راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

فروش اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام 50 درصد افزایش خواهد داشت

تحلیلگران دنیای فناوری و تکنولوژی معتقدند که میزان تقاضا و فروش اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام نسبت به نسل قبلی 50 درصد افزایش خواهد داشت.

بر اساس گزارش وب‌سایت خبری gizmochina و همچنین به گفته تحلیلگری به نام Ming-Chi Kuo، انتظار می‌رود که پردازنده موبایل جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 یا اسنپدراگون 8 الیت در فصل تعطیلات شاهد افزایش تقاضای قابل توجهی باشد.

راهنمای خرید تکراتو

مینگ چی کو یک چهره معتبر و قابل اعتماد در صنعت فناوری است و از این رو پیش‌بینی او در رابطه با افزایش 50 درصدی تقاضای Snapdragon 8 Gen 4 به احتمال زیاد به وقوع خواهد پیوست. انتظار می‌رود که محموله این قطعه در نیمه دوم سال 2024 در مقایسه با نسل قبلی (اسنپدراگون 8 نسل 3) به حدود 9 میلیون دستگاه برسد.

افزایش فروش اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام

طبق گفته‌های مینگ چی کو، عوامل متعددی در افزایش تقاضای تراشه جدید کوالکام نقش خواهند داشت. اولا طول مدت فروش SD8G4 در مقایسه با نسل قبلی آن طولانی‌تر خواهد بود. علاوه بر این، مینگ چی کو یکی از دلایل اصلی را افزایش تقاضا از سوی تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ می‌داند.

فروش اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام

اما شاید مهم‌ترین عامل، بازار در حال تحول گوشی‌های هوشمند چینی باشد. به گفته Kuo، در هفته طلایی اخیر، چینی‌ها با در دست گرفتن بیشترین سهم فروش (80 درصد از کل سهم بازار) در رتبه اول بوده‌اند و نسبت به سال‌های پیشین رشد 20 درصدی داشته‌اند. این در حالی است که اوضاع برای گوشی‌های آیفون کاملا برعکس بوده و کاهش فروش به وضوح قابل مشاهده است. انتظار می‌رود که این روند تا سه ماهه چهارم سال جاری ادامه یابد.

از سوی دیگر، Kuo ادعا می‌کند که سهم بازار گوشی‌های هوشمند پیشرفته (با قیمت بالای 4000 یوان) در چین از 25 تا 30 درصد سال 2023 به 30 تا 35 درصد در سال 2024 افزایش خواهد یافت.

به طور کلی، پیش‌بینی می‌شود که محموله‌ گوشی‌های هوشمند چینی در سال ۲۰۲۴ به ۲۸۰ میلیون دستگاه برسد که یک افزایش ۳ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد و احتمالا در سال 2025 شاهد رشد مستمر این محموله‌ها خواهیم بود.

مینگ چی کو معتقد است که این چشم‌انداز مثبت در آینده‌های دور نیز ادامه خواهد داشت. او می‌گوید که در حال حاضر قیمت سهام کوالکام به دلیل تصمیم اپل برای توسعه تراشه‌های 5G خود پایین آمده است.

بنابراین این شرکت از عواملی مانند رشد گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی مجهز به هوش مصنوعی، در کنار افزایش بالقوه قیمت پردازنده‌ها (به دلیل فرآیند تولید پیشرفته N3P TSMC) برای جبران خسارت‌های خود بهره خواهد گرفت.

با این حال، آینده و سرنوشت تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام روشن به نظر می‌رسد. فقط زمان مشخص می‌کند که این تحولات بازار به موفقیت پایداری برای این شرکت سازنده تراشه تبدیل خواهد شد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره افزایش تقاضا و فروش اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام در آینده نزدیک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر