دیگر محتواها براساس سلیقه و علایق فرد انتخاب شده و نمایش داده می‌شوند.

بنابر اعلام متا، در تب اکسپلور، محتواهایی از «افراد واقعی و جوامع تخصصی» مثل راهنماهای سفر و آموزش‌های علمی ارائه می‌شود. همچنین فیسبوک به منظور ارائه‌ی تجربه‌ی شخصی سازی شده‌تر برای کاربران، الگوریتم‌های پیشنهادی خود را تقویت کرده است.

آپدیت جید فیسبوک چه تغییراتی همراه دارد؟

مهم‌ترین دلیلی که متا این تغییرات را در فیسبوک ایجاد کرده، معرفی فید ویدیویی تمام صفحه است. این ویژگی بسیار شبیه به صفحه فور یو (For You) در تیک‌تاک عمل می‌کند و ترکیبی از ویدیوهای کوتاه، بلند و زنده را در یک محیط به نمایش می‌گذارد. اضافه شدن این ویژگی به فیسبوک نشان از تلاش متا برای رقابت مستقیم با تیک تاک دارد؛ پلتفرمی که یکی از پردانلودترین اپلیکیشن های سال 2024 محسوب شده و در سال‌های اخیر رشد چشمگیری در حوزه‌ی محتوای ویدیویی کوتاه داشته است.

متا توضیح داده، از آنجایی که بسیاری از کاربران جوان، زمان قابل توجهی از وقت خود را صرف تماشای ویدیو می‌کنند، به همین دلیل در بروزرسانی فیسبوک، بیشتر بر روی افزایش کیفیت  دقت الگوریتم‌های پیشنهادی در فید ویدیویی تمرکز کرده است.

در این بین مسنجر نیز تغییراتی به خود دیده است. در این برنامه، ویژگی جدیدی به‌نام Messenger Communities معرفی شده که به کاربران اجازه ساخت چندین چت‌روم مختلف و با موضوعات مختلف را در قالب یک جامعه بزرگتر می‌دهد.

آپدیت جدید فیسبوک ؛ برای نمایش محتوای اکانت‌هایی که دنبال نکرده‌اید، آماده شوید

این قابلیت به لحاظ ساختاری بسیار شبیه به پلتفرم‌های ارتباطی همچون Slack و Discord است که امکان سازماندهی بهتر گفتگوها را برای کاربر فراهم می‌کند. البته این چت‌روم‌ها مستقل از گروه‌های فیسبوک عمل می‌کنند و کاربران می‌توانند بدون نیاز به عضویت در گروه‌های فیسبوک از این فضاها استفاده کنند.

ظهور پلتفرم ویدیو محور تیک‌تاک باعث شد بسیاری از سوشال مدیا تغییر رویه دهند و محتواهایی را به نمایش بگذارند که توسط دوستان، مخاطبان و خانواده کاربر منتشر نشده‌‌اند. این الگوریتم با توجه به علایق فرد عمل کرده و کاربر رو به سمت اکانت‌هایی که دنبال نکرده می برد. در چند سال گذشته، متا (شرکت مادر فیس‌بوک) نیز در این مسیر قدم گذاشته است و میزان محتوای پیشنهادی در فیس‌بوک و اینستاگرام به طور مداوم در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر