راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

آموزش غیرفعال کردن جستجوهای ترند گوگل [آموزش تصویری]

این مطلب شامل آموزش غیرفعال کردن جستجوهای ترند گوگل برای پلتفرم‌های مختلف است که با انجام آن می‌توانید تجربیات جستجو را به شکل دلخواه شخصی‌سازی کنید.

راهنمای خرید تکراتو

موتور جستجوی گوگل، گزینه پیش فرض در مرورگر کروم است. این موتور جستجو برای پیدا کردن اطلاعات از اینترنت چه از طریق گوشی موبایل و چه کامپیوتر شخصی کاربرد زیادی دارد. به غیر از تکمیل خودکار کوئری‌ها، موتور جستجوی گوگل موضوعات محبوب روز را هم در قالب یک مرور کلی نمایش می‌دهد.

این بخش شامل جستجوهای پرتکرار و موضوعات توصیه شده مثل اخبار مهم و شخصیت‌های پرطرفدار است. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا در جریان جدیدترین رویدادها و موضوعات روز قرار بگیرید اما گاهی اوقات ممکن است وجود آن مزاحم یا غیرضروری به نظر برسد. اگر شما هم ترجیح می‌دهید که این قابلیت را غیرفعال کنید، با ما در آموزش غیرفعال کردن جستجوهای ترند گوگل همراه باشید.

آموزش غیرفعال کردن جستجوهای ترند گوگل

جستجوهای ترند گوگل، شامل محبوب‌ترین کوئری‌های جستجو در هر لحظه هستند. این بخش نشان می‌دهد که کاربران اینترنت، در هر لحظه چه چیزهایی را جستجو می‌کنند. گوگل این بخش را به صورت پیوسته به روزرسانی می‌کند. این جستجوها مبتنی بر موضوعاتی مثل داستان‌های پرطرفدار، اخبار یا موضوعات جدید هستند.

آموزش غیرفعال کردن جستجوهای ترند گوگل
آموزش غیرفعال کردن جستجوهای ترند گوگل

در حالت پیش فرض این جستجوهای محبوب در گوشی موبایل پایین صفحه اصلی گوگل نمایش داده شده و به صورت فهرستی از موضوعات یا کلیدواژه‌ها ارایه می‌شوند. در کامپیوتر هم این جستجوها هنگام کلیک روی نوار جستجو نمایش داده می‌شوند.

در پشت صحنه، یک الگوریتم میزان جستجوی کلیدواژه‌های مختلف را تحلیل می‌کند. اگر تعداد جستجوهای یک موضوع خاص افزایش پیدا کنند، این موضوع تبدیل به یکی از جستجوهای ترند مبتنی بر لوکیشن، زمان و فعالیت‌های جهانی می‌شود. در ادامه نحوه غیرفعال کردن جستجوهای پرطرفدار گوگل را بررسی می‌کنیم.

چطور جستجوهای ترند گوگل را خاموش کنیم؟

قبل از آموزش غیرفعال کردن جستجوهای ترند گوگل لازم به ذکر است که جستجوهای ترند و پیش بینی‌های autocomplete قابلیت‌های یکسانی نیستند. Autocomplete یا تکمیل خودکار یکی از قابلیت‌های مفید گوگل است که سعی دارد بر اساس آنچه که تایپ می‌کنید، جستجوی شما را حدس زده و کلمات را تکمیل کند. در واقع همچنان که در حال تایپ هستید، یک لیست دراپ- داون از توصیه‌های گوگل را مشاهده خواهید کرد.

آموزش غیرفعال کردن جستجوهای ترند گوگل

می‌توانید یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید تا نیازی به تایپ کردن کل کوئری جستجو نداشته باشید. در مقابل، جستجوهای ترند شامل پرطرفدارترین موضوعات روز است که می‌توانید آنها را با یک نگاه کلی مشاهده کنید.

گاهی اوقات، ممکن است این بخش موضوعاتی را نمایش دهد که علاقه‌ای به آنها ندارید و باعث پرت شدن حواس شما شود. ممکن است بعضی از این توضیه‌ها مزاحم یا ناخوشایند به نظر برسند؛ به خصوص برای موضوعات حساس. در هر صورت، هر زمان که مایل بودید می‌توانید این گزینه را غیرفعال کنید.

وقتی جستجوهای ترند را در اپلیکیشن گوگل غیرفعال کنید، این کار تنها در اپلیکیشن تأثیر دارد. به همین ترتیب، غیرفعال کردن جستجوهای گوگل ترند در یک مرورگر موبایل، تنها بر آن مرورگر تأثیر دارد. اما اگر این قابلیت را در مرورگر کامپیوتر غیرفعال کنید، تغییرات ایجاد شده در مرورگرهای دیگر همان کامپیوتر که با آنها وارد صفحه گوگل می‌شوید هم تأثیر دارند. معمولاً تنظیمات اپلیکیشن گوگل و مرورگرهای موبایل، به صورت محلی داخل اپلیکیشن مربوطه ذخیره می‌شوند.

در هر صورت توصیه می‌شود که تنظیمات را روی هر دستگاه به شکل مجزا تغییر دهید. نحوه غیرفعال کردن جستجوهای ترند گوگل در مرورگرهای مختلف تقریباً یکسان است. اما اپلیکیشن گوگل یک گزینه دیگر هم در منوی تنظیماتش دارد چون به صورت اختصاصی برای سرویس‌های گوگل ساخته شده است. برای غیرفعال کردن این قابلیت، مراحل زیر را طی کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه رفع خطای ERR_Empty_Response کروم

چطور جستجوهای ترند گوگل را غیر فعال کنیم؟ (برای مرورگرهای موبایل)

1. مرورگر مورد نظر را باز کرده و وارد صفحه اصلی (com) گوگل شوید.

2. پایین نوار جستجو، Trending searches را مشاهده می‌کنید. روی منوی سرریز (overflow menu) در سمت راست این بخش کلیک کنید.

3. گزینه Settings را انتخاب کنید.

4. یا اینکه صفحه را به پایین اسکرول کرده و Settings را انتخاب کنید. سپس روی Search settings ضربه بزنید.

آموزش غیرفعال کردن جستجوهای ترند گوگل

5. گزینه Other settings را انتخاب کنید.

6. حالا Autocomplete with trending searches را غیرفعال کنید.

آموزش غیرفعال کردن جستجوهای ترند گوگل

7. برای اعمال تغییرات، مرورگر را ری‌استارت کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه رفع خطای dns_probe_finished_nxdomain کروم

چطور جستجوهای پرطرفدار گوگل را خاموش کنیم؟ (برای اپلیکیشن گوگل)

1. اپلیکیشن گوگل را باز کنید.

2. روی آیکن پروفایل در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید تا منو باز شود.

3. گزینه Settings را انتخاب کنید.

آموزش غیرفعال کردن جستجوهای ترند گوگل

4. وارد مسیر Other settings > Autocomplete settings شوید.

آموزش غیرفعال کردن جستجوهای ترند گوگل

5. گزینه Autocomplete with trending searches را غیرفعال کنید.

آموزش غیرفعال کردن جستجوهای ترند گوگل

چطور جستجوهای پرطرفدار گوگل را غیر فعال خاموش کنیم؟ (در کامپیوتر)

1. مرورگر مورد نظر را باز کرده و وارد سایت گوگل شوید. ما برای آموزش غیرفعال کردن جستجوهای ترند گوگل ، از گوگل کروم به عنوان مثال استفاده می‌کنیم.

2. در گوشه سمت راست پایین، روی Settings کلیک کنید.

3. گزینه Search settings را انتخاب کنید.

آموزش غیرفعال کردن جستجوهای ترند گوگل

4. در نوار سمت چپ روی Other settings کلیک کنید.

5. گزینه Autocomplete with trending searches را غیرفعال کنید.

آموزش غیرفعال کردن جستجوهای ترند گوگل

گاهی اوقات نمی‌توان جستجوهای ترند را غیرفعال کرد. نداشتن جدیدترین نسخه مرورگر می‌تواند باعث بروز چنین مشکلاتی شود. به همین دلیل، توصیه می‌شود که اول اپلیکیشن را آپدیت کنید. همچنین، پاک کردن کوکی‌ها و کش مرورگر هم می‌تواند مفید باشد چون گاهی اوقات، می‌توانند در عملکرد مرورگر اختلال ایجاد کنند.

جمع‌بندی

همچنان که میزان استفاده از اینترنت روزبروز بیشتر می‌شود، شخصی سازی تجربیات کاربری هم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ به خصوص برای مرورگرهای اینترنت. در این مطلب هم با آموزش غیرفعال کردن جستجوهای ترند گوگل همراه شما بودیم که غیرفعال کردن آن می‌تواند دلایل مختلفی مثل مسائل حریم خصوصی، تمایل به شخصی سازی نتایج جستجو بدون توجه به جستجوهای پرتکرار و غیره باشد. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار

چطور جستجوهای ترند گوگل را خاموش کنیم؟

مرورگر را باز کرده و وارد سایت گوگل شوید. پایین نوار جستجو، Trending searches را مشاهده می‌کنید. روی منوی سرریز در سمت راست این بخش کلیک کنید. گزینه Settings را انتخاب کرده و Autocomplete with trending searches را غیرفعال کنید.

گوگل ترند چیست؟

جستجوهای ترند گوگل، شامل محبوب‌ترین کوئری‌های جستجو در هر زمان هستند. این بخش نشان می‌دهد که کاربران اینترنت، در هر لحظه چه موضوعات و مطالبی را بیشتر از همه جستجو می‌کنند.

نحوه غیرفعال کردن جستجوهای ترند گوگل در اپلیکیشن گوگل به چه صورت است؟

اپلیکیشن گوگل را باز کنید. روی آیکن پروفایل در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید تا منو باز شود. گزینه Settings را انتخاب کرده و وارد مسیر Other settings > Autocomplete settings شوید. گزینه Autocomplete with trending searches را غیرفعال کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع: androidpolice

نظر شما درباره آموزش غیرفعال کردن جستجوهای ترند گوگل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر