راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16 ؛ با این ترفندها شارژدهی آیفون 16 را بیشتر کنید

در این مطلب با مفیدترین و مهم‌ترین راهکارهای افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16 آشنا می‌شوید که با رعایت آنها، تفاوت چشمگیری در ماندگاری شارژ گوشی حس خواهید کرد.

راهنمای خرید تکراتو

معمولاً وقتی اپل یک گوشی یا سیستم‌عامل جدید را روانه بازار می‌کند، شاهد شنیدن گزارش‌های مختلفی درباره مشکلات ماندگاری شارژ گوشی‌های این شرکت هستیم. اپل ماندگاری شارژ سری آیفون 16 را افزایش داده اما با وجود بیشتر شدن ماندگاری شارژ این گوشی‌ها، هنوز هم یکسری از کاربران مشکلاتی را در این زمینه تجربه می‌کنند.

مشکلات ماندگاری شارژ می‌توانند ناشی از قابلیت‌های جدید اضافه شده یا باگ‌هایی باشند که هنوز رفع نشده‌اند. در هر صورت، در این مطلب با فهرستی از توصیه‌های مفید برای افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16 همراه شما هستیم. اگر شما هم کاربر آیفون 16 هستید، با ما همراه باشید تا با رعایت این نکات مفید، عمر باتری گوشی را به حداکثر برسانید.

آموزش 22 روش برای افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

برای افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16 باید یکسری از قابلیت‌هایی را که به آنها نیاز ندارید غیرفعال کنید تا انرژی باتری حفظ شود. تعداد گزینه‌هایی که می‌توان در گوشی آیفون غیرفعال کرد تا ماندگاری شارژ این گوشی‌ها بیشتر شود خیلی زیاد نیستند اما در شرایطی که هر یک دقیقه افزایش ماندگاری شارژ اهمیت دارد، این گزینه‌ها می‌توانند مفید باشند.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16
افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

باید اشاره کنیم که نکات مطرح شده در این مقاله، صرفا مختص iOS 18 و سری آیفون 16 نیستند بلکه اگر کاربر مدل‌های قدیمی‌تر گوشی‌های آیفون هستید هم می‌توانید از این نکات برای شارژدهی بیشتر دستگاه استفاده کنید.

1. غیرفعال کردن iPhone Mirroring

با استفاده از قابلیت iPhone Mirroring می‌توانید گوشی آیفون را از طریق مک کنترل کنید و اعلان‌های گوشی روی نمایشگر مک نمایش داده می‌شوند. شاید این طور به نظر برسد که در این حالت، از باتری گوشی استفاده نمی‌شود اما برای انتقال اعلان‌ها باید یک ارتباط برقرار شود. وقتی اپلیکیشن iPhone Mirroring در مک بسته شده باشد همچنان اعلان‌ها نمایش داده می‌شوند در نتیجه این اتصال پیوسته و پایدار می‌تواند شارژدهی باتری آیفون 16 را کاهش دهد.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

به گفته بعضی از کاربران macrumors، غیرفعال کردن iPhone Mirroring تاثیر چشمگیری در افزایش ماندگاری شارژ گوشی آیفون دارد. اگر شما هم از این گزینه استفاده نمی‌کنید، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

برای غیرفعال کردن iPhone Mirroring وارد مسیر Settings > General > AirPlay and Continuity شده و روی Edit ضربه بزنید. حالا مک‌هایی را که گوشی به آنها وصل می‌شود، حذف کنید. می‌توانید برای حذف یک مک از لیست از روش کشیدن گزینه مربوط به مک مورد نظر هم استفاده کنید.

2. حذف ویجت‌های صفحه اصلی و قفل

در iOS 18، می‌توانید آیکون و ویجت‌ها را هر جایی از صفحه گوشی قرار دهید، بنابراین ممکن است در این نسخه بیشتر از همیشه از ویجت‌ها استفاده کنید. در این صورت باید دقت داشته باشید که ویجت‌ها می‌توانند ماندگاری شارژ باتری را کاهش دهند.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

برای افزایش شارژدهی آیفون 16 اگر از یک ویجت خاص زیاد استفاده نمی‌کنید، آن را حذف کنید. برای حذف ویجت‌ها در صفحه Home می‌توانید انگشتتان را روی صفحه نگه دارید و بعد روی دکمه – کلیک کنید.

در iOS 18 هم می‌توانید چند صفحه قفل مختلف را برای خودتان تنظیم و طراحی کنید و وقتی باتری گوشی شارژ کافی را دارد از صفحات شامل ویجت و در سایر مواقع از صفحات خلوت‌تر استفاده کنید. برای اضافه یا ویرایش کردن صفحات قفل، انگشتتان را روی صفحه فشرده و نگه داشته و سپس Customize یا + را انتخاب کنید.

به گفته یکی از کاربران انجام این کار باعث نصف شدن مصرف شارژ گوشی شده است.

3. استفاده از آیکون‌ها و حالت دارک

یکی دیگر از روش‌های افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16 فعال کردن دارک مود است چون نمایشگرهای OLED هنگام نشان دادن پیکسل‌های تیره‌تر انرژی کمتری مصرف می‌کنند. طبق یکی از مطالعات انجام شده در سال 2021، استفاده از دارک مود در روزهای آفتابی روشن می‌تواند به صرفه‌جویی 47 درصدی در مصرف شارژ گوشی کمک کند که تأثیر چشمگیری محسوب می‌شود.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

هنگام کاهش نور تصویر در Light Mode هم میزان انرژی مصرفی به اندازه حالت‌های پرنور Dark Mode است که این نشان می‌دهد دارک مود حتی در صورت افزایش تنظیمات روشنایی تصویر هم به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند. وقتی روشنایی صفحه کمتر باشد، مثل وقتی که در یک اتاق تاریک و کم نور از گوشی استفاده می‌کنید، استفاده از دارک مود تأثیر چشمگیری ندارد اما به هر حال در این حالت هم انرژی کمتری مصرف می‌شود.

در iOS 18 می‌توانید برای آیکون‌ها هم یک گزینه Dark داشته باشید که در صورت فعال بودن دارک مود (یا همه اوقات)، آیکون‌ها را تیره‌تر می‌کند. وقتی دارک مود فعال باشد، آیکون‌های تیره کمتر چشم را اذیت می‌کنند و می‌توانند به کاهش هر چند ناچیز مصرف باتری هم کمک کنند.

بیشتر بخوانید: انتقال پیام ها از اندروید به آیفون در واتساپ

4. توجه به کنترل‌های مرکز کنترل

‌iOS 18 یک Control Center قابل تنظیم دارد که می‌توانید آن را به شکل دلخواه تنظیم کرده و حتی کنترل‌های شخص ثالث را در آن درج کنید. می‌توانید اندازه گزینه‌های Control Center را هم تغییر داده و از چند صفحه استفاده کنید.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

بعضی از گزینه‌های Control Center حالت انیمیشنی دارند و انیمیشن‌ها و تصاویر متحرک هم می‌توانند شارژدهی باتری آیفون 16 را کاهش دهند. شاید این گزینه‌ها و آیکون‌ها تأثیر چشمگیری نداشته باشند اما به هر حال باید به تأثیر آنها توجه داشت. یکی از آیکون‌هایی که تأثیر بیشتری روی ماندگاری شارژ گوشی دارد، گزینه Music فول سایز است که اطلاعات مربوط به آلبوم و کنترل‌های پخش را نشان می‌دهد.

کنترل‌های اپلیکیشن Home هم هر زمان که مرکز کنترل آپدیت می‌شود، نیاز به آپدیت دارند و نوسازی آنها می‌تواند باعث مصرف باتری شود.

برای شخصی سازی مرکز کنترل، انگشتتان را روی صفحه نگه داشته و سپس برای حذف کنترل مورد نظر گزینه – را انتخاب کنید.

5. حذف کنترل‌های صفحه قفل

در iOS 18 می‌توانید آیکون‌های دوربین و فلاش روی صفحه را جابجا یا حذف کنید. وجود این دکمه‌های میانبر می‌تواند گاهی اوقات باعث فعال شدن ناخواسته آنها شود و همانطور که در جریان هستید، روشن نگه داشتن دوربین یا فلاش برای مدتی زیاد، می‌تواند ماندگاری شارژ گوشی را کاهش دهد.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

برای حذف کردن این آیکون‌ها، انگشتتان را روی صفحه قفل نگه داشته و سپس روی Customize و – کلیک کنید.

6. غیرفعال کردن نمایشگر ProMotion

آیفون 16 پرو یا پرو مکس از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند اما استفاده از حالت 60 هرتز، به افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16 کمک می‌کند. از آنجایی که حالت Low Power نرخ نوسازی تصویر را به 60 هرتز کاهش می‌دهد، قطعاً استفاده از آن روی شارژدهی باتری تأثیر دارد.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

فعال کردن حالت Low Power یکی از راه‌های غیرفعال کردن ProMotion است اما گزینه بهتر و ماندگارتر، استفاده از تنظیمات Accessibility است. برای انجام این کار وارد تنظیمات گوشی و سپس Accessibility شده و بعد روی Motion و Limit Frame Rate کلیک کنید.

7. غیرفعال کردن فعالیت‌های زنده

Live Activities یا فعالیت‌های زنده، یکی از قابلیت‌های iOS است که با استفاده از آن، اعلان‌های جاری روی صفحه قفل یا داینامیک آیلند نمایش داده می‌شوند. فعالیت‌های زنده می‌تواند در ترکیب با نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو، 15 پرو و 16 پرو ماندگاری شارژ گوشی را کاهش دهد.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

می‌توانید با طی کردن مراحل زیر، فعالیت‌های زنده را غیرفعال کنید:

  1. اپلیکیشن Settings را باز کنید.
  2. وارد مسیر Face ID & Passcode شوید.
  3. کد را برای باز کردن قفل آیفون وارد کنید.
  4. گزینه Live Activities را پیدا کرده و غیرفعال کنید.

این کار باعث می‌شود که فعالیت‌های زنده روی صفحه قفل نمایش داده نشوند اما برای افزایش ماندگاری شارژ می‌توانید یک مرحله دیگر را هم طی کنید. در اپلیکیشن Settings وارد تنظیمات اپلیکیشن مورد نظر شده و Live Activities را برای اپلیکیشن موردنظر غیرفعال کنید.

امکان غیرفعال کردن کامل داینامیک آیلند وجود ندارد اما می‌توانید برای غیرفعال کردن یک انیمیشن در حال اجرا، آن را به چپ بکشید.

بیشتر بخوانید: افزایش سرعت گوشی اندروید و آیفون

8. غیرفعال کردن قابلیت به اشتراک گذاری مجاورتی در ایردراپ

وقتی دو گوشی با iOS 17 یا جدیدتر را نزدیک هم نگه دارید، آیفون پروتکل انتقال تماسی یا ایردراپ مبتنی بر مجاورت را فعال می‌کند. فعال شدن پیوسته این قابلیت می‌تواند ماندگاری شارژ گوشی را کم کند. اگر در محیطی هستید که گوشی شما دائماً به یک آیفون دیگر نزدیک شده و پیام فعال شدن ایردراپ نمایش داده می‌شود، می‌توانید این قابلیت را غیرفعال کنید.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

برای افزایش شارژدهی آیفون 16 با غیرفعال کردن این قابلیت، وارد مسیر Settings > General > AirDrop شده و گزینه Bringing Devices Together را غیرفعال کنید.

9. استفاده از نقشه‌های آفلاین

از iOS 17 به بعد، امکان دانلود نقشه‌های اپل برای استفاده آفلاین فراهم شده است. این قابلیت برای مواقعی که به اینترنت دسترسی ندارید مفید است اما به افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16 هم کمک می‌کند. اگر قرار است به محل جدیدی سفر کنید که در آن اینترنت ندارید، دانلود نقشه و غیرفعال کردن اینترنت همراه می‌تواند ماندگاری شارژ گوشی را افزایش دهد.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

کافیست لوکیشن مورد نظر را در Maps جستجو کرده، سپس روی دکمه دانلود کلیک کرده و محدوده مورد نظر را برای دانلود نقشه آن انتخاب کنید.

10. غیرفعال کردن بازخوردهای لمسی کیبورد

کیبورد گوشی‌های اپل یک قابلیت خاص دارد که هنگام تایپ کردن کلیدها، یکسری بازخورد لمسی ایجاد می‌کند. با وجود این قابلیت هر زمان که در حال تایپ هستید، با فشردن هر کلید یک بازخورد دریافت می‌کنید اما باید دقت باشید که این قابلیت می‌تواند باعث تخلیه باتری گوشی شود.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

خود اپل هم در صفحات پشتیبانی از محصولاتش توضیح داده که بازخوردهای لمسی می‌توانند ماندگاری شارژ گوشی را کاهش دهند بنابراین توصیه می‌شود که هر زمان نیاز به بیشتر شدن شارژدهی باتری آیفون 16 دارید، این گزینه را غیرفعال کنید. این گزینه در حالت پیش فرض فعال نیست اما اگر قبلاً آن را فعال کردید می‌توانید با طی کردن مراحل زیر آن را غیرفعال کنید:

  1. اپلیکیشن Settings را باز کنید.
  2. گزینه Sounds & Haptics را انتخاب کنید.
  3. روی Keyboard Feedback ضربه بزنید.
  4. Haptic را غیرفعال کنید.

11. غیرفعال کردن نمایشگر همیشه روشن

در صورت فعال بودن نمایشگر همیشه روشن، وقتی گوشی قفل شده باشد هم اطلاعاتی مثل ساعت، والپیپر، ویجت‌ها و فعالیت‌های زنده روی صفحه قفل نمایش داده می‌شوند.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

در این حالت برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی از نرخ نوسازی 1 هرتز و یکسری قابلیت خاص استفاده می‌شود مثل غیرفعال کردن نمایشگر وقتی اپل واچ متصل به گوشی، از آن دور شود (که نشان دهنده خارج شدن صاحب گوشی از اتاق است) یا وقتی که گوشی در جیب قرار دارد. اما باز هم فعال بودن نمایشگر همیشه روشن می‌تواند مصرف انرژی گوشی را افزایش دهد.

برای غیرفعال کردن نمایشگر Always-On مراحل زیر را طی کنید:

  1. اپلیکیشن Settings را باز کنید.
  2. روی Display & Brightness ضربه بزنید.
  3. گزینه Always On Display را انتخاب کنید.
  4. Always On Display را غیرفعال کنید.

اینکه نمایشگر همیشه روشن چقدر انرژی مصرف می‌کند بستگی به شرایط و قابلیت‌های مورد استفاده در این حالت دارد و ممکن است غیرفعال کردن آن، تأثیر چشمگیری برای افزایش شارژدهی آیفون 16 نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: انتقال اطلاعات از آیفون به آیفون چگونه است؟

12. استفاده از حالت فوکوس

استفاده از حالت فوکوس داخلی آیفون باعث کاهش تعداد اعلان‌های دریافتی در روز می‌شود، در نتیجه نمایشگر کمتر فعال شده و مصرف شارژ هم کاهش پیدا می‌کند. در حالت فوکوس می‌توانید انتخاب کنید که چه اپلیکیشن‌ها و افرادی، در چه زمانی می‌توانند برای شما اعلان ارسال کنند. به این ترتیب مثلاً حین انجام کار یا در زمان استراحت اعلان‌های کمتری دریافت می‌کنید. حتی با استفاده از فیلترهای فوکوس هم می‌توانید اعلان‌های مربوط به ایمیل، پیام، تقویم و غیره را فیلتر کنید.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

با رونمایی از Apple Intelligence اپل یک حالت فوکوس جدید کاهش وقفه (Reduce Interruptions) را ارایه خواهد داد که می‌تواند اعلان‌های کم اهمیت را فیلتر کرده و موارد مهم را به شکل فوری نمایش دهد. با فعال کردن این قابلیت نیازی به تنظیم حالت فوکوس ندارید.

می‌توانید برای همه حالت‌های فوکوس از گزینه Intelligent Breakthrough and Silencing هم استفاده کنید تا همان تأثیر را داشته باشید اما هرگز اعلان‌های مهم را از دست ندهید. قرار است Apple Intelligence در قالب iOS 18.1 در ماه میلادی اکتبر (اواخر مهر – اوایل آبان) منتشر شود.

پس از خاتمه حالت فوکوس هم همه اعلان‌ها را دریافت می‌کنید اما در این حالت اعلان‌ها سرجمع می‌شوند. غیرفعال کردن اعلان‌های ناخواسته اپلیکیشن‌ها راهکار خیلی خوبی برای افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16 است و حالت فوکوس هم به کاهش اعلان‌های دریافتی بدون از رفتن موارد مهم کمک می‌کند.

همه تنظیمات مربوط به حالت‌های فوکوس در بخش Focus از اپلیکیشن Settings قرار دارند.

13. استفاده از خلاصه زمانبندی شده

به غیر از فعال کردن حالت فوکوس، اپلیکیشن‌های کم اهمیتی را که برای شما اعلان ارسال می‌کنند، به بخش Scheduled Summary منتقل کنید تا همه اعلان‌های آنها سرجمع شده و روزی یک یا دو بار برای شما اعلان ارسال کنند.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

می‌توانید گزینه Scheduled Summary اپلیکیشن‌های مورد نظر را در بخش Notifications از اپلیکیشن Settings فعال کنید. در این بخش می‌توانید مشخص کنید که اعلان‌های چه اپلیکیشن‌هایی خلاصه شده و چه زمان این اعلان‌ها را دریافت کنید.

گزینه بعدی، غیرفعال کردن کامل اعلان برای اپلیکیشن‌هایی است که اعلان‌هایی کم اهمیت‌تر ارسال می‌کنند مثل یادآوری اجرای بازی.

14. محدودیت دسترسی به لوکیشن

توصیه می‌شود که هر از گاهی تنظیمات حریم خصوصی و دسترسی اپلیکیشن‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ اپلیکیشنی کارهای ناخواسته و نامطلوبی را انجام نمی‌دهد.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

محدود کردن اپلیکیشن‌هایی که به لوکیشن شما دسترسی دارند و اینکه اپلیکیشن‌ها هر چند مدت یک بار می‌توانند به این داده‌ها دسترسی پیدا کنند، به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16 کمک می‌کند. برای انجام این کار:

  1. اپلیکیشن Settings را باز کنید.
  2. روی Privacy & Security ضربه بزنید.
  3. گزینه Location Services را انتخاب کنید.
  4. فهرست را بررسی کرده و با انتخاب نام هر اپلیکیشن دلخواه از لیست، تنظیمات آن را تغییر دهید.

برای تنظیمات لوکیشن اپلیکیشن‌ها در مجموع 4 گزینه وجود دارد که البته همه این گزینه‌ها برای همه اپلیکیشن‌ها در دسترس نیستند. می‌توانید یکی از گزینه‌های Never، Ask Next Time Or When I Share، While Using the App یا Always را انتخاب کنید.

در حالت Never اپلیکیشن مورد نظر به لوکیشن شما دسترسی ندارد و بهترین گزینه همین Never است مگر در مواقع خاصی که یک اپلیکیشن نیاز به دسترسی به لوکیشن شما دارد.

انتخاب Ask Next Time Or When I Share باعث می‌شود که هر زمان اپلیکیشن نیاز به اطلاعات لوکیشن شما داشت، از شما تأیید بگیرد تا به صورت موقتی به لوکیشن شما دسترسی پیدا کند. با این گزینه، دسترسی به موقعیت مکانی شما برای اپلیکیشن غیرفعال است مگر زمانی که به شکل صریح و از طریق پاپ-آپ نمایش داده شده، اجازه دسترسی را به اپلیکیشن بدهید.

گزینه While Using the App هم باعث می‌شود که اپلیکیشن تنها هنگام باز بودن و استفاده از آن امکان دسترسی به لوکیشن شما را داشته باشد. اگر اپلیکیشن را بسته یا وارد اپلیکیشن دیگری شوید، دسترسی به لوکیشن هم خاتمه پیدا می‌کند.

Always هم به اپلیکیشن امکان می‌دهد که در همه مواقع، صرف نظر از باز یا بسته بودن به لوکیشن شما دسترسی داشته باشد. این گزینه بیشتر از سایر حالت‌ها باتری مصرف می‌کند و باید آن را محدود به اپلیکیشن‌هایی کنید که واقعاً به آن نیاز دارند.

اپلیکیشن‌های بسیار زیادی هستند که به لوکیشن شما نیاز ندارند و حذف دسترسی آنها، به صرفه‌جویی در مصرف باتری و حفاظت از حریم شخصی شما کمک می‌کند.

می‌توانید سرویس‌های موقعیت یابی را به صورت کامل غیرفعال کنید اما این کار روی عملکرد اپلیکیشن‌هایی مثل Maps تأثیر دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش ادیت ویدیو در آیفون

15. محدود کردن استفاده از بلوتوث

iOS به شما اطلاع می‌دهد که چه اپلیکیشن‌هایی درخواست دسترسی به بلوتوث را دارند و معمولاً اپلیکیشن‌های کمی برای دسترسی به لوکیشن، اسکن دستگاه‌های کروم کست و دلایل نه چندان مهم دیگر نیاز به بلوتوث دارند.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

با بررسی اینکه چه نرم‌افزارهایی از بلوتوث استفاده می‌کنند، می‌توانید مطمئن باشید که اپلیکیشن‌ها بدون اجازه شما به بلوتوث دسترسی پیدا نمی‌کنند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. برای ورود به تنظیمات بلوتوث، مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد اپلیکیشن Settings شوید.
  2. Privacy & Security را انتخاب کنید.
  3. روی Bluetooth ضربه بزنید.

اپلیکیشن‌هایی مثل فیسبوک، MAX، Hulu و غیره بیشتر مواقع نیازی به دسترسی به بلوتوث ندارند بنابراین این قابلیت را برای چنین اپلیکیشن‌هایی غیرفعال کنید. اگر این کار باعث غیرفعال شدن قابلیتی در یک اپلیکیشن شد، می‌توانید بعداً دوباره بلوتوث را فعال کنید.

16. استفاده از حالت کم مصرف

یکی از بدیهی‌ترین گزینه‌ها برای افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16 و هر گوشی دیگری، استفاده از حالت کم مصرف است که نیاز به تغییر تنظیمات زیادی ندارد. برای تنظیم این گزینه می‌توانید از مرکز کنترل، قسمت باتری در اپلیکیشن Settings یا از سیری استفاده کنید. Low Power Mode باعث کمتر شدن فعالیت‌های پس‌زمینه، غیرفعال شدن سریع‌تر نمایشگر در صورت عدم استفاده از گوشی، محدود شدن نرخ نوسازی تصویر، کاهش تعداد تلاش‌ها برای واکشی ایمیل، کاهش جلوه‌های تصویری و غیره می‌شود.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

یکی از راه‌های فعال شدن Low Power Mode استفاده از Shortcuts است که در صورت رسیدن سطح باتری به یک درصد تعیین شده، این حالت را به شکل خودکار فعال می‌کند.

17. استفاده از حالت پرواز و وای فای

اگر در خانه یا سرکار هستید، به جای اینترنت همراه از وای فای استفاده کنید. اینترنت همراه بخصوص هنگام ضعیف بودن سیگنال، انرژی زیادی مصرف می‌کند.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

اگر به وای فای دسترسی ندارید و قدرت سیگنال موبایل شما هم کم است، فعال کردن موقت حالت پرواز یا غیرفعال کردن اتصال اینترنت به افزایش ماندگاری شارژ آیفون کمک می‌کند چون در این حالت گوشی شما دائماً در تلاش برای اتصال به شبکه نیست.

البته در صورتی می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید که نیازی به اتصال شبکه نداشته باشید اما در مجموع، این قابلیت هم به افزایش ماندگاری شارژ گوشی کمک می‌کند؛ بعلاوه، معمولاً با سیگنال ضعیف نمی‌توان کار چندان زیادی انجام داد.

18. مدیریت اپلیکیشن‌های پرمصرف

می‌توانید با بررسی آمار مصرف اپلیکیشن‌ها، موارد پرمصرف را غیرفعال کنید. برای بررسی مصرف اپلیکیشن‌ها وارد اپلیکیشن Settings شده و Battery را انتخاب کنید.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

نمودارهای مصرف باتری، میزان شارژ باتری را در 24 ساعت یا 10 روز اخیر نشان می‌دهند و می‌توانید ببینید که چه اپلیکیشن‌هایی بیشتر از دیگران انرژی مصرف کرده‌اند. اگر اپلیکیشن پرمصرفی وجود دارد که نیاز به آن ندارید، می‌توانید آن را حذف کنید. اگر نیاز به آن اپلیکیشن دارید، می‌توانید مصرف آن را کاهش داده و دسترسی‌های آن مثل دسترسی به لوکیشن را مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با آیفون برای تازه کارها

19. محدود کردن فعالیت‌های پس‌زمینه

بیشتر اپلیکیشن‌ها وقتی که باز نیستند هم به صورت پیوسته در پس‌زمینه نوسازی می‌شوند. با محدود سازی فعالیت‌ها و نوسازی پس‌زمینه، می‌توانید شارژدهی باتری آیفون 16 را افزایش دهید.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

می‌توانید Background App Refresh را کاملاً غیرفعال کرده یا اینکه انتخاب کنید چه اپلیکیشن‌هایی مجاز به نوسازی در پس‌زمینه هستند. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اپلیکیشن Settings را باز کنید.
  2. گزینه General را انتخاب کنید.
  3. روی Background App Refresh ضربه بزنید.

بعد از آن، گزینه Background App Refresh را برای غیرفعال کردن نوسازی اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه انتخاب کنید یا اینکه می‌توانید انتخاب کنید که تنها هنگام اتصال به وای فای این گزینه فعال شود که در این صورت، مصرف انرژی به اندازه حالت استفاده از اینترنت همراه نیست.

می‌توانید انتخاب کنید که نوسازی اپلیکیشن در پس‌زمینه تنها برای اپلیکیشن‌های پرکاربرد فعال باشد که برای این کار کافیست گزینه کنار هر اپلیکیشن دلخواه را در لیست فعال کنید.

20. تغییر تنظیمات ایمیل

به غیر از محدود کردن نوسازی اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه، می‌توانید برای افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16 اپلیکیشن ایمیل را تنظیم کنید تا در فواصل زمانی طولانی‌تری تلاش برای دریافت ایمیل‌های جدید را انجام دهد. برای انجام این کار، مراحل زیر را طی کنید:

  1. اپلیکیشن Settings را باز کنید.
  2. روی Mail ضربه بزنید.
  3. Accounts را انتخاب کنید.
  4. روی Fetch New Data در پایین صفحه ضربه بزنید. می‌توانید Push را غیرفعال کنید (با وجود این گزینه هر زمان ایمیلی دریافت کنید، بلافاصله یک اعلان خواهید داشت). سپس Fetch را برای حساب‌هایی که از Push پشتیبانی نمی‌کنند (مثل جی میل) تنظیم کنید.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

می‌توانید Fetch را طوری تنظیم کنید که تلاش برای دریافت ایمیل‌های جدید در فواصل زمانی طولانی‌تری انجام شود یا اینکه Fetch را کاملاً غیرفعال کنید تا پیام‌های جدید تنها هنگام بررسی دستی و باز بودن اپلیکیشن ایمیل دریافت شوند.

می‌توانید یکی از این گزینه‌ها را برای دریافت ایمیل‌ها انتخاب کنید: خودکار، دستی، هر ساعت، هر 30 دقیقه و هر 15 دقیقه.

21. حذف ایرتگ‌ها

اگر ایرتگ دارید، احتمالاً این وسیله دائماً در تلاش برای پینگ کردن آیفون شماست که این فعالیت می‌تواند ماندگاری شارژ گوشی را کاهش دهد. اگر زیاد از ایرتگ استفاده نمی‌کنید، آن را از آیفون جدا کنید تا وقتی که دوباره به آن نیاز داشته باشید. این موضوع در رابطه با همه دستگاه‌های متصل به فایند مای هم صدق می‌کند.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

برای مدیریت ایرتگ‌ها، فایند مای را باز کرده و به تب آیتم‌های مورد نظر بروید.

22. افزایش طول عمر باتری

برای مدل‌های آیفون 15 و 16 می‌توانید با استفاده از یک قابلیت خاص که از شارژ شدن گوشی بیشتر از 80 درصد جلوگیری می‌کند، طول عمر دستگاه را افزایش دهید. اگر برای کل روز نیاز به گوشی دارید و شارژر در دسترس نیست بهتر است این گزینه را فعال نکنید اما اگر مثلاً در منزل هستید، می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. یکسری تنظیمات هم برای محدود کردن شارژ به 85، 90 یا 95 درصد هم وجود دارد. در مجموع هر رقمی کمتر از 100 درصد می‌تواند به افزایش طول عمر باتری در بلند مدت کمک کند.

 

برای فعال کردن محدودیت شارژ وارد مسیر Settings > Battery > Charging شده و با استفاده از اسلایدر یک رقم دلخواه را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: تغییر فونت ساعت در آیفون

نکاتی راجع به Apple Intelligence

از iOS 18.1 اپل ارایه اولین قابلیت‌ها و امکانات Apple Intelligence را شروع می‌کند؛ از جمله ابزارهای نویسندگی و طراحی جدید سیری اما قرار است تا پایان سال قابلیت‌هایی مثل تصویرسازی و چت‌جی‌پی‌تی هم در اختیار کاربران اپل قرار بگیرند.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

پردازش‌های هوش مصنوعی انرژی و قدرت پردازشی زیادی مصرف می‌کنند و ممکن است Apple Intelligence روی ماندگاری شارژ گوشی تأثیر داشته باشد؛ در نتیجه حتماً پس از ارایه این قابلیت، به این نکته هم دقت داشته باشید.

تخلیه شارژ باتری در iOS 18

تعدادی از کاربران شکایت‌ها و گزارش‌هایی را درباره تخلیه شارژ گوشی پس از نصب iOS 18 مطرح کرده‌اند به خصوص کاربران آیفون 16. بنابراین ممکن است باگی در این سیستم‌عامل وجود داشته باشد که در این صورت اپل در آینده آن را رفع خواهد کرد.

افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16

تا آن زمان، می‌توانید برای افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16 و سایر مدل‌هایی که iOS 18 را دریافت کرده‌اند، از نکات مطرح شده در این مطلب استفاده کنید.

جمع‌بندی

برای افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16 می‌توانید تغییرات جزئی بسیار زیادی را انجام دهید. توصیه می‌شود که با بررسی راهکارها و گزینه‌های مختلف و با در نظر گرفتن اینکه به چه قابلیت‌هایی نیاز دارید و چه قابلیت‌هایی را کمتر استفاده می‌کنید، بهترین حالت را برای خودتان انتخاب کنید.

سوالات پرتکرار

ماندگاری شارژ باتری آیفون 16 چقدر است؟

بررسی آیفون 16 نشان داده که ماندگاری شارژ این گوشی حتی برای استفاده‌های سنگین حدود یک روز کامل است. می‌توانید با فعال کردن حالت کم مصرف، ماندگاری شارژ گوشی را افزایش دهید. در تست Future Lab هم باتری آیفون 16 رکورد 12 ساعت و 43 دقیقه را ثبت کرده است.

باتری آیفون 16 چند میلی آمپر ساعتی است؟

ظرفیت باتری آیفون 16 اپل 3561 میلی‌آمپر ساعت است.

چطور ماندگاری شارژ آیفون 16 را افزایش دهیم؟

با غیرفعال کردن قابلیت‌های بی‌استفاده، استفاده از نقشه‌های آفلاین، غیرفعال کردن بازخوردهای لمسی، استفاده از حالت کم مصرف، مدیریت اپلیکیشن‌های پرمصرف، محدود کردن فعالیت‌های پس‌زمینه، کاهش نرخ نوسازی تصویر، استفاده از دارک مود و غیره می‌توانید ماندگاری شارژ آیفون را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره این راهکارها برای افزایش ماندگاری شارژ آیفون 16 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر