coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

بررسی اپل واچ سری 10 ؛ باریکتر و شیک‌تر، اما هنوز آشنا

در این مطلب بررسی اپل واچ سری 10 را برای شما آماده کردیم و بعد از ارزیابی امکانات جدید این ساعت هوشمند، نگاهی به قیمت و ارزش خرید آن داریم.

راهنمای خرید تکراتو

مثل سال‌های پیش، تشخیص اپل واچ سری 10 از اپل واچ سری 9 یا 8 در نگاه اول سخت است اما با کمی دقت و بررسی بیشتر، می‌توان متوجه تفاوت‌های این دو سری شد. در واقع، مدل جدید اپل واچ مجهز به سخت‌افزار و نرم‌افزاری بهتر و قوی‌تر شده و تجربه کاربری بهتری را برای طرفداران این برند رقم می‌زند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سری، نمایشگر بزرگتر این ساعت است که تصویر آن از هر زاویه‌ای به خوبی دیده می‌شود و با یک نگاه می‌توان اعلان‌های دریافتی را بررسی کرد. این ساعت اپل دو مدل 42 و 46 میلی‌متری دارد و هر دو با سیستم‌عامل watchOS 11 در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که پردازنده قوی S10 آن را به بهترین شکل اجرا می‌کند.

اگر شما هم تصمیم به خرید این ساعت اپل گرفته‌اید یا بین خرید این مدل و مدل‌های قبلی دچار تردید هستید، بررسی اپل واچ سری 10 که از بهترین ساعت های هوشمند 2024 است، می‌تواند به شما برای انتخاب بهترین گزینه کمک کند.

بررسی اپل واچ سری 10

همانطور که اشاره شد، اپل واچ سری 10 دو مدل 42 و 46 میلی‌متری دارد. قیمت اپل واچ سری 10 از 399 دلار شروع می‌شود و حداکثر قیمت آن 529 دلار است. این قیمت‌ها مربوط به مدل آلومینیوم ساعت هستند. قیمت کالکشن تیتانیم این مدل اپل واچ به 699 دلار می‌رسد و قیمت نسخه اختصاصی هرمس این ساعت، 1249 دلار است.

بررسی اپل واچ سری 10
بررسی اپل واچ سری 10

این ساعت اپل مجهز به نمایشگر OLED با قابلیت همیشه روشن ماندن، ماندگاری شارژ 18 ساعت به بالا، گواهینامه WR50 و امکانات مختلف دیگر است که در جدول مشخصات Apple Watch Series 10 مشاهده می‌کنید.

بررسی اپل واچ سری 10 مشخصات اپل واچ سری 10
طراحی و ساختار
  • مدل 42 میلی‌متری با ابعاد 42× 36× 9.7 میلی‌متر
  • مدل 46 میلی‌متری با ابعاد 46 × 39 × 9.7 میلی‌متر
  • مدل 42 میلی‌متری 30 گرم و مدل 46 میلی‌متری 36.4 گرم
  • آلومینیوم با قسمت پشت فلزی یا تیتانیم
نمایشگر
  • 42 میلی‌متری Retina LTPO3، با OLED زاویه عریض و قابلیت همیشه روشن ماندن و ابعاد 374 × 446
  • 46 میلی‌متری Retina LTPO3، با OLED زاویه عریض و قابلیت همیشه روشن ماندن و ابعاد 416 × 496
باتری
  • ماندگاری شارژ 18 ساعته حالت معمولی – 36 ساعته در حالت Low Power
شبکه و قابلیت‌های اتصال و سنسورها
  • بلوتوث 5.3، وای فای
  • چیپ‌ست نسل دوم Ultra Wideband
  • LTE (قابل انتخاب)
گواهینامه ضد آب WR50 و IP7X

بررسی اپل واچ سری 10 از نظر طراحی

بررسی Apple Watch Series 10 نشان می‌دهد که با وجود شباهت این ساعت و سری 9، مهم‌ترین تغییرات این دو نسل مربوط به طراحی ساعت هستند. این ساعت اپل هم که در دهمین سالگرد رونمایی از اولین مدل اپل واچ معرفی شده، همان طراحی مستطیل شکل با گوشه‌های گرد را دارد، اما زاویه دید نمایشگر این ساعت نسبت به قبل وسیع‌تر شده است.

بررسی اپل واچ سری 10

همانطور که اشاره شد، اپل واچ سری 10 هم دو سایز دارد اما هر دو سایز این ساعت یعنی مدل 42 و 46 میلی‌متری، یک میلی‌متر از قبل بزرگتر شده‌اند. شاید این تغییر ابعاد چندان چشمگیر به نظر نرسد اما قطعاً کاربران اپل واچ 7، 8 یا 9 آن را به خوبی حس می‌کنند؛ به خصوص با توجه به اینکه برای ساعت‌های هوشمند، هر یک میلی‌متر اندازه نمایشگر اهمیت زیادی دارد  و امکان نمایش بهتر آیتم‌ها و تعامل بهتر با تصویر را فراهم می‌کند.

طبق گزارش techradar، تکنولوژی نمایشگر اپل واچ سری 10 هم کمی تغییر کرده و حالا این ساعت مجهز به یک نمایشگر OLED با زاویه دید وسیع‌تر شده که تصویری بسیار روشن و واضح دارد؛ طوری که می‌توانید زیر نور آفتاب هم از آن برای مشاهده زمان، اپلیکیشن‌ها، عکس‌ها یا پاسخ دادن به پیام‌ها استفاده کنید. این نمایشگر مجهز به تکنولوژی LTPO-3 است که امکان روشن ماندن دائم تصویر و کاهش نرخ نوسازی به 1 هرتز را فراهم کرده است.

بررسی اپل واچ سری 10

بررسی اپل واچ سری 10 نشان می‌دهد که این ساعت هم مثل سایر مدل‌های اپل واچ به روش لمسی، از طریق پیچ دیجیتال یا با استفاده از دکمه مستطیلی سمت راست قابل کنترل است. با وجود سیری هم می‌توانید بدون نیاز به استفاده از دست، پیام ارسال کرده، تماس بگیرید، آمار سلامت خودتان را بررسی کرده یا حتی اپلیکیشن‌ها را باز کنید. پیمایش رابط کاربری watchOS 11 هم در این ساعت بسیار راحت شده و می‌توانید به راحتی از همه قابلیت های Apple Watch Series 10 استفاده کنید.

اپل واچ سری 10 چند رنگ و مدل مختلف دارد؛ از جمله رنگ مشکی آلومینیومی براق، به همراه چند رنگ آلومینیوم دیگر و تیتانیم.

این ساعت اپل با وجود داشتن نمایشگر بزرگتر، 1 میلی‌متر از اپل واچ سری 9 یا 8 باریک‌تر شده و تخت‌تر از قبل به نظر می‌رسد. این طراحی باعث شده که Apple Watch سری 10 روی دست سبک‌تر به نظر رسیده و برجستگی کمتری داشته باشد. این تغییر حرکت مثبت خیلی خوبی محسوب می‌شود چون قسمت جلوی اپل واچ سری 10 کاملاً از گلس ساخته شده و برخلاف اولترا 2 حاشیه برجسته‌ای ندارد تا از لمس ناخواسته آن جلوگیری کند.

در مدل‌های تیتانیم روی نمایشگر از گلس یاقوت کبود استفاده شده و برای مدل‌های آلومینیوم هم از Ion-X استفاده شده تا مقاومت نمایشگر افزایش پیدا کند. این ساعت اپل هم مثل سری قبل دارای گواهینامه ضد آب WR50 و گواهینامه IP6X برای مقاومت در برابر نفوذ ذرات جامد است.

پشت اپل واچ سری 10 هم از فلز ساخته شده و ظاهری یکدست‌تر و یکنواخت‌تر به این ساعت می‌دهد. پشت این ساعت هم همان حسگرهای قبل وجود دارند و قابلیت های اپل واچ سری 10 برای نظارت بر سلامت هم مثل قبل هستند.

