coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

نمایشگاه بین المللی ایران تله کام 97 ؛ بررسی دستاوردها و پیشرفت‌های حوزه ICT

نوزدهمین نمایشگاه تله کام از 11 مهرماه آغاز به کار کرده است. ایران تله کام تا 14 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران ادامه دارد.

نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در دنیای حاضر بر کسی پوشیده نیست و اهمیت جایگاه ارزنده و ویژه‌ای آن برای همه مشخص است. در این بین برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی نیز برای تبادل اطلاعات فنی، بازرگانی و آشنائی صاحبان صنایع و پژوهشگران و دست اندرکاران با آخرین دستاوردهای صنعتی و فناوری روز جهان مهم است.

اهمیت این موضوع باعث شده تا ایران با برگزاری نمایشگاه تله کام به معرفی توان توسعه و پتانسیل خود در زمینه این صنعت بپردازد. نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی ایران تله کام ، هر ساله به صورت تخصصی بین المللی برگزار می‌شود.

نمایشگاه بین المللی تله کام از سال 1379 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران توسط شرکت پالار سامانه و با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های ج.ا.ایران و سازمان توسعه تجارت و حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برگزار شده و تاکنون نیز ادامه داشته است.

نمایشگاه بین المللی ایران تله کام 97

امسال نوزدهمین سال برگزاری این نمایشگاه است که با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران،  توسط شرکت پالار سامانه از تاریخ 11 مهرماه 1397 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است. این نمایشگاه تا 14 مهر دایر خواهد بود.

آغاز به کار نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تله کام

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی ایران تله کام ۲۰۱۸ از روز 11 مهر کار خود را آغاز کرد.

نمایشگاه ایران تله کام با هدف ایجاد محل هم اندیشی میان تولید کنندگان داخلی و خارجی صنعت مخابرات، با شعار دستاوردهای تازه؛ فرصت‌های پیش رو هم اکنون در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپاست.

همچنین هدف از برگزاری تله کام  2018 ارائه دستاوردهای صنعت مخابرات ایران و شناسایی ظرفیت‌های پژوهشی و صادراتی کشور در حوزه صنایع مخابراتی است.

در تله کام امسال ۱۳۰ شرکت داخلی، ۱۶ شرکت دولتی و ۲۰ شرکت خارجی از کشورهای چین، روسیه و لهستان حضور داشته‌اند. در این بین  نمایندگان برندهای خارجی عرصه مخابرات، در قالب شرکت‌های داخلی نیز در این نمایشگاه حاضر شده‌اند.

نمایشگاه ایران تله کام 97

افتتاحیه این نمایشگاه با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان وی انجام گرفت.

افتتاحیه نمایشگاه تله کام با سخنرانی وزیر ارتباطات انجام شد. محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افتتاح نمایشگاه تله کام به مشکل جدی در حوزه فناوری کشور اشاره کرد و اعلام نمود که مشکل جدی ارتباطات، مشکل نقدینگی است و با نوسانات ارزی، بسیاری از اپراتورها دچار مشکل شدند.

به گفته جهرمی اگر در زمان نیاز به اپراتورها ارز اختصاص پیدا می‌کرد، مشکل آنها با هزار میلیارد تومان قابل حل بود و اکنون به ۳ هزار میلیارد تومان نیاز نداشتند.

وی در ادامه صحبت‌هایش در مورد حل مشکل اپراتورها، اضافه کرد که این وزارتخانه ۲۰ درصد تعرفه خدمات زیرساختی را کاهش داده است. با وجود این مردم نسبت به افزایش تعرفه‌ها، گلایه‌هایی داشتند اما با بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که مدل تعرفه‌گذاری اپراتورها در چارچوب مقررات رگولاتوری رعایت شده و آنها تنها برای اینکه مشکل نقدینگی را حل کنند، بسته‌های تعرفه ارائه داده‌اند.

ایران تله کام 97

جهرمی درباره افزایش نرخ تعرفه بسته‌های اینترنت تلفن همراه نیز گفت که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) موضوع را بررسی کرده و نتیجه این گزارش حاکی از آن است که مورد رفتاری اپراتورها در چارچوب مصوبات رگولاتوری و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رعایت شده است و مجموع افزایش تعرفه‌های اپراتورها، تنها ۶ تا ۷ درصد در رشد درآمد آنها تأثیر داشته است و امیدواریم با تغییرات بازار ارز، نرخ خدمات این بخش تثبیت یابد و حتی شاهد کاهش نرخ‌ها در این حوزه باشیم.

آذری جهرمی در ادامه همچنین در مورد سایر مشکلات این حوزه و تلاش آنها برای رفع این مشکلات سخن گفت. وی در مورد تحت پوشش نسل سه و چهار قرار گرفتن جاده‌ها و ظرفیت دسترسی ۳۵ درصدی روستاهای سخن گفت و ادامه داد که کسب و کارهای مبتنی بر فاوا نیز رشدی قابل توجه داشته‌اند.

وی با تأکید بر نقش فاوا در حل مشکلات مختلف کشور، اظهار کرد که توسعه فاوا قطعاً افزایش بهره‌وری را ایجاد می‌کند.

تله کام 97

آذری جهرمی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در تأمین هزینه‌های سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی وجود دارد، عنوان کرد که در حوزه بورس مشکلاتی وجود دارد و از سوی دیگر در شرایط فعلی روی سرمایه‌گذار خارجی نیز نمی‌توان حساب کرد اما به هر حال از شرکت‌ها حمایت می‌شود.

وزیر ارتباطات در ادامه افزود که با توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی که بخشی از آن در قالب دولت الکترونیکی اتفاق افتاده است، با همکاری وزارت رفاه و آموزش و پرورش 136 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به وسیله دولت الکترونیک شناسایی شده و به تحصیل فراخوانده شدند. بسیاری از خانواده‌های این کودکان توان مالی نداشته و با استفاده از ظرفیت بهزیستی و کمیته امداد به مدرسه فرستاده شدند.

اتصال دستگاه‌ها به دولت الکترونیک از اهمیت بالایی برخوردار است

رمضانعلی سبحانی فر، رئیس کمیته مخابرات کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در افتتاح تله کام گفت که شرکت‌ها و سازمان‌ها باید به دولت الکترونیک متصل شوند و این یک ضرورت است، چرا که با راه‌اندازی دولت الکترونیک کشور می‌تواند در دوران تحریم پیشرفت کند.

نماینده مردم سبزوار بیان نمود که پیشرفت فناوری دستاوردهای بسیاری دارد و بنابراین باید از همه دستگاه‌ها خواست تا به دولت الکترونیک متصل شوند. وی اضافه کرد که این سازمان‌ها و شرکت‌ها باید اطلاعات خود را در این بستر ارائه دهند. با این اتصال نه تنها وقت مردم کمتر گرفته می‌شود، بلکه فسادهای اداری نیز کاهش چشمگیری خواهد یافت و کارها در جامعه سرعت می‌گیرد.

به گفته وی اینکه هر سازمانی پایگاه اطلاعاتی داشته باشد درست نیست، چرا که این اتفاق منجر به فساد اداری می‌شود مثال بارز آن نیز اتفاقی بود که در بخش خودرو اتفاق افتاد.

تله کام 2018

سبحانی فر در ادامه با اشاره به اینکه باید به لحاظ قانونی و مالی از شرکت‌های کوچک و بزرگ حوزه ‌ای سی تی حمایت شود، اضافه کرد که در همین راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده که زیرساخت‌های لازم در این بستر را تأمین و تقویت کند، زیرا هر چه این بستر رشد کند می‌تواند در بخش‌های مختلفی مانند محیط زیست، صنعت و… به دستاوردهای بهتر و اعتلای بیشتری دست یابد.

رونمایی از ۲۰ محصول ایرانی مخابراتی در تله کام

پیش از برگزاری نمایشگاه تله کام دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران از رونمایی از ۲۰ محصول ایرانی حوزه مخابرات در نمایشگاه تله کام امسال خبر داده بود. شرکت‌های عضو سندیکای صنعت مخابرات، توانسته‌اند در ۶ ماهه اول سال، ۲۰ محصول جدید به بازار عرضه کنند که نشان از تغییر روش آنها در شرایط بحران دارد و این یکی از دستاوردهای نمایشگاه تله کام امسال بوده است.

وی ارائه دستاوردهای نو در قالب طرح و محصولات جدید را از ویژگی‌های امسال نمایشگاه تله کام دانست و این موضوع نشان از این دارد که شرکت‌ها، تحقیقات و آموزش را در شرایط فعلی همزمان دنبال کرده‌اند که این یک نوید در جهت بهینه سازی صنعت است.

رونمایی از این 20 محصول در تله کام 2018 نشان دهنده این است که در زمان بحران مالی شرکت‌ها روش و رویکردشان را عوض کرده‌اند و دیگر هزینه تحقیقات و آموزش پرسنل را حذف نمی‌کنند و این خود یک دستاورد است.

تلکام 2018

در نمایشگاه تله کام 97 استارتاپ‌ها نیز حضور دارند

در تله کم 2018 استارتاپ‌ها نیز حضور دارند. سندیکا هم به صورت مستقیم و هم از طریق اتاق بازرگانی که معاونتی برای شکوفایی شرکت‌های نوپا است با استارتاپ‌ها در ارتباط است و استارتاپ‌ها می‌توانند در اتاق فکر شرکت‌ها یا بخش R&D و طراحی و مهندسی کمک کنند.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات تاکید کرده که در زمینه توزیع و فروش مشکلی وجود ندارد و آنها از همان ابتدا به استارتاپ احتیاج دارند تا ایده و برآورد بیاورد و نیازسنجی کنند. درهمین حال در حوزه R&D نیز نیاز به حضور شرکت‌های نوپا احساس می‌شود.

معرفی دستاوردها و تولیدات جدید در تله کام 2018

حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در افتتاحیه تله کام 97 اعلام کرد که ۲۳۰ شرکت در این نمایشگاه حضور دارند و این شرکت‌ها دستاوردها و تولیدات جدید را معرفی می‌کنند که نشان دهنده رشد در این حوزه است.

فلاح با اشاره به وجود مشکلات زیاد در کشور اظهار کرد که نمایشگاه تله کام امسال با وجود همه مشکلات در کشور به‌دلیل توانمندی‌های خوبی در داخل برگزار شده که فرصت مناسبی است برای بخش‌های ارتباطی کشور.

وی نمایشگاه تلکام را فرصتی برای نشان دادن توانمندی‌ها دانست و تصریح کرد که این نمایشگاه نشان‌دهنده این است که می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و به خوبی در زمینه فناوری رشد نمود.

فرامرز رستگار، دبیر سندیکای صنعت مخابرات دیگر سخنران این مراسم نیز اعلام کرد که انها در صنعت مخابرات، توسعه و تحقیقات را قلب توسعه می‌دانند و حتی در شرایط رکود هم بخش تحقیق و توسعه را تعطیل نکرده و در این نمایشگاه از 26 طرح پیشرفته رونمایی خواهد شد ولی باید برای عرضه این محصولات چاره اندیشی کرد.

بررسی وضعیت اپراتورها کشور در نمایشگاه بین المللی تله کام

رستگار وضعیت اپراتورها را نامناسب توصیف کرد و افزود که تنها دو اپراتور تلفن همراه دارای وضعیت مالی مناسبی هستند و امکان خرید دارند اما بقیه اپراتورها در وضعیت مالی بدی بسر می‌برند. اگر اپراتورها توان خرید نداشته باشند صنعت هم دچار مشکل می‌شود از این‌رو باید برای حل مشکلات این بخش تعرفه‌ها اصلاح شود.

پاسخگویی جهرمی به سوال خبرنگاران در تله کام 97

در حاشیه برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تلکام، وزیر ارتباطات در یک نشست خبری پاسخگوی سؤال خبرنگاران بود. جهرمی اعلام کرد کهایرانیان‌نت به‌عنوان دارنده پروانه اپراتور چهارم قرار بود با توجه به جذب سرمایه، دوران حفاظتی در ۸ شهر کشور داشته باشد و در کنار مخابرات توسعه شبکه فیبرنوری در کشور را رقم بزند. اما اتفاقی که رخ داد این بود که شرکت MTN مدل اقتصادی‌اش برای جذب سرمایه با توجه به شرایط تعرفه‌ای ممکن نشد و این شرکت از سرمایه‌گذاری در این پروژه منصرف شد.

وی اضافه کرد که با این اتفاق محافظت از پروانه ایرانیان‌نت برداشته شده و از این به بعد با این شرکت مانند یک دارنده پروانه FCP برخورد خواهد شد.

وزیر ارتباطات در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص اجرای قانون منع استفاده از بازنشستگان در وزارت ارتباطات، از تغییر یکی از معاونت‌های خود با توجه به اجرای این قانون خبر داد. براساس اظهارات وزیر، براساس این قانون رسول سرائیان، معاون او و رئیس سازمان فناوری اطلاعات از این وزارتخانه جدا خواهد شد و حکم معاون جدید نیز بزودی اعلام خواهد شد.

جهرمی همچنین  در خصوص ایجاد اشکال در اجرای طرح رجیستری تلفن همراه با توجه به کمبود گوشی در بازار و ورود گوشی‌های مسافری اعلام کرد که فروش گوشی‌های مسافری در بازار به این خاطر بود که سامانه نیروی انتظامی به سامانه گمرک متصل نبود و همین باعث می‌شد که گوشی‌های مسافری در بازار افزایش پیدا کند اما خوشبختانه با همکاری ناجا در اتصال به سامانه گمرک واردات گوشی مسافری نیز کنترل خواهد شد.

 

نمایشگاه بین المللی تلکام 97 فردا 14 مهر به کار خود پایان می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید:

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر