coinex
راهنمای خرید تکراتو

چرا قیمت آنتی ویروس های اصلی در ایران متفاوت است؟

معمولا زمانی که از نسخه‌های کرک شده و دردسرهای معمول این نوع آنتی ویروس‌ها خسته می‌شوید، تصمیم می‌گیرد یک آنتی ویروس اصلی تهیه کنید، اما هنگام خرید با انواع و اقسام قیمت‌ها مواجه می‌شوید. علت واقعی تفاوت در قیمت آنتی ویروس های اصلی در ایران چیست؟

متاسفانه، خرید آنتی ویروس اصلی پایان مشکلات امنیتی و پیروز شدن در نبرد با بد‌افزارها و ویروس‌ها نخواهد بود. نکات ظریفی در این بین وجود دارد که اکثرا آن‌ها را نادیده گرفته و از آنتی ویروس‌های نسخه اصلی دلسرد می‌شوند و مجددا به سراغ همان راهکارهای ناامن پیشین خواهند رفت.

علت تفاوت قیمت آنتی ویروس های اصلی در ایران

آنچه در ادامه می‌خوانید اولین و شاید مهم‌ترین دلیل سرخوردگی کاربران در این زمینه است که شاید برای اولین بار بی‌پروا بیان می‌گردد.
برخی از فروشندگان معتبر آنتی ویروس های اصلی در ایران یک سرور آنتی ویروس برای خود راه اندازی می‌کنند و سپس نسخه‌هایی که می‌فروشند را به شکلی تنظیم می‌کنند که آپدیت‌های خود را از سرور فروشنده بگیرند و نه از سرور تولید کننده!


بیشتر بخوانید: برترین اپلیکیشن‌ های آنتی ویروس جهان در سال ۹۶-۹۷


بله، این یعنی تمام هزینه پرداخت شده بابت این قبیل نسخه‌های به ظاهر اصلی، مستقیما عاید فروشنده می‌شود و علاوه بر آن آپدیت‌ها نیز همواره با یک وقفه طولانی به دست کاربران می‌رسند و چه بسا که این آپدیت‌ها کارایی مناسب خود را نیز نداشته باشند. به این نسخه‌های به ظاهر اصلی که با قیمتی پایین در بازار ایران عرضه می گردند اصطلاحا “سرور داخلی” گفته می‌شود.

این موضوع یکی از مهمترین علل تفاوت قیمت آنتی ویروس های اصلی در ایران است. در قسمت‌های آینده راه‌های تشخیص این نسخه‌ها از نسخه‌های اصلی آنتی ویروس را با هم مرور خواهیم کرد. همچنین به بیان سایر زوایای پنهان این موضوع مهم خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

.

نویسنده: سهیل سمیع زاده، متخصص انفورماتیک و موسس “پارسی کام”

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام.
    فروشنده های معتبر ضد ویروس سرور ندارن. و سرور آپدیت راه نمیندازن . اونا فروشنده نامعتبر هستن و محصول نامعتبر میدن.

    اصولآ به اون محصولات میگن fake av یا ضد ویروسهای جعلی و تقلبی

    در ضد ویروس های اصلی و معتبر 3 دلیل باعث تفاوت قیمت میشن

    1- برند 2- مدل محصول 3- گارانتی ( اعتبار شرکت ایرانی توزیع کننده محصول )

    پاسخ