در مجموع، بررسی Apple Watch Series 10 نشان می‌دهد که طراحی این ساعت به میزان زیادی شبیه به قبل است و ظاهراً اپل تصمیم ندارد که طراحی موفق ساعت‌های خودش را به این زودی ترک کند. در عین حال، یکسری تغییر برای افزایش جذابیت و راحت‌تر شدن استفاده از ساعت پیاده‌سازی شده‌اند که به آنها اشاره شد از جمله طراحی ظریف‌تر و نمایشگر بزرگتر.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت های هوشمند ورزشی

بررسی اپل واچ سری 10 از نظر امکانات

همانطور که در جدول مشخصات اپل واچ سری 10 مشاهده می‌کنید، این ساعت اپل با سیستم‌عامل watchOS 11 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که تغییرات خوبی نسبت به سری قبل دارد. یکی از تغییرات این نسخه، به روزرسانی اسمارت استک (Smart Stack) است که می‌توانید با چرخاندن پیچ دیجیتال یا بالا کشیدن واچ فیس، به آن دسترسی پیدا کنید.

بررسی اپل واچ سری 10

قبلاً در این بخش تنها به یکسری ویجت دسترسی داشتید مثل ویجت موسیقی یا پیش‌بینی هوا و یا حلقه‌های فعالیت. اما حالا watchOS 11 از فعالیت‌های زنده (Live Activities) آیفون هم پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب، وقتی که مثلاً منتظر تاکسی اینترنتی هستید، می‌توانید روی ساعت میزان زمان باقیمانده تا رسیدن راننده را بررسی کنید یا اینکه با یک نگاه به ساعت، متوجه شوید که چقدر تا مقصد فاصله دارید.

این قابلیت مفید برای همه اپلیکیشن‌های آیفون که از Live Activity پشتیبانی می‌کنند، وجود دارد. مثلاً با وجود این قابلیت، وقتی که در حال خواندن یک ایمیل، iMessage یا پیامک از طریق RCS یا یک خبر هستید، می‌توانید به اطلاعات و خطوط بیشتری از متن دسترسی پیدا کنید. این قابلیت به نوعی شبیه به کاری است که گوگل با پیکسل واچ 3 انجام داد و ظاهراً تبدیل به یکی از گرایشات محبوب در دنیای ساعت‌های هوشمند شده است.

بررسی اپل واچ سری 10

در رابطه با نظارت بر سلامت و فعالیت، watchOS 11 امکان تنظیم اهداف روزانه را فراهم کرده است؛ تا اگر مثلاً بعضی روزها به هر دلیلی نیاز به استراحت داشتید، لزومی به تکمیل وظایف آن روز نداشته باشید. قابلیت بعدی Training Load است که سعی دارد تأثیر طولانی‌تر ورزش‌ها بر بدن کاربر را نشان دهد. البته باز هم در این نسخه امکان ثبت آمار گام‌های طی شده، کالری‌ها مصرف شده و تعداد دقایق ورزش وجود دارد.

به دلیل ادامه مشکلات قانونی در آمریکا، هنوز قابلیت نظارت بر اکسیژن خون یا Sp02 در اپل واچ سری 10 وجود ندارد و هنگام باز کردن اپلیکیشن مربوطه، پیام در دسترس نبودن آن را مشاهده می‌کنید. البته این قابلیت برای کاربرانی که اپل واچ سری 10 را در استرالیا یا انگلیس تهیه می‌کنند، قابل استفاده است. قابلیت‌های نظارت بر ضربان قلب، ثبت نوار قلب و اندازه گیری دمای پوست هم در این ساعت کار می‌کنند.

یکی دیگر از ویژگی های Apple Watch Series 10 قابلیت تشخیص وقفه تنفسی است که البته اپل واچ سری 9 و اولترا 2 هم این قابلیت را دریافت می‌کنند. در واقع، پس از دریافت تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا، این قابلیت در watchOS 11 پیاده‌سازی شده و وقفه تنفسی را با استفاده از معیاری به نام Breathing Disturbances (اختلالات تنفسی) تشخیص می‌دهد. در صورت تشخیص چنین وضعیتی، یک اعلان از طریق ساعت دریافت کرده و می‌توانید جزئیات بیشتر را در اپلیکیشن Health iOS یا iPadOS مشاهده کرده و در صورت لزوم با پزشک در میان بگذارید. البته نباید از این قابلیت برای تشخیص پزشکی استفاده کرد و صرفاً باید آن را به عنوان راهنما و سرنخ در نظر بگیرید.

بررسی اپل واچ سری 10

در سمت چپ اپل واچ Series 10 یک اسپیکر بزرگ وجود دارد که صدای تولید شده توسط آن شبیه به اپل واچ سری 9 است. بزرگتر شدن این اسپیکر به دلیل کاهش ضخامت اپل واچ ضروری بوده و امکان پخش مستقیم موزیک، کتاب صوتی و پادکست را از طریق ساعت فراهم می‌کند. البته برای داشتن صدایی باکیفیت‌تر، باید ساعت را با ایرپاد یا آیفون جفت کنید.

اگر از اسمارت واچ خودتان برای تماس با دیگران استفاده می‌کنید، یک الگوریتم شبکه عصبی جدید در این ساعت وجود دارد که صدای شما را تشخیص داده و نویزهای پس زمینه را حذف می‌کند – هم صداهای دائم و هم صداهای ناگهانی. این قابلیت در اپل واچ بسیار خوب و در حد سیستم تفکیک صدای گوشی‌های آیفون کار می‌کند؛ طوری که حتی وقتی در یک محیط شلوغ صحبت می‌کنید، ممکن است مخاطب شما تصور کند که تنها هستید.

قابلیت پشتیبانی از دو Tap که امکان پاسخ دادن به پیام‌ها، کنترل پخش موزیک (با به هم زدن انگشت اشاره و شست) و غیره را فراهم می‌کند، در اپل واچ سری 10 هم به خوبیِ سری 9 یا اولترا 2 کار می‌کند. با استفاده از این قابلیت های Apple Watch Series 10 می‌توانید در مواقع مختلف از جمله وقتی که دستتان پر است، به راحتی از ساعت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند تا 3 میلیون تومان

بررسی اپل واچ سری 10 از نظر عملکرد

نقد و بررسی اپل واچ سری 10 را با ارزیابی عملکرد و قدرت پردازش این ساعت ادامه می‌دهیم. طبق آنچه که در فهرست مشخصات اپل واچ سری 10 مشاهده می‌کنید، این ساعت با پردازنده S10 ساخته شده که تولید شرکت اپل است. با وجود این پردازنده، اپلیکیشن‌ها و سیستم‌عامل ساعت با سرعت بالا اجرا می‌شوند اما بعید است که کاربران اپل واچ سری 9 یا اولترا 2 تغییر چشمگیری را حس کنند؛ چون در اصل، سرعت این پردازنده شبیه به S9 است و صرفاً طوری طراحی شده که امکان نصب آن در سری 10 وجود داشته باشد.

بررسی اپل واچ سری 10

بررسی اپل واچ سری 10 نشان می‌دهد که این ساعت عملکردی شبیه به سایر اسمارت واچ‌های اپل دارد. اپلیکیشن‌ها در این ساعت به سرعت اجرا شده و محتوا به راحتی بارگذاری می‌شود. قابلیت‌های جدید watchOS 11 مثل اسمارت استک، واچ فیس‌های جدید و قابلیت‌های مربوط به ورزش هم همگی به خوبی قابل اجرا هستند.

یکی از جالب‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی های اپل واچ سری 10 ، واچ فیس Flux است. این واچ فیس ساعت جاری را به صورت بالا به پایین و به شکل عدد نمایش می‌دهد و می‌توان رنگ‌های آن را به شکل دلخواه تنظیم کرد. ثانیه شمار این واچ فیس هم به صورت یک خط طراحی شده که از پایین صفحه به بالا حرکت می‌کند. این واچ فیس و واچ فیس‌هایی مثل Photos و Reflections جذابیت اپل واچ را دو چندان کرده‌اند.

بررسی اپل واچ سری 10 نشان می‌دهد که رهگیری پیاده روی، دوچرخه سواری، ورزش‌های قدرتی، یوگا و غیره در این ساعت شباهت زیادی به اپل واچ سری 9، اولترا 2، پیکسل واچ 3 و گلکسی واچ 7 دارد و آمار جمع آوری شده توسط این ساعت‌ها تقریباً مشابه هستند. رهگیری ضربان قلب هم در این ساعت به سایر اسمارت واچ‌های موجود در بازار بسیار نزدیک است.

بررسی اپل واچ سری 10 از نظر باتری و شارژ

نقد و بررسی اپل واچ سری 10 را با نگاهی به ظرفیت باتری و ماندگاری شارژ این ساعت به پایان می‌بریم. گفته شده که مدل‌های 42 و 46 میلی‌متری اپل واچ سری 10، در حالت معمولی 1 روز (18 ساعت) و در صورت استفاده از گزینه صرفه‌جویی در مصرف انرژی، 36 ساعت ماندگاری شارژ دارند. قطعاً ماندگاری شارژ این ساعت بسته به اینکه چطور از آن استفاده می‌کنید، متغیر خواهد بود.

بررسی اپل واچ سری 10

اگر قصد دارید از قابلیت نظارت بر خواب استفاده کنید، باید ساعت را قبل از خواب شارژ کنید تا حین خواب به ثبت و ضبط آمار ادامه دهد. شرکت اپل سرعت شارژ این ساعت را هم افزایش داده و حالا این ساعت با استفاده از شارژر 20 واتی، ظرف نیم ساعت از صفر تا 80 درصد شارژ می‌شود. یک کابل مخصوص شارژ سریع هم در جعبه این ساعت قرار دارد.

در مجموع، ماندگاری شارژ این ساعت در حد اپل واچ اولترا 2 یا ساعت‌های گارمین نیست اما همانطور که اشاره شد، برای استفاده معمولی می‌توانید انتظار ماندگاری شارژ حدود یک روزه را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند تا 2 میلیون تومان

بررسی اپل واچ سری 10 از نظر قیمت و دسترس پذیری

با وجود بزرگتر شدن اندازه اپل واچ سری 10 نسبت به سری قبل، شروع قیمت مدل‌های آلومینیومی این ساعت شبیه به سری گذشته است. قیمت اپل واچ آلومینیومی 42 میلی‌متری با قابلیت اتصال وای فای و بلوتوث از 399 دلار شروع می‌شود، اما برای اتصال به LTE باید بیشتر هزینه کنید. قیمت مدل آلومینیومی 46 میلی‌متری این ساعت هم با اتصال بلوتوث و وای فای از 429 دلار شروع می‌شود.

بررسی اپل واچ سری 10

رنگ‌های مدل آلومینیومی اپل واچ سری 10 شامل رز گلد، نقره‌ای و مشکی هستند. اگر امکان پرداخت هزینه بیشتر را دارید، می‌توانید مدل تیتانیم را به رنگ‌های طلایی یا خاکستری مایل به آبی (رنگ Slate) تهیه کنید. این مدل‌های گران قیمت‌تر هم نسخه وای فای و LTE دارند. عرضه این ساعت به صورت رسمی از 20 سپتامبر (30 شهریور) آغاز شده است.

جمع‌بندی

در پایان بررسی اپل واچ سری 10 می‌توان گفت که این ساعت با وجود داشتن شباهت زیاد به نسل قبل، حس و حال تازه‌ای دارد. استفاده از این ساعت اپل نسبت به مدل‌های قبلی راحت‌تر است و نمایشگر بزرگتر، طراحی باریک‌تر و سرعت شارژ بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. در مجموع طبق استانداردهای امروزی، این ساعت اپل شرایط لازم را برای پرچمدار محسوب شدن دارد.

سوالات پرتکرار

قیمت اپل واچ سری 10 چقدر است؟

قیمت اپل واچ آلومینیومی 42 میلی‌متری با قابلیت اتصال وای فای و بلوتوث از 399 دلار شروع می‌شود. قیمت مدل آلومینیومی 46 میلی‌متری این ساعت هم با اتصال بلوتوث و وای فای از 429 دلار شروع می‌شود.

اپل واچ سری 10 چند ساعت شارژ نگه می‌داره؟

هر دو مدل 42 و 46 میلی‌متری اپل واچ سری 10، در حالت معمولی 1 روز (18 ساعت) و در صورت استفاده از گزینه صرفه‌جویی در مصرف انرژی، 36 ساعت ماندگاری شارژ دارند.

اپل واچ سری 10 چه فرقی با مدل قبل دارد؟

این ساعت نمایشگر بزرگتر و پیشرفته‌تر و طراحی باریک‌تری دارد. تماس‌های تلفنی هم در محیط‌های شلوغ و پرصدا با این ساعت صدای واضح‌تری دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی اپل واچ سری 10 چیست؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر