راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

هوش مصنوعی در رادیو ایران ؛ تعامل جذاب مجری و هوش مصنوعی!

حضور هوش مصنوعی در رادیو ایران شاید مهمترین اتفاق در رادیو کشور شناخته شود. قرار است تعاملی جذاب بین هوش مصنوعی و مجری رادیویی اتفاق بیفتد.

طبق گفته مدیر رادیو صبا، قرار است برنامه‌ای جدید ساخته و پخش شود که در آن هوش مصنوعی فعالیت دارد. ظاهراً این برنامه به بحث و گفتگو میان مجری و AI در زمینه‌های مختلف اشاره دارد و نسان می‌دهد که این تکنولوژی پیشرفته چقدر فراگیر شده است.

راهنمای خرید تکراتو

تعامل مجری و هوش مصنوعی بدین‌شکل است که مجری اصلی از مجری هوش مصنوعی می‌خواهد که نظرش را درخصوص اتفاقات و سوژه‌های روز بگوید. ضمناً مدیر رادیو صبا در خصوص صدای هوش مصنوعی گفته است که صدا باید کمی دستکاری شود، اما مردم می‌توانند به خوبی صدای AI را تشخیص دهند. با این وجود می‌توانیم به زودی شاهد حضور هوش مصنوعی در رادیو ایران و حتی صداوسیما باشیم.

لازم به ذکر است که در 1 سال پیش یعنی اوایل گسترش تکنولوژی هوش مصنوعی، اولین مجری هوش مصنوعی ایران به نام «شهریار» در تلویزیون آذربایجان شرقی رونمایی شد. حضور این مجری نوید پیشرفت‌های ایران در این زمینه را داد و حالا می‌بینیم که AI در زندگی ما فراگیر شده است.

به نقل از مهر؛ حمیدرضا افتخاری، مدیر رادیو صبا، ضمن اشاره به راه‌اندازی نظرسنجی درباره برنامه‌های روی آنتن این شبکه بیان کرد: «تلاش ما این بود که نسبت به برنامه های حال حاضر آنتن نوعی نظرسنجی داشته باشیم و ببینیم نظر تخصصی خود شبکه و مدیران چیست و چقدر با رای مردم نسبت به برنامه ها تفاوت دارد تا برای برنامه های در حال پخش برای آبان تصمیم بگیریم.»

حضور هوش مصنوعی در رادیو ایران

اقتخاری اضافه کرد:

«نوعی دسته‌بندی برای برنامه‌ها صورت گرفت که برنامه‌های زنده، تولیدی و … مورد مقایسه قرار گرفتند. برخی از برنامه‌ها را مثلاً مردم دوست داشتند اما متخصصان ما ارزیابی پایین‌تری از برنامه داشتند یا برعکس. آن جایی که هم مردم به برنامه‌ای رای منفی داده بودند و هم متخصصان ارزیابی منفی داشتند برنامه‌ها از کنداکتور حذف شدند.»

مردم چه برنامه‌هایی دوست دارند؟

وی در خصوص برنامه‌های مورد علاقه مردم گفت: «مردم بیشتر برنامه‌های تعاملی و طنز را دوست داشتند، تعاملی از حیث اینکه می‌توانستند مشارکت بیشتری در برنامه‌ها داشته باشند.»

حضور هوش مصنوعی در رادیو ایران

مدیر شبکه رادیویی صبا درباره برنامه جدید این شبکه با حضور مجری هوش مصنوعی گفت: «برنامه‌ای داریم که فکر می‌کنم جزو اولین اتفاقاتی است که با این ترکیب در صداوسیما جلو می‌رود. در این برنامه یک مجری داریم و یک مجری هم به صورت هوش مصنوعی حضور دارد و مجری اصلی برنامه نظر هوش مصنوعی را درباره سوژه‌ها و موضوعات مختلف روز می‌پرسد.»

حمیدرضا افتخاری در پایان افزود:

«این برنامه فضایی گفت‌وگو محور و موضوعی دارد و چون تولیدی است تهیه‌کننده برای هر قسمت، موضوعات و سوالات را به هوش مصنوعی می‌دهد و براساس همان محتوا هم جواب‌هایش در برنامه ارائه می‌شود. از آن جایی که می‌خواهیم صدای هوش مصنوعی را هم در برنامه بشنویم این صدا براساس ویژگی‌های هوش مصنوعی تعریف می‌شود از این رو شاید روی صدا کمی هم کار شود و به نوعی اگزجره باشد تا مخاطب بفهمد هوش مصنوعی دارد، جواب می‌دهد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌های ایرانی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر