coinex
راهنمای خرید تکراتو

قول مساعد مسئولان برای رفع فیلتر تلگرام؛ آیا تلگرام فردا رفع فیلتر می شود؟ (بروزرسانی: تکذیب شد!)

قول مساعد مسئولان برای رفع فیلتر تلگرام؛ آیا تلگرام فردا رفع فیلتر می شود؟

حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از قول مساعد مسئولان برای رفع فیلتر تلگرام تا فردا (پنج شنبه 21 دی) خبر داد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در ادامه با تکراتو همراه باشید.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از قول مساعد مسئولان مربوطه برای رفع فیلتر تلگرام تا فردا (پنج‌شنبه) در جلسه این کمیسیون خبر داد.

در این کمیسیون مسائل مختلفی درخصوص اتفاقات اخیر کشور به بحث گذاشته شد که در این مطلب تنها به نتایج مرتبط با تلگرام و اینستاگرام خواهیم پرداخت.

ابوالفضل حسن بیگی درباره طرح موضوع رفع فیلتر تلگرام در این جلسه، اظهار کرد:

خارجی‌ها از طریق تلگرام به تهییج افکار عمومی و بیان دروغ نسبت به وضعیت تهران و سایر شهرها می‌پرداختند. مثلا می‌گفتند که فلان مسجد و فلان منطقه آتش زده شده در حالیکه چنین چیزی صحت نداشت. هدف آنها دادن روحیه به سربازان‌شان در ایران بود. آنها آمار کشته‌ها را بالغ بر سه هزار نفر اعلام می‌کردند که چنین چیزی صحت ندارد و 13 نفر کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: علت فیلتر شدن تلگرام چیست؟ آیا قطع دائمی تلگرام صحت دارد؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه خاطر نشان کرد، با توجه به چنین وضعیتی، به وزارت ارتباطات ماموریت راه‌اندازی تلگرام داخلی و استقرار سرورهای داخلی داده شد تا مردم بتوانند از اینترنت با سرعت بالاتر و مطمئن و سرورهای داخلی استفاده کنند تا دیگر کسانی به منافع امنیت و وحدت ملی خدشه وارد نکند.

وی افزود:

قرار شد که مسئولان تلگرام نیز قول دهند که از تلگرام استفاده امنیتی و تروریستی صورت نگیرد به همین دلیل مسئولان در این جلسه به ما گفتند که تا پنج‌شنبه (فردا) احتمالا تلگرام رفع فیلتر خواهد شد.

سه روز پیش نیز خبری در خصوص دستور مستقیم رئیس جمهور روحانی برای رفع فیلتر تلگرام نیز در رسانه‌های مختلف، بازتاب فراوانی داشت و گفته می‌شود این مساله در جلسه شورای عالی فضای مجازی مطرح شده بود.

اما همان‌طور که در مطالب قبلی گفته بودیم، عبدالصمد خرم آبادی، معاون دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دادستانی کل کشور، از احتمال تعقیب کیفری برای مسئولینی خبر داد که خواهان رفع فیلترینگ هستند!

با توجه به این موارد، به نظر می‌رسد تنها راهی که می‌توان به صحت و سقم سخنان حسن‌بیگی در خصوص رفع فیلتر تلگرام تا پنجشنبه 21 دی ماه، پی برد، این است که تا فردا صبر کنیم و ببینیم آیا بالاخره پیام رسان محبوب تلگرام مجددا در دسترس قرار می‌گیرد یا خیر.

بروزرسانی: محمدابراهیم رضایی، دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت:

من در جلسه کمیسیون امنیت ملی چنین چیزی را نشنیدم. شاید این خبر را به صورت خصوصی به آقای حسن بیگی گفته‌اند.

مصطفی کواکبیان یکی دیگر از اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز در خصوص ادعای مطرح شده توسط حسن بیگی تاکید کرد که در جلسه کمیسیون مطلبی در این خصوص نشنیده است. وی در ادامه خاطر نشان کرد که در روزهای گذشته مقرر شده بود که وضعیت تلگرام تعیین تکلیف شود اما کسی در این خصوص قولی نداده بود. کواکبیان در ادامه تاکید کرد:

تا وقتی که من در جلسه بودم چنین بحثی مطرح نشد.

همچنین یکی دیگر از مسئولان وزارت ارتباطات نیز در خصوص صحت و سقم این خبر اظهار بی‌اطلاعی کرد.

با این اوصاف واقعا معلوم نیست که این کلافِ سردرگم فیلترینگ یا رفع فیلترینگ تلگرام چه زمانی باز خواهد شد. نظر شما در خصوص در دسترس قرارگرفتن تلگرام چیست؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر