راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

تراشه اگزینوس 1580 سامسونگ معرفی شد؛ پردازنده گوشی گلکسی A56

تراشه اگزینوس 1580 سامسونگ در سکوت خبری و مطبوعاتی معرفی شد. این تراشه به احتمال زیاد قدرت‌بخش گوشی گلکسی A56 خواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید، سامسونگ، هر سال از یک تراشه میان‌رده اگزینوس برای گوشی‌های سری A گلکسی رونمایی می‌کند. با اینکه ممکن است تراشه Exynos 2500 که برای دستگاه‌های پرچمدار و پریمیوم طراحی شده، با وجود تراشه اسنپدراگون 8 الیت کوالکام با مشکل مواجه شود، اما همه چیز برای خط تولید تراشه‌های میان رده نسبتا خوب و طبق برنامه پیش می‌رود.

راهنمای خرید تکراتو

اکنون نیز به گزارش وب‌سایت خبری sammobile، سامسونگ از تراشه Exynos 1580 خود رونمایی کرده است. این تراشه به اندازه پردازنده جدید اسنپدراگون چشمگیر نیست، اما اصلا هم انتظار نمی‌رفته که در آن حد خوب باشد. اگزینوس 1580 یک تراشه میان رده و معمولی است و شاید به همین دلیل هم بوده که سامسونگ برای معرفی آن سروصدای زیادی به پا نکرده است.

گوشی گلکسی A56 یکی از دستگاه‌های میان‌رده‌ای است که احتمالا به این تراشه مجهز می‌شود. در این مطلب همراه ما باشید تا با کلیه مشخصات تراشه جدید سامسونگ آشنا شوید.

مشخصات تراشه اگزینوس 1580 سامسونگ

شعاری که سامسونگ برای معرفی تراشه اگزینوس 1580 به کار برده “فوق‌العاده روان و بسیار کارآمد” است. مشخصات روی کاغذ این تراشه عبارتند از:

تراشه اگزینوس 1580 سامسونگ
Exynos 1580
  • فرآیند تولید 4 نانومتری EUV FinFET
  • CPU سه هسته‌ای با 1 هسته Cortex-A720 با سرعت 2.9 گیگاهرتز، 3 هسته A720 با سرعت 2.6 گیگاهرتز، 4 هسته A520 با سرعت 1.95 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی Xclipse 540
  • موتور هوش مصنوعی با 6K MAC NPU
  • پشتیبانی از رم LPDDR5
  • پشتیبانی از نمایشگر فول‌اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 144 هرتزی
  • پشتیبانی از دوربین 200 مگاپیکسلی و ضبط ویدیو با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه
  • پشتیبانی از وای‌فای 6E، بلوتوث 5.4 و شبکه اتصالی فایوجی

سامسونگ در بیانیه خود اعلام کرده که NPU (واحد پردازش عصبی) این تراشه قادر است تا 14.7 تریلیون عملیات در ثانیه را با ظرفیت حافظه 2 مگابایت انجام دهد.

علاوه بر این، بدون شک، گیمرها، از آنچه که سامسونگ با پردازنده گرافیکی جدید خود یعنی Xclipse 540 به ارمغان آورده، استقبال خواهند کرد. برخلاف مدل قبلی، Xclipse 540 از یک WGP اضافی (پردازنده گروه کاری)، حافظه نهان GL2 افزایش یافته و دو برابر واحد پردازش FMA استفاده می‌کند. به لطف این پیشرفت‌ها و ارتقاها، پردازنده گرافیکی جدید به کار گرفته شده در تراشه Exynos 1580، نسبت به مدل قبلی، 37 درصد بهبود یافته است.

همچنین، تراشه Exynos 1580 سامسونگ از یک ویژگی اختصاصی برای اصلاح حرکات برخوردار است که عملکرد کاهش نویز زمانی (TNR) را بهبود می‌بخشد. این بدان معناست که اگزینوس 1580 ضبط ویدیو با نویز کم در تنظیمات نور کم و ثبت عکس‌ واضح‌تر با جزئیات بالا را امکان‌پذیر کند.

به احتمال زیاد تراشه اگزینوس 1580 همراه با گوشی سامسونگ گلکسی A56 به بازار عرضه خواهد شد. یعنی اگر سامسونگ از برنامه عرضه سالانه خود پیروی کند، این دو محصول را احتمالا در اوایل سال آینده دریافت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره تراشه اگزینوس 1580 سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر