راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

شیائومی با موفقیت اولین تراشه 3 نانومتری گوشی هوشمند چین را طراحی کرد

از مدت‌ها قبل شایعاتی مبنی بر اینکه شیائومی قصد دارد تراشه اختصاصی گوشی هوشمند خود را تولید کند شنیده می‌شود. حالا طبق اخبار جدید گویا این شرکت توانسته با موفقیت تراشه‌برداری (Tape-out) اولین تراشه 3 نانومتری گوشی هوشمند چین را به پایان برساند.

به‌گزارش gizmochina، خبر این موفقیت از سوی اقتصاددان ارشد اداره اقتصاد و فناوری اطلاعات شهرداری پکن و از طریق شبکه تلوزیونی دولتی چین (BRTV) اطلاع‌ررسنی شد.

راهنمای خرید تکراتو

اولین تراشه 3 نانومتری گوشی هوشمند چین

در ویدیویی که در ادامه مشاهده می‌کنید (البته به زبان چینی) جزئیات دقیقی درباره ی CPU یا GPU این تراشه ارائه نشده و تنها به این نکته اشاره می‌کند که تراشه مذکور 3 نانومتری است. همچنین مشخص نیست که شیائومی برای تولید اولین تراشه 3 نانومتری گوشی هوشمند چین از TSMC، سامسونگ یا گره دیگری استفاده کرده است یا نه.

همانطور که می‌دانید اصطلاح تراشه‌برداری (Tape-out) در طراحی سیسلیکون، به مرحله‌ی نهایی قبل از ارسال به کارخانه تولیدی برای ساخت گفته می‌شود. به عبارت دیگر شیائومی با موفقیت مرحله‌ی طراحی را به پایان رسانده و تراشه آماده برای ساخت است.

البته، این موضوع به این معنا نیست که SoC یا سیستم تراشه برای تولید انبوه یا استفاده در گوشی هوشمند آماده است. برای این منظور، شیائومی باید تراشه را پس از ساخت توسط تولیدکنندگانی همچون TSMC یا سامسونگ آزمایش کند.

برای آگاهی بیشتر باید بگوییم، شیائومی قبلا گوشی با تراشه اختصاصی خود عرضه کرده بود. گوشی Mi 5C، که در سال 2017 عرضه شد، به تراشه Pengpai (که به نام Pinecone نیز شناخته می‌شود) S1 مجهز بود. این تراشه 28 نانومتری با معماری 8 هسته‌ای با حداکثر سرعت کلال 2.2 گیاگا هرتز عرضه شد.

هرچند از آن زمان تاکنون شیائومی تراشه‌ی SOC دیگری را برای گوشی‌های هوشمندش عرضه نکرده اما همچنان بر روی توسعه تراشه‌های مخصوص شارژ، مدیریت باتری و پردازش سیگنال‌های تصویری در  سری‌های  Surge G ، P و C خود متمرکز است.

به‌عنوان مثال، گوشی شیائومی 14 اولترا  از تراشه‌های Surge P2 و G1 برای بهبود کارایی شارژ و افزایش عمر باتری استفاده می‌کند.

به طور کلی، حوزه‌ی طراحی و تولید تراشه برای شیائومی ناشناخته نیست. با اینحال باید منتظر ماند و دید که آیا شرکت می‌تواند دوباره تراشه‌ی اختصاصی خود را با موفقیت توسعه داده و عرضه کند یا نه.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